• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Jsv17
    Callisia skrev 2017-03-03 06:08:47 följande:

Hallå där, detta är andra försöket, med andra barnet. Jag är 32 år.

Jag har inte varit aktiv på några dagar för jag blev så besviken på att jag inte verkade ha någon ÄL. Började testa redan på dag 10 för säkerhets skull. Fick aldrig någon glad gubbe på cb test. Men vi hade mys iallafall var tredje dag hela veckan. Dag 20 (igår 2 mars) tänkte jag att jag lägger ner att testa mer men tog ännu ett ÄL test som plötsligt visade glad gubbe. Vi såg till att mysa även igår kväll.

Jag är bara så förvånad över att min ägglossning är så sen. Hinner det ens ta sig innan tant röd kommer och spolar bort allt!!? BIM är 11 mars. Om 8 dagar.

Kan det fortfarande dröja innan ägget släpper även om ÄL test visar positivt? Vi är nästan trötta på sex denna månaden så skulle behöva ta det lite lugnt på den fronten. Fast borde kanske fortsätta några dagar till ifall ägglossningen ännu inte skett???

Har någon här inne någon erfarenhet om graviditet med väldigt kort lutealfas?

Det ska väl vara så att lutealfasen ska vara ganska konstant, men om jag ska tro mina ÄL test så varierar min 1-2 dagar men inte så många dagar, så om din ÄL var så förskjuten så borde BIM och bli förskjutet några dagar så jag skulle inte oroa mig för för kort lutealfas.
  • Jsv17
    Nathalie2011 skrev 2017-03-03 07:12:56 följande:

Igår blev det tydligare, en aning bara

Jag tycker det ser ut som ett pluss! Håller tummarna att det blir starkare! :)
  • Milou3
    Callisia skrev 2017-03-03 06:08:47 följande:

Hallå där, detta är andra försöket, med andra barnet. Jag är 32 år.

Jag har inte varit aktiv på några dagar för jag blev så besviken på att jag inte verkade ha någon ÄL. Började testa redan på dag 10 för säkerhets skull. Fick aldrig någon glad gubbe på cb test. Men vi hade mys iallafall var tredje dag hela veckan. Dag 20 (igår 2 mars) tänkte jag att jag lägger ner att testa mer men tog ännu ett ÄL test som plötsligt visade glad gubbe. Vi såg till att mysa även igår kväll.

Jag är bara så förvånad över att min ägglossning är så sen. Hinner det ens ta sig innan tant röd kommer och spolar bort allt!!? BIM är 11 mars. Om 8 dagar.

Kan det fortfarande dröja innan ägget släpper även om ÄL test visar positivt? Vi är nästan trötta på sex denna månaden så skulle behöva ta det lite lugnt på den fronten. Fast borde kanske fortsätta några dagar till ifall ägglossningen ännu inte skett???

Har någon här inne någon erfarenhet om graviditet med väldigt kort lutealfas?

Jag skulle rekommendera dig att köpa progesterall! En kräm med naturligt progesteron som förlänger lutealfasen. 8 dagar lutealfas låter väl kort.

Jag fick upp min från 10-11 till 14-15 på bara 1 cykel! Man börjar smörja 2-3 dagar efter äl. Googla! Viktigt att du är säker på att du haft äl så du inte stör ägglossningen men nu har du inte så lång tid på dig.

Viktigt att du även fortsätter ett par dagar efter bim om inte mensen kommit, eftersom du vill förlänga lutealfasen. Blir du gravid bör du fortsätta smörja till V 14 tror jag. Men som sagt, låter det intressant så finns det en hel del att läsa på nätet om progesterall! :)
  • Charlizee

30 år bor i Västernorrland, 3:e försöker med 3:e barnet... testar Borago kapslar för första gången:)

Osäker på ÄL ena appen säger 8/3 och den andra 11/3... får väl "köra på" enligt båda ;) Testar med ÄL stickor också så förhoppningsvis kan det ge lite klarhet!

Någon annan som använder Borago?

• Munter
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-02 12:32:45 följande:
    Jag har den. Förra månaden hade jag hög i över 10 dagar. Kan kika hur många det var.
    Denna cykeln har den bett om test i över 20 dagar men 2 var i alla fall max. Fattar inte varför den fortsatte be om test. Den ville ha idag också men jag struntade i det.
    Jag kanske inte hade någon ÄL förra månaden. Ska bli intressant å se hur den kommer visa nu denna månaden.
    Förra månaden började den med 2 dagar låg, sen 17 dagar hög och sen en dag låg. Efter den sista dagen så testade jag inte nå mer, och en vecka efter det kom mensen. 
  • Munter
    royce skrev 2017-03-02 15:32:51 följande:
    Det jag har hört och läst är att sex varannan dag ökar chanserna för graviditet jättemycket! Att ha sex varje dag gör ingen skada (förutsatt att allt är som det ska med mannens spermieproduktion) men det är inte säkert att det hjälper heller.
    Får försöka att hålla oss till varannan dag då. Jag har bara så svårt att låta bli sambon. :P
    Tack för infon! :D
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-03 09:09:30 följande:

30 år bor i Västernorrland, 3:e försöker med 3:e barnet... testar Borago kapslar för första gången:)

Osäker på ÄL ena appen säger 8/3 och den andra 11/3... får väl "köra på" enligt båda ;) Testar med ÄL stickor också så förhoppningsvis kan det ge lite klarhet!

Någon annan som använder Borago?

Japp, jag kör ju också boragon :) hoppas på samma fina resultat som tidigare 3 gånger :) har du känt av något mer boragon än? Tempar du också? Kör du äl-test? Använder Fertility Friend och det är fantastiskt hur bra koll man får på kroppen genom att både köra äl-test och tempa, eftersom man får en bekräftelse på när äl inträffat.
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Firago

Jag brukar inte känna något speciellt symptom mellan ägglossning och mens (har ju heller inte varit gravid förrut). Nu på morgonen kände jag en molvärk och att livmodern typ sögs bakåt mot ryggen? Från och till känner jag mig lite illamående.. Gasig är jag lite då och då så lägger ingen större vikt vid det. Inte BIM förrän 9/3 så hoppas hoppas att detta är goda tecken! :)

• Ulrika34
    Nathalie2011 skrev 2017-03-03 07:08:16 följande:

Blir tokig, kan man inte få ett tydligt plus så man är helt säker:S

Grattis grattis det där är ett plus!
  • littlepixiegrl
    LojsanN skrev 2017-03-03 08:17:08 följande:

Tog ett tidigt gravtest imorse pga alla mina symptom visade dock negativt. :( har troligtvis bim på söndag. Vill ju inte sluta hoppas men känns bara så tråkigt. Är här någon som tagit tidigt gravtest som visat neg för att sedan plussa? Och hur lång tid tog det innan ni plussade?

Jag tog ett Predictor Early i lördags, tror jag det var. Det var helt blankt, så jag blev väldigt förvånad när jag plussade i onsdags morse! :)

Min äl måste ha varit senare än jag trodde!
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
Svar på tråden BIM Mars 2017