• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Munter

Jag hoppar in här med.
    Försöker få 1:a barnet. Har ÄL 11/3 och BIM 25/3.
    Jag använder mig av Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced. Är nu på CD 10. Började testa igen igår efter mens och den visade redan igår på "hög". Förra cykeln visade den hög hela tiden med kom aldrig upp i "max".

Någon annan som har provat Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced? 
    Jag hoppas att det går upp till "max" denna månaden iaf!

• littlepixiegrl
    Nathalie2011 skrev 2017-03-02 06:41:15 följande:

Jag har följt tråden i några dagar och vågar nu svara???? första gången vi försöker med tredje barnet, har bim 4/1 men kunde inte hålla mig, jag anade ett svagt plus så testar igen imorgon

Välkommen hit! :)

Vi är också på första försöket med tredje barnet. Trodde jag hade passerat bim med råge och att jag inväntade mens (testat neg med alla sorters test sedan 18/2), men igår fick jag istället svagt plus! :)

Tänkte testa igen till helgen och hoppas på starkare streck då, eller positivt på CB digitalt!
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • becca90

Haha jag blir så irriterad!!!

Testade ju neg igår på PE men har fortfarande väldigt ont i mina bröstvårtor...ondare än alla andra cyklar.

Beställde hem ett rsfu testa tidigt i måndags (!) Har väntat och väntat och nu fick jag sms om att de finns hos postombudet för ETT jävla test hahaha. Så nu får jag vänta tills imorn ändå...

• orzia1

Hoppar in här.

3 barn varav en ängel, de andra två är 9 år och 5 månader. Drabbas av många tidiga mf tyvärr så vi väljer att försöka få syskon snabbt av många olika anledningar.

Äter pergotime (ägglossningtabletter) och har precis tagit första tabletten. Bim ca den 27/3.

• Skrutt 83

Alltså jag blir tokig... varför får jag såhär starkt när det är negativt..? Har inget minne att det någonsin varit så tidigare mer billiga testers äl-test, sista tiden har jag mest använt testlagret och då blir det bara såhär starkt precis innan äl blir positivt. Är bara på dag 10 idag och äl bör vara först dag 16 dvs positivt först om 4-5 dagar. Inte har jag heller äl-flytningarna som innan äl så ingen indikation att den skulle vara tidig. Och inte är detta väl positivt? Tidigare har verkligen teststrecket blivit mkt starkare än kontroll på dessa när det är positivt men är ändå förvirrande att de är så starka, orolig att det indikerar att det inte kommer bli någon äl då det ju ska stiga ganska snabbt för att äl ska ske.. har haft såhär starkt ett par dagar nu..

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Munter
    Munter skrev 2017-03-02 10:13:25 följande:

Jag hoppar in här med.
    Försöker få 1:a barnet. Har ÄL 11/3 och BIM 25/3.
    Jag använder mig av Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced. Är nu på CD 10. Började testa igen igår efter mens och den visade redan igår på "hög". Förra cykeln visade den hög hela tiden med kom aldrig upp i "max".

Någon annan som har provat Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced? 
    Jag hoppas att det går upp till "max" denna månaden iaf!

Just det, jag bor i Dalarna. 

Sen satt jag och funderade lite. Jag har hört att man inte ska ha sex varje dag. Utan snarare varannan. Någon som vet om det stämmer?
  • FrökenE1985
    Skrutt 83 skrev 2017-03-02 10:48:46 följande:

Alltså jag blir tokig... varför får jag såhär starkt när det är negativt..? Har inget minne att det någonsin varit så tidigare mer billiga testers äl-test, sista tiden har jag mest använt testlagret och då blir det bara såhär starkt precis innan äl blir positivt. Är bara på dag 10 idag och äl bör vara först dag 16 dvs positivt först om 4-5 dagar. Inte har jag heller äl-flytningarna som innan äl så ingen indikation att den skulle vara tidig. Och inte är detta väl positivt? Tidigare har verkligen teststrecket blivit mkt starkare än kontroll på dessa när det är positivt men är ändå förvirrande att de är så starka, orolig att det indikerar att det inte kommer bli någon äl då det ju ska stiga ganska snabbt för att äl ska ske.. har haft såhär starkt ett par dagar nu..

Jag får nästan alltid så där starka med BT:s äl-stickor oavsett nör i cykeln jag testar men får ändå tydlig stegring när äl väl sker.
  • LojsanN

Jag hoppar gärna in här också! Jag har troligtvis BIM på söndag (5/3) ÄL 19/2 (troligtvis) och hade samlag både 19 och 20/2. Det är fjärde försöket på första barnet för mig och min sambo. Har haft väldigt mycket symptom denna veckan! Ömmande bröstvårtor och bröst, illamående (till och från), gasig, febrig och haft en del halsbränna. Dock brukar jag ha en del av dessa symptom även vid pms så jag är rädd att hoppas för mycket, men på något sätt känns det annorlunda! Tänkte ta ett tidigt gravtest redan imorgon eller på lördag eftersom jag inte orkar vänta mer!! ????

• Mariiieee

Jag har BIM på söndag eller måndag. Inga direkta symptom. Har kännt stickningar och typ som om någon dragit i livmoder inifrån. Har redan testa två gånger :-S alla negativa... Inte ena ett sketet spökstreck att kunna analysera sönder MEN inge bruna spottings (som alltid dyker upp ett par dagar innan mens). Nåväl detta är ju inte över förrän ridån faller ned. Kommer nog testa mig på lördag igen.... Jag är så otålig B-)

• orzia1
    Skrutt 83 skrev 2017-03-02 10:48:46 följande:

Jag skulle säga att din ägglossning är på ingång. Och att du snart borde ha den. Såhär såg mitt positiva test ut förra månaden,

Svar på tråden BIM Mars 2017