• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Elliex skrev 2017-04-03 14:03:21 följande:
    Det ska jag absolut kolla upp! Tack för tipset.

Hunnit gå igenom det ni skrivit och såg att du fått stegring på äl test. Grattis till det!
    Jag körde med clearblue advanced monitor förut och fick äl en gång under 6 mån så jag slutade testa och har inte gjort det än.

Nej, jag har blivit gravid GravidHjärta stegringen jag visar är ökningen på min graviditetstester Glad

ÄL+ betyder hur många dagar man är EFTER ägglossningen. Jag har BIM i övermorgon, kommer då göra ett digitalt graviditetstest, sen ska jag försöka ta in att vi äntligen lyckats igen och hoppas att det är tredje gången gillt och att vi får träffa en liten lagom till Lucia Baby

• Nykär15
    kvinna29årskåne skrev 2017-04-03 16:14:17 följande:

ingen mens i sikte. pms deluxe. har känts som att mensen skulle vara på väg i en vecka nu men har inte kommit än. tog ett test idag. tycker mig se ett litet plus där men är väldigt vagt. Får ta ett nytt senare och se om det visar tydligare. men är väl bara inbillning som vanligt

Men vad spännande! Köp ett predictor early :)
    Elliex skrev 2017-04-03 18:50:38 följande:

Jaha men Gud vad kul!! Läste inte så noggrant..

Grattis!!! Håller alla tummar att det går hela vägen ????????????????????????

Tack :) vi hoppas så innerligt att det är vår tur nu <3
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-04 06:02:18 följande:
    Jag har kollat mina ägg för några månader sedan och dom växer bra. Har dock aldrig fått det bekräftat att något släpper.

Idag kom iaf en liten stegring!

Blev frusen igår så jag trodde jag var sjuk. Då låg kvällstempen på 37.2

Den brukar ligga på 36.2- 36.4 som max. Så jag tar det som ett gott tecken.

Dock så hann jag vakna till lite innan jag tempade idag. Men ökningen indikerar på att ägg har släppt iaf. Dock inte när jag själv trodde det bara. För jag har inte haft älkänningar sen o söndags.

Jag håller huvudet högt den här omgången också och hoppas på det bästa och räknar nu ner.

Nästa Månad blir det gyn.
    Håller tummarna! Och bra du annars tar dig till gyn nästa månad. Kan du inte be att få ta ett progesteronprov om en vecka då? Så de kan se om ÄL faktiskt var? Så slipper du vänta på just den biten. 
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-05 10:58:57 följande:
    Stort grattis!! Härlig!
    Tack Hjärta så himla lycklig!
  • Nykär15
    vinterbebis12 skrev 2017-04-05 23:41:20 följande:

Grattis till er som plussat! Underbart. Vi gör FET om några veckor.

Tack Hjärta

Vad spännande med FET, håller tummarna för att det ska gå vägen!! 

• Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-06 08:22:45 följande:

Är det någon här som fått metoforim utskrivet för att lättare bli gravid?

Nej, vet inte vad det är för nåt. Berätta!

Har provat Letrozol, Gonal-F och Bemfola i kombination med Ovitrelle (ägglossningsspruta). Men inget av det hjälpte på mig...dock hjälpte en pausmånad utan hormontillskott. Körde däremot med Rosenrot. 

• Nykär15
    kvinna29årskåne skrev 2017-04-10 11:42:18 följande:

bim i fredags. ingen mens i sikte än. har i två veckor känt att mensen är på våg men den har inte kommit än.  negativt på test. börjar bli frustrerad. Rynkar på näsan det är väl kroppen som spelar mig ett spratt som vanligt. 

Konstigt...kanske var ÄL senare än du trodde?
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-10 12:45:25 följande:

Hej tjejer!

Är på bim-7 idag. Fick mensvärk på ÄL +5 som höll i sig tills igårnatt. . Idag lyser den med sin frånvaro. Jag brukar ha mensvärk ända fram till mens. . Å så drömmer jag konstigt. Hoppas det är ett tecken

Såhär ser min tempkurva ut Jag har iqf haft äl! Och vi har prickat in den bra. (Se x)

Hur går det för alla. Och hur går det för dig Nykär? Hoppas lilla magen mår bra!

Åh halvvägs till BIM nu! Håller tummarna för dig! Låter ju lovande med både symtom, drömmar och att ni prickade ÄL bra! Glad

Här går det bra hoppas jag! Önskar man kunde kika in och se om lilla grynet växer som det ska Hjärta 3,5 vecka kvar till VUL. Tiden går långsamt...om den gick långsamt innan så går den ännu långsammare nu när jag plussat....vill bara veta att allt är bra. 

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 06:48:58 följande:

Vad tror ni?? Jag fick en chock för jag såg det direkt!

Var kvar efter 5 min.

Syns mer i verkligheten än på bilden som syns här såg jag efter att ha lagt upp i annan tråd.. jag är helt skakis. ..

Brukar cb + visa spök? Så tydligt och direkt?

Något ser jag, men jag litar inte på CB alls, har sett alldeles för många spök på dem i trådar här. Så jag tycker du ska köpa nån annan sticka, Perdictor Early visar tidigt och ger sällan spök. Håller tummarna nu!

Våra barn är 6 och 9 år, och jag kommer bli den där mamman som är 40 år med spädbarn. Tycker det är skönt att de stora är så pass stora så de är lite självgående med kompisar osv. Men där känner man ju olika! Träffade ju min stora kärlek när jag trodde att det inte blev några mer barn...men längtan var för stor och jag har alltid kunnat tänka mig tre. Sa när minsta föddes att jag tar sista beslutet när jag blir 40, och det verkar ju bli en till Hjärta

Elliex skrev 2017-04-11 07:52:28 följande:
    Svårt att se som sagt. Hoppas det är ett plus!
    Såg dock att du är på bim -7, är inte det lite tidigt att ta gravtest då? Eller kan man göra det? Är själv på bim -8 så då kanske man kan testa snart såfall :)

Jag tror hon är på BIM-6, och jo, det är tidigt. Jag har aldrig sett före ÄL+10 innan, men denna graviditet såg jag svagt men tydligt redan på ÄL+9, alltså BIM-5. Men tror det är väldigt ovanligt se så tidigt, men om ägget fäste tidigt så visar det ju plus tidigare förstås. Jag hade ju nidblödning som började på ÄL+3 denna gången, så mitt fäste ju tidigt iaf. Men att det var nidblödning visste jag ju inte med säkerhet förrän jag fick plus förstås. Kunde ju vart en vanlig mellanblödning med bara.

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...