Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

BIM Mars 2017

Mncp skrev 2017-03-05 20:07:49 följande:

Nä dem prioriterar nog inte er för ni är så unga, men du får ju säga att hellre att du kom på det så tidigt så ni har större möjligheter än om du kommit på det när du va 35 tex.

du får försöka hitta en gyn som lyssnar på dig och vill hjälpa.

Jag är 24 och sambon 31.. Verkar vara svårt att hitta någon som bryr sig
  • Lillatjejen1992
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-05 20:19:23 följande:

Hur längesedan var det som du slutade med prevmedel?

Slutade med ppiller för 5 1/2 år sen och har inte haft något sen dess.
  • Lillatjejen1992
    orzia1 skrev 2017-03-05 21:24:32 följande:

Var i Sverige bor du? Finns det ngn privat gyn? Jag hade ringt till gyn och sagt att du vill ha utredning, en rejäl sådan. Säg att ni försökt i 5 och ett halvt år och inget händer. Vet många bekanta som fått utredning även om de "bara" varit runt 20 år.

Kram

Går hos privat gyn just nu och inget har hittats hittils.

Har bara haft problem i 9 månader nu så det är därför dom inte vill påbörja utredning antar jag (5 1/2 år är så länge jag varit utan ppiller). Min mens har aldrig bråkat och jag har även varit gravid en gång tidigare Bara för att man hittat rätt karl här i livet och verkligen vill ha en liten så vill det sig inte.
  • Lillatjejen1992
    orzia1 skrev 2017-03-05 21:40:27 följande:

Det verkar konstigt. Jag vet inte om man fortsätter ha positiva test om man aldrig ägglossar, alltså normalt sett så när man får plus på testet så ägglossar man ju inom 48 tim. Har du prövat att tempa? Är egentligen den enda riktigt säkra metoden. Och då bör man göra det minst 3 mån tror jag det vat för att få ett bra resultat. Det kan du även används som argument när du ringer gyn, att du har tempat.

Alltid haft stegring på andra tester så fattar inte alls vad som pågår
  • Lillatjejen1992
    Ulrika34 skrev 2017-03-06 14:44:24 följande:

Jag använder som dig, digitala varianten, när det är en glad gubbe och den INTE blinkar har du som högst fertilitet, bara köra på  

Mitt visar antingen glad gubbe eller en tom rund ring har testat positivt med billiga stickor i 11 dagar innan den glada gubben kom så litar mer på cb testet nu faktist.
  • Lillatjejen1992
    Snultan skrev 2017-03-06 16:10:45 följande:

Jag har läst att testet kan reagera på en äl höjning från äl till bim, de kan inte va så att du helt enkelt är en (extrem)höghormonare?

Bra fråga .. fått tydliga stegringar både upp och ner förut. Fick idag glad gubbe på mitt digitala cb äl test iaf
Svar på tråden BIM Mars 2017