• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • brennaV

Det finns ju möjlighet att du haft ägglossning senare än vad du tror och då kan det vara en nidblödning. Jag håller mina tummar för det. I februari var min ägglossning 7 dagar senare än vanligt. Jag blev gravid men tyvärr slutade det med skrapning då det var en ofostrig graviditet.

Kram på dig <3

Elliex skrev 2017-04-16 16:22:29 följande:

Bim -3. Gick på toa nyss och torka mig och när jag ska spela ser det ut som lite blod på pappret i toaletten.

Tror det är min mens som är tidig, så torkar mer för o se om det kommer mer men de gör det inte, stoppar upp tampong för o se om det kommer mer blod men det gör det inte.

Har panik. Vad fan kan detta va?

• Elliex
    brennaV skrev 2017-04-16 22:13:26 följande:

Det finns ju möjlighet att du haft ägglossning senare än vad du tror och då kan det vara en nidblödning. Jag håller mina tummar för det. I februari var min ägglossning 7 dagar senare än vanligt. Jag blev gravid men tyvärr slutade det med skrapning då det var en ofostrig graviditet.

Kram på dig <3

Jag var hos gyn 4/4 och han såg då att jag haft äl precis.
    Så antagligen hade jag äl 2/4 eller 3/4.
    Det som kom tidigare idag vet jag inte vad det är, kan va tidigt MF i värsta fall. Har inte kommit något mer sen dess och jag har aldrig varit med om nåt sånt här tidigare därför jag fråga här..Får vänta o se helt enkelt!

Tack <3 kram
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 20:35:28 följande:

Och sen är det nog väldigt individuellt och därför säger alla olika. Bara för du har fått så tidigt betyder det inte att alla får det.

Sen påstod jag aldrig att det var en nid utan vart bara orolig och frågade om råd om någon visste vad det kunde vara.

Jag säger det inte pga mina egna, utan för att en lutealfas är 12-16 dgr och ett ägg kan inte fästa in hur sent som helst, det måste befruktas inom ett dygn efter det släppt, sen vandrar det ner och kan inte utvecklas hur långt som helst innan det börjar fästa in, om det skulle fästa 14 dgr efter äl skulle varken ägg eller slemhinna må bra, slemhinnan är vid det laget på väg börja stötas bort. Handlar om hur det funkar, vetenskap och vad de säger inom ivf, så tycker det är konstigt det står så på några sidor då det inte kan stämma - förutsättning att man vet när ägget släppte
  • Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-16 23:04:12 följande:
    Jag säger det inte pga mina egna, utan för att en lutealfas är 12-16 dgr och ett ägg kan inte fästa in hur sent som helst, det måste befruktas inom ett dygn efter det släppt, sen vandrar det ner och kan inte utvecklas hur långt som helst innan det börjar fästa in, om det skulle fästa 14 dgr efter äl skulle varken ägg eller slemhinna må bra, slemhinnan är vid det laget på väg börja stötas bort. Handlar om hur det funkar, vetenskap och vad de säger inom ivf, så tycker det är konstigt det står så på några sidor då det inte kan stämma - förutsättning att man vet när ägget släppte
    Påstår fortfarande inte att det var en nid, frågade bara om råd. Fattar inte varför du håller på
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 23:22:01 följande:

Påstår fortfarande inte att det var en nid, frågade bara om råd. Fattar inte varför du håller på

Men snälla, jag svarar ju bara sakligt och inte för att du ska bli upprörd, du frågade och jag svarade enligt vad läkare sagt och om hur kroppen faktiskt fungerar, då hänvisar du till sidor som enligt vad jag lärt mig säger fel. Är ju inget konstigt att vi diskuterar det?

Tycker verkligen inte du ska lämna tråden, men du gör som du vill. Önskar dig all lycka till!
  • FrökenNypon

Det ska inte bli tråkig stämning i gruppen.

Tror bara att nykär försökte berätta den fakta hon har.

Finns så mkt rykten på forum på nätet så svårt att finna fakta. Jag själv söker fakta på mina frågor och inte bara medhåll utan faktabas. Vi alla vill ju bara få och ge så bra info som möjligt för att vi alla vill bli gravida... :)

• Nykär15

Ja så är det, jag ville bara berätta det jag vet och mina egna erfarenheter, sen är det inte sagt att jag har rätt och att inget kan uppföra sig annorlunda för det. Vill verkligen inte att det ska bli dålig stämning för det. Är ju ett diskussionsforum och man har helt rätt i att tycka olika och att själv välja vilken fakta som man vill tro på. Internet är lurigt, finns så många olika saker att läsa och fundera över....Glad

• Nykär15

Vågade! Velat se om hcg stiger...Och såååå glad se att det slagit om. Hade ändå vart ok om det stod 2-3 fortfarande eftersom befruktningen ska ägt rum för ca 3 veckor sen och hormon stiger ju olika sakta. Läst om de som fått 3+ först v 9-10. Lättad o lycklig! Vecka 6+0 idag.

• brennaV

Vad tror ni, har jag äl stegringen redan passerat? Äl stickan högst upp är taget idag kl 16:30 och det i mitten imorse...

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...