• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-20 19:42:58 följande:

Var tvungen att ta ett gravtest och man ser en svag linje. Alltså detta är ju min tredje skrapning och äl har ju mer eller mindre kommit igång direkt. Har aldrig tagit graviditetstest efter de andra skrapningarna. Det får bli en fråga till gynekologen imorgon alltså. Var helt säker på att äl var på G, haft äl flytningar och lätt smärta vid ena äggstocken så nu är jag lite besviken. Det är ju 25 dagar sen skrapningen...snark

Misstänkte det! Jag födde ju vår lilla på sjukhuset, både foster och moderkaka kom ut. Men grav.testen gick inte ner. Två veckor senare fick jag en akut jätteblödning och fick åka in, skrapade akut. Men ändå fick jag plus under kommande två veckor. Fick återigen stora blödningar och bokades till slut in på en hysteroskopi, då hittade de små små rester i livmodern. Först efter den operationen (som jag fick vänta några veckor på) så började hcg sjunka. 

Så det kan vara så att du har rester kvar efter skrapningen och borde kollas med UL. Med största sannolikhet kommer de säga att du ska vänta och att det kan komma blöda bort med nästa mens...men i mitt fall kom liksom aldrig mensen, jag slutade heller aldrig helt blöda efter skrapningen, det kom och gick. Kunde vara blödningsfritt i en vecka, sen störtblödning. Inte roligt. 

Så försök stå på dig, antingen genom att de ger cytotec för att skynda på rester om de ser några med VUL eller att de går in och tar bort dem. 

Lider med dig! kram

• brennaV

Nu har vi träffat gynekolog. Inga graviditetsrester kvar. Hon kunde se något blodflöde i livmodern som skulle kunna vara en polyp. Men för att se det gör man undersökning 10 dagar efter menstruationens första dag. Hon kunde se en äggblåsor på 24,9 mm. Vi 25 mm släpper ägget. Hon rekommenderade oss att vänta 1-2 menscyklar för min kropps skull. Men vet inte hur jag ska göra. Blä.

Hur hade du gjort?

Nykär15 skrev 2017-04-21 08:03:15 följande:

Misstänkte det! Jag födde ju vår lilla på sjukhuset, både foster och moderkaka kom ut. Men grav.testen gick inte ner. Två veckor senare fick jag en akut jätteblödning och fick åka in, skrapade akut. Men ändå fick jag plus under kommande två veckor. Fick återigen stora blödningar och bokades till slut in på en hysteroskopi, då hittade de små små rester i livmodern. Först efter den operationen (som jag fick vänta några veckor på) så började hcg sjunka. 

Så det kan vara så att du har rester kvar efter skrapningen och borde kollas med UL. Med största sannolikhet kommer de säga att du ska vänta och att det kan komma blöda bort med nästa mens...men i mitt fall kom liksom aldrig mensen, jag slutade heller aldrig helt blöda efter skrapningen, det kom och gick. Kunde vara blödningsfritt i en vecka, sen störtblödning. Inte roligt. 

Så försök stå på dig, antingen genom att de ger cytotec för att skynda på rester om de ser några med VUL eller att de går in och tar bort dem. 

Lider med dig! kram

• Orkide
    brennaV skrev 2017-04-21 11:04:09 följande:

Nu har vi träffat gynekolog. Inga graviditetsrester kvar. Hon kunde se något blodflöde i livmodern som skulle kunna vara en polyp. Men för att se det gör man undersökning 10 dagar efter menstruationens första dag. Hon kunde se en äggblåsor på 24,9 mm. Vi 25 mm släpper ägget. Hon rekommenderade oss att vänta 1-2 menscyklar för min kropps skull. Men vet inte hur jag ska göra. Blä.

Hur hade du gjort?

Er problematik verkar inte vara att bli gravida utan snarare att behålla graviditet. Så hade jag varit i er sits hade jag avvaktat som gyn sa.
    Vi har försökt bli gravida i över två år med ett missfall och vi hoppar inga månader.
  • Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-21 11:04:09 följande:

Hur hade du gjort?

