• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • FrökenNypon

Jag är livrädd varje gång jag är på toa.

Molar i magen...

vågar knappt testa längre..! Kanske ikväll med mannen eller imorrnbitti.. är ju dock väldigt pessimistisk av mig så tror ju mensen kommer snart...

• FrökenNypon

Neg grav test ikväll. Ingen mens men det kör i magen.

Går det å lita på Billiga tester?! :(

Vill att det ska va min tur nu!

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-28 20:51:51 följande:

Neg grav test ikväll. Ingen mens men det kör i magen.

Går det å lita på Billiga tester?! :(

Vill att det ska va min tur nu!

Tror de testerna är rätt sega faktiskt, skaffa ett Predictor Early i morgon kanske?
    FrökenNypon skrev 2017-04-28 20:52:48 följande:

Får ni Vul för att ni haft svårt att få barn eller kör ni privat klinik?

Det är privat klinik och vi gör det för att se om det är en frisk graviditet då vi både haft mf och ett senare MA förra året...svårt bli gravid hände efter vårt MA då hela cykeln blev rubbad...och jag fick veta på missfallsutredningen att mitt TSH var för högt. Så det kollar jag var 4:e vecka nu som gravid, även det på privata kliniken. Så kommer ta nytt prov i samband med VUL nästa vecka.
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-29 08:34:41 följande:

okey det är ju bra att ni får sån hjälp!

Här kom mensen! :(

Får och får...det är ju privat och har kostat oss många tusen :/ så den vården kan alla få, om man betalar.

Usch va trist med mens :(
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-04-29 08:34:41 följande:

okey det är ju bra att ni får sån hjälp!

Här kom mensen! :(

Näe bläe fy vad trist!!! Kram!!

Här fick jag glad gubbe på ät test så när barnen lagt sig ikväll så vet vi vad vi ska göra hehe.
  • FrökenNypon

Ja kan tänka mig att det blir dyrt...

tror inte vi kommer få så mkt hjälp av landstinget här heller om provsvaren är dåliga. Eftersom vi redan har två ungar :)

Men det ska iallafall bli skönt och se Om och Vad det är som kan va fel.. så får vi besluta efter det om det är slutkämpat eller inte....

hejja på orkide!

• Anonym (bag)

Utsäkta min okunnighet, är det något speciellt allmänt känt tillstånd att det är ectra svårt att bli gravid efter just två graviditeter?

• Orkide
    Anonym (bag) skrev 2017-04-30 09:24:53 följande:

Utsäkta min okunnighet, är det något speciellt allmänt känt tillstånd att det är ectra svårt att bli gravid efter just två graviditeter?

Nej det blir inte svårare per automatik med nr 3.
    Mitt resonemang enligt mina egna erfarenheter är att om det är svårt att bli gravid med första barnet så är det svårast psykiskt. Att försöka med barn nr två är också jobbigt psykiskt. Att försöka med nr tre är jobbigt men inte alls lika jobbigt som när vi försökte med nr 1 och nr 2. Därför vill jag "deppa" i forumstrådar där man försöker bli gravid med nr ett eller två och har svårigheter.. hmm lite konstigt formulerat men förstår du lite av hur jag tänker...?
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...