Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

BIM Mars 2017

LeiaBus2010 skrev 2017-03-08 09:17:26 följande:

Prestationsångest är jobbigt.

Jag och min man har bara kört på "händer det så händer det"

men samtidigt så har jag haft koll på äl o så i smyg. För hans skull.

Det har funkat. prova det nästa gång.

Vi har oxå kört händer det så händer det men min sambo har bättre koll än mig just nu xD

Haft problem med kroppen och han vill vara med och veta allt som händer. Nu när det börjar fungera igen hoppas han alltid att det ska bli något så dessvärre sitter det ganska mycket i hans eget huvud.

Vi har ju försökt ett tag med vilket gör att han känner ännu mer ångetst
  • Lillatjejen1992
    Skrutt 83 skrev 2017-03-08 09:32:09 följande:

2-3 dagar innan äl är ändå jättebra odds. När vårt första barn blev till hade vi sex mån och ons, äl-testet positivt torsdag så äl fredag eller lördag och han är idag 8 år ? håller tummarna för er! Gällande prestationsångesten, försök att hålla koll i smyg och inte prata om när det är äl. Då lätt att det blir "bebisproducerande" och att det andra faller i glömska, försök verkligen göra det till en mysig stund, överraska med lite tända ljus och annat mys.

Har försökt hålla det hemligt men sambon har bättre koll än mig numera, sen vill han gärna veta då min kropp varit väldigt ur balans. Vi har ju försökt ett tag och nu va första månaden på länge med tester då gyn rekomenderat det. Han hoppas lixom alltid att det ska bli något så oavsett vad så sitter det alltid i hans huvud.

En ond cirkel helt enkelt.
  • Lillatjejen1992
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-08 10:54:33 följande:

Vilken söt sambo du har

Försök ha det varannan dag så kanske han tappar bort sig lite

Hihi ja han är helt underbar

Pga konstiga arbetstider så blir det dessvärre inte varannan dag utan väldigt oregelbundet. Och så har han ju somsagt jävligt bra koll xD
  • Lillatjejen1992
    Jsv17 skrev 2017-03-08 11:06:37 följande:

Det är fint att han också vill ha koll Här hemma bestämde vi för varannan dag genom hela cykeln, mycket för att jag stressar upp mig, men också för att min man tyckte det blev väldigt uppstyrt ock krystat med sån panik kring ÄL och hade också lite svårt att komma då men att köra hela cykeln så har blivit mer avslappnat för oss iaf. Nu har jag ÄL i dagarna och då kanske det blir varje dag om vi känner för det och vill, men försöker att inte ha det där "nu-är-det-ÄL-nu-eller-aldrig-sexet" för det blir inte bra varken för honom eller mig.

Vet inte om varannan dag hela cykeln är en möjlighet för er, men jag tycker det har fungerat väldigt bra.

Tyvärr går inte varannan dag för oss hade ju varit awesome om det hade fungerat. Vi jobbar så pass olika tider att vi vissa dagar missar varandra i veckorna.
  • Lillatjejen1992
    Charlizee skrev 2017-03-08 11:45:59 följande:

Utslag på ÄL i måndags(och tisdag morgon) så troligtvis ÄL igår, så missar vi att ligga och somnar istället, gaaaah!! Försökte ta igen det imorse men kanske är för sent... har haft sex lör, sön, mån och imorse -alla dagar utom ÄL!! Nästan komiskt ju. Jag vet att spermierna kan leva ett par dagar men ger nästan upp denna månad ändå.

Har ätit Borago så blir fortsätta med de nästa månad -fick jätte starka utslag på ÄL Stickan

Fick oxå utslag på äl sticka i måndags men fick bara till det i lördags. Håller tummarna för oss iaf!
  • Lillatjejen1992

Fysa*sn va ont jag har i äggstockarna och ibland hugger det till i mitten har iof såhär nästan varje månad men nu gör det ondare .. Usch !

• Lillatjejen1992
    Starlights skrev 2017-03-08 16:18:05 följande:

Ägglossning nyligt eller är det mellan äl och bim?

Jag har faktiskt känt av min ägglossning denna månad, brukar nästan aldrig göra det. 

Fick utslag på cb äl sticka i måndags så vet inte vad jag känner xD
  • Lillatjejen1992
    Starlights skrev 2017-03-08 16:21:55 följande:

Hur stor chans tror ni att det är, om vi bara hade fullbordat samlag torsdag, och ägglossning på söndag?  Vi låg lördag, söndag och tisdag också, men utan att han kom. Känns som att jag med väldigt stor sannolikhet kan räkna bort den här månaden också. :/ 

Sitter lite i samma båt ! Vi hade fullbordat lördag morgon och äl stickan gav glad gubbe i måndags (inte fullbordat måndag dessvärre). Tydligen ska det vara goda chanser enligt många här men jag, liksom dig känner att det säkerligen blir fler försök framöver
  • Lillatjejen1992
    Hansson88 skrev 2017-03-09 07:25:06 följande:

Hej.

Jag hoppar in här om jag får.

Anna heter jag. 28 år och bor i södra Småland.

Jag fick barn förra året i september. Min son blir 6 månader idag. Det tog oss 7 månader att bli gravida med honom. Vi fick ett missfall innan vi fick behålla den graviditeten.

Nu vill vi försöka vi gravida med ett syskon. Vi är medvetna om att det kan ta tid och försöker att ta allt i lugn takt.

Förra gången var jag besatt av ÄL-tester och undersöka min livmoderhals och mina flytningar. Jag kämpar för att inte hamna i det igen och bli besatt...

Jag har bim den 18/3.

Det är svårt att få till mysiga stunder när bebisen är krävande och vi är trötta, men vill man så går det.

Förra graviditeten hängde jag är inne och älskade stödet vi kvinnor kunde ge varandra. All pepp, motivation och omtanke som skänktes här inne. Vi blev en facebook-grupp som är så himla tajt just nu.

Hur går det för er tjejer?

Hejhej! Välkommen hit

Tjej på 24år från stockholm. Jag och sambon försöker få vårat första gemensamma barn. Inne på försök 7 denna månad. Återstår att se om vi får till det.

Prestationsångest har börjat ställa till det för oss så även här svårt att få till mysiga stunder. Skulle ha haft bim den 15/3 men ägglossningen kom sent så har bim senare.
  • Lillatjejen1992
    jhk88 skrev 2017-03-09 19:32:05 följande:

Hej!

Här är det väntan på BIM som gäller nu... haft ÄL-känningar i tisdags och antar att ägget har släppt nu. Fick bara till det i söndags så ställer in mig på att det inte tar sig denna månad. Men vi får se, det behöver ju inte vara kört men ställer in mig på det så besvikelsen blir mindre när mensen kommer....

Väntar på bim här med! Pos äl test (cb) i måndags och känningar i tisdags. Fick bara till det lördag morgon så här förväntas heller ingenting.

Lättare att tas med mensen när man är inställd på att det inte blitt nått.
Svar på tråden BIM Mars 2017