• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 16:22:29 följande:

Bim -3. Gick på toa nyss och torka mig och när jag ska spela ser det ut som lite blod på pappret i toaletten.

Tror det är min mens som är tidig, så torkar mer för o se om det kommer mer men de gör det inte, stoppar upp tampong för o se om det kommer mer blod men det gör det inte.

Har panik. Vad fan kan detta va?

Lite sent för nidis, men man vet ju aldrig :) ägget kan ju släppt sent och fäst sent :)
  • Elliex
    Elliex skrev 2017-04-16 16:22:29 följande:

Bim -3. Gick på toa nyss och torka mig och när jag ska spela ser det ut som lite blod på pappret i toaletten.
    Tror det är min mens som är tidig, så torkar mer för o se om det kommer mer men de gör det inte, stoppar upp tampong för o se om det kommer mer blod men det gör det inte.
    Har panik. Vad fan kan detta va?

Kom på att jag har nog bim idag eller i morgon för när jag var hos läkaren den 4/4 sa han att jag nyligen haft äl. Så väl mensen..
    Får se om det kommer mer sen
  • Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-16 16:49:51 följande:
    Lite sent för nidis, men man vet ju aldrig :) ägget kan ju släppt sent och fäst sent :)
    Läst på en gyn sida, Nid inträffar mellan 8-14 dagar efter äl så kan vara det för har antingen gått 13 eller 14 idag precis.
    Men med min tur så är det mensen
  • Orkide

Här kom mensen idag. Så två dagar kvar till det är dags att börja dubbelkur med letrozol!!

• Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-16 17:03:58 följande:

Läst på en gyn sida, Nid inträffar mellan 8-14 dagar efter äl så kan vara det för har antingen gått 13 eller 14 idag precis.

Men med min tur så är det mensen

Fast det där stämmer ju inte. Nid kommer när ägget fäster in, det sker ju oftast inom 5-10 dagar. Sen börjar slemhinnan bli för gammal när man är så nära mens. Slemhinnan börjar bli sämre redan på 6:e dagen förklarade de på Fertilitetscentrum inför vår ivf som inte blev av, därför odlar man aldrig äggen längre än till 5-dagars blastocyst, så återförande görs därför inte senare än dag 5 i Sverige.

Mina nidblödningar (haft 3 st av 5 ggr som gravid) har kommit på dag 3-5.

www.niomanader.se/nidationsblodning-nidblodning/
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-04-16 18:10:29 följande:

Här kom mensen idag. Så två dagar kvar till det är dags att börja dubbelkur med letrozol!!

Spännande! Hoppas dubbelkur ska göra susen för er! Hur har kroppen känts under pausen från stimulering?
  • Elliex
    Nykär15 skrev 2017-04-16 19:32:22 följande:
    Fast det där stämmer ju inte. Nid kommer när ägget fäster in, det sker ju oftast inom 5-10 dagar. Sen börjar slemhinnan bli för gammal när man är så nära mens. Slemhinnan börjar bli sämre redan på 6:e dagen förklarade de på Fertilitetscentrum inför vår ivf som inte blev av, därför odlar man aldrig äggen längre än till 5-dagars blastocyst, så återförande görs därför inte senare än dag 5 i Sverige.

Mina nidblödningar (haft 3 st av 5 ggr som gravid) har kommit på dag 3-5.

www.niomanader.se/nidationsblodning-nidblodning/
    Ok
  • Elliex

Och sen är det nog väldigt individuellt och därför säger alla olika. Bara för du har fått så tidigt betyder det inte att alla får det.

Sen påstod jag aldrig att det var en nid utan vart bara orolig och frågade om råd om någon visste vad det kunde vara.

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-04-16 12:23:52 följande:

Jag har BF 13/12 <3

Nej går tidigast med på fb efter NIPT...sist dog ju liten i v 13...då var det jobbigt med ansikten på alla :/

Okej. Ja det förstår jag

Kram!
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...