• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Ulrika34

Hur ofta har ni sex under ägglossning? Enligt min app har jag aktiv ägglossning i ca 7 dagar där själva ägglossningrn sker på den 6:e dagen. Under dessa dagar har vi sex ca varannan dag, ibland har det hänt varje dag. Nu har jag ganska stora barn och det är inte lätt att få till det när suget väl faller in. Hur ser det ut hemma hos er? Och hur ofta bör man ha samlag vid ägglossningen för att öka chanserna?

• Snultan
    Skrutt 83 skrev 2017-03-02 10:48:46 följande:

Alltså jag blir tokig... varför får jag såhär starkt när det är negativt..? Har inget minne att det någonsin varit så tidigare mer billiga testers äl-test, sista tiden har jag mest använt testlagret och då blir det bara såhär starkt precis innan äl blir positivt. Är bara på dag 10 idag och äl bör vara först dag 16 dvs positivt först om 4-5 dagar. Inte har jag heller äl-flytningarna som innan äl så ingen indikation att den skulle vara tidig. Och inte är detta väl positivt? Tidigare har verkligen teststrecket blivit mkt starkare än kontroll på dessa när det är positivt men är ändå förvirrande att de är så starka, orolig att det indikerar att det inte kommer bli någon äl då det ju ska stiga ganska snabbt för att äl ska ske.. har haft såhär starkt ett par dagar nu..

Tror inte du ska väga in så mkt i de. De kan se ut sådär under hela perioden o när äl kommer så kommer du oxå märka de. Jag fick åså såna streck så jag typ fick hopp men sen lärde jag mig att de bara va så.. störigt jag vet men fortsätt testa till slut stegrar det
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Ulrika34 skrev 2017-03-02 19:42:04 följande:

Hur ofta har ni sex under ägglossning? Enligt min app har jag aktiv ägglossning i ca 7 dagar där själva ägglossningrn sker på den 6:e dagen. Under dessa dagar har vi sex ca varannan dag, ibland har det hänt varje dag. Nu har jag ganska stora barn och det är inte lätt att få till det när suget väl faller in. Hur ser det ut hemma hos er? Och hur ofta bör man ha samlag vid ägglossningen för att öka chanserna?

Jag har läst t ex att ha sex varannan dag hela cykeln är bra. Eller åtminstone ha sex på äl och dagen efter, då är man som mest fertil. Även om spermier kan överleva i upp till 5 dygn men de där vågar jag inte riktigt lita på.

Har oxå barn en treåring vi har tid å få till det på kvällarna men tycker tröttheten ställer till de. Jag jobbar kvällar o helger oxå å kommer jag hem kl 22 eller har jobbat på helgen så e man rätt slut på kvällen. Vi brukar få till det i perioder typ, ofta en period o typ nada i en annan. Knepigt de där.. denna äl tänker vi satsa på sex på äl och dagen efter först o främst (missade dagen efter förra gången eller rättare sagt orkade inte för vi hade sexat typ 3-4 dagar på raken haha)
    Matheus 131002!
  • Snultan

Jag tycker väntan på äl går trögt. Nån vecka kvar, vet inte riktigt. Tänkte börja testa på måndag. Tur man har en treåring och heltidsjobb så man inte hinner tänka så mkt på de här haha :P

Matheus 131002!
  • Snultan

Någon som kollar sina flytningar i jakt på äl?

Äckligt men ja.. de är ju en metod de med. Igår hade jag lotion flytning som är icke fertilt och idag vattniga flytningar som är fertilt.

Ni som kollar detta.. ändrar de sig mkt under cyleln eller är de väldigt tydligt? Jag tror aldrig jag haft de kända äl sekretet men inte direkt testat heller. Tänkte de kunde va kul o kolla denna gången... cd 9 by the way..

Matheus 131002!
  • Pasgetti

Jag brukar ha ganska rikligt med flytningar direkt efter mens, vita lite korniga liksom x)

Strax innan Äl brukar jag vara snustorr 1-2 dagar för att sedan få det här genomskinliga äggvita grejen alla pratar om. Efter en dag med sådana brukar jag ha väldigt vattniga som ibland läcker igenom till byxorna. Dagen efter de vattniga brukar jag ha vita lite filmjölk liknande, fram till dagarna innan mens då jag brukar bli torr igen.

Gud vad detaljerat de blev men ja, skriver in allt sånt här i min app sedan långt tillbaka, mest för att jag tycker det är roligt att lära känna mig kropp och underlätta för när det blev dags att skaffa barn, vilket är nu. Inte testat med Äl test än däremot men har lust att göra det om det inte tagit sig denna månaden :)

• Snultan

Ja men de är intressant med alla dessa metoder å att lära känna kroppen är jätteviktigt tycker jag. Skriver oxå upp allt sånt i min app. :)

Matheus 131002!
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-03-02 19:42:04 följande:

De 8 ggr jag varit gravid har jag endast haft sex var tredje dag max! Men det bästa är väl varannan eller varje om man läser här på fl :)

Just nu blir det varannan från första positiva äl-test och en vecka fram.
  • Skrutt 83
    Snultan skrev 2017-03-02 20:39:31 följande:

Äckligt men ja.. de är ju en metod de med. Igår hade jag lotion flytning som är icke fertilt och idag vattniga flytningar som är fertilt.

Ni som kollar detta.. ändrar de sig mkt under cyleln eller är de väldigt tydligt? Jag tror aldrig jag haft de kända äl sekretet men inte direkt testat heller. Tänkte de kunde va kul o kolla denna gången... cd 9 by the way..

Ja mina är otroligt enkla att tyda och ter sig lika varje månad.. brukar fä tydliga äl-flytningar 5 dagar innan äl-testet blir positivt och sedan fram till äl varit. När tempen stigit blir flytningarna som lotion i ett par dagar för att sen bli en torrare period inför mensen. Förutom när jag varit gravid då är det lotionflytningar även precis innan bim. Mina äl-flytningar är lätta att tyda då de är så rikliga, kommer på pappret när jag torkar så behöver inte leta efter dem. :)
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Milou3
    Snultan skrev 2017-03-02 20:39:31 följande:

Jag kan helt klart följa min cykel med hjälp av sekret!

Direkt efter mens snustorr/sparsamt, sen vattnigare och vattnigare tills runt äl mer åt genomskinlig och trådig ( får dock sällan helt genomskinlig men trådig) sen mer åt lotion som håller i sig till bim!
Svar på tråden BIM Mars 2017