Jag hade avvaktat och fått polypen undersökt efter mensen eftersom den kan påverka att det blir missfall. Jag fick med vänta tre månader efter MA, bättre följa vad de säger ist för att riskera nytt mf
  • brennaV

Så skulle jag också tänka om det var så att mina missfall startat av sig själva. Men mina missfall har inte startat av sig själva vilket jag tänker mig skulle kunna vara en anledning om man har en polyp som gör att ägget i sig inte fäster. Ja jag vet inte jag.

Stor kram till dig och hoppas ni får ett plus snart

Orkide skrev 2017-04-21 16:10:02 följande:

Er problematik verkar inte vara att bli gravida utan snarare att behålla graviditet. Så hade jag varit i er sits hade jag avvaktat som gyn sa.

Vi har försökt bli gravida i över två år med ett missfall och vi hoppar inga månader.

• FrökenNypon

Vill verkligen att det ska vara min tur denna omgång. Letar febrilt och "hittar" på symptom! ;)

I fredags på äl+7 fick jag synbortfall /virvlar framför ögat och lätt migränvärk. Tog alvedon o la mig så det inte skulle bli ett riktigt anfall. Inte haft sån migrän på två år. Sen igår äl+8 kom lite blod efter myset på kvällen. Skavsår eller nidblödning!! ;)

Lite hängig igår men idag pigg!

Hoppas så på att mensen ska utebli!

Väntar fortfarande på återkallelse till fert kliniken för att få höra våra provsvar från jan!! Så trööögt!

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-23 19:11:35 följande:

Vill verkligen att det ska vara min tur denna omgång. Letar febrilt och "hittar" på symptom! ;)

I fredags på äl+7 fick jag synbortfall /virvlar framför ögat och lätt migränvärk. Tog alvedon o la mig så det inte skulle bli ett riktigt anfall. Inte haft sån migrän på två år. Sen igår äl+8 kom lite blod efter myset på kvällen. Skavsår eller nidblödning!! ;)

Lite hängig igår men idag pigg!

Hoppas så på att mensen ska utebli!

Väntar fortfarande på återkallelse till fert kliniken för att få höra våra provsvar från jan!! Så trööögt!

Hoppas på nidblödning!

Konstigt ni inte fått provsvaren ännu, tar ju max ett par veckor, morr!
  • FrökenNypon

Bim +1.

Kommer bli sååå besviken om mensen kommer imorrn /inatt...

men! har iaf fått tid till fert kliniken och få våra provsvar i mitten av maj. Får tänka på det som positivt!

• kvinna29årskåne

Mensen dök upp Drygt en vecka försenad. Är så trött på detta nu. Om en vecka ska vi äntligen på utredning. Är så nervös inför det besöket. . Hoppas dem kan reda ut vad det är som felar.

Hoppas dem inte "klagar" för mycket på att jag har för högt bmi.

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-04-27 19:03:57 följande:

Bim +1.

Kommer bli sååå besviken om mensen kommer imorrn /inatt...

men! har iaf fått tid till fert kliniken och få våra provsvar i mitten av maj. Får tänka på det som positivt!

Hoppas på plus! Du kommer inte testa?

Skönt få provsvaren!
    kvinna29årskåne skrev 2017-04-27 22:01:39 följande:

Mensen dök upp Drygt en vecka försenad. Är så trött på detta nu. Om en vecka ska vi äntligen på utredning. Är så nervös inför det besöket. . Hoppas dem kan reda ut vad det är som felar.

Hoppas dem inte "klagar" för mycket på att jag har för högt bmi.

Håller tummarna att ni får ett bra bemötande på kliniken :)

Här rullar det på, v 7+2 idag. VUL nästa torsdag, livrädd men vill ju veta hur det är därinne.

Mår duktigt illa så började med Postafen igår vilket kändes som det hjälpte!
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...