brennaV skrev 2017-04-20 19:42:58 följande:
Var tvungen att ta ett gravtest och man ser en svag linje. Alltså detta är ju min tredje skrapning och äl har ju mer eller mindre kommit igång direkt. Har aldrig tagit graviditetstest efter de andra skrapningarna. Det får bli en fråga till gynekologen imorgon alltså. Var helt säker på att äl var på G, haft äl flytningar och lätt smärta vid ena äggstocken så nu är jag lite besviken. Det är ju 25 dagar sen skrapningen...snark
Misstänkte det! Jag födde ju vår lilla på sjukhuset, både foster och moderkaka kom ut. Men grav.testen gick inte ner. Två veckor senare fick jag en akut jätteblödning och fick åka in, skrapade akut. Men ändå fick jag plus under kommande två veckor. Fick återigen stora blödningar och bokades till slut in på en hysteroskopi, då hittade de små små rester i livmodern. Först efter den operationen (som jag fick vänta några veckor på) så började hcg sjunka.
Så det kan vara så att du har rester kvar efter skrapningen och borde kollas med UL. Med största sannolikhet kommer de säga att du ska vänta och att det kan komma blöda bort med nästa mens...men i mitt fall kom liksom aldrig mensen, jag slutade heller aldrig helt blöda efter skrapningen, det kom och gick. Kunde vara blödningsfritt i en vecka, sen störtblödning. Inte roligt.
Så försök stå på dig, antingen genom att de ger cytotec för att skynda på rester om de ser några med VUL eller att de går in och tar bort dem.
Lider med dig! kram