• Anonym (Undrande)

Ni som kan tänkas rösta SD...

SD har onekligen gått framåt och till mångt och mycket pga sin invandringspolitik. Därför undrar jag hur mycket ni bryr er om andra sakfrågor. Är det ok att dom exvis gärna hänger med moderater och deras fanatiska vinsttänk? För mig är det naturligare att dom är ett arbetarparti och det är verkligen inte M. Är det ok att SD verkar ha väldigt lite fokus på miljöfrågor? Är det ok att dom höjer skatter? Är det ok att dom minskar kostnader inom nåt annat område än just invandring? Är det ok att folk i partitoppen gör bort sig? Tänker på Eneroth i detta fall.

Jag kan själv tänka mig att rösta på dom men jag funderar till vilket pris och vill höra hur ni andra resonerar.

Obs! Ni som ändå aldrig kan tänka er rösta på dom... Era tankar får ta utrymme i nån annan tråd.

• Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...
  • Anonym (Undrande)

Efter morgonens minidebatt mellan Mattias Karlsson och Morgan Johansson måste jag säga att SD i det fallet gav ett mycket bra intryck.

• Anonym (OST)
    LFF skrev 2017-02-24 16:30:03 följande:
    Kvinnor som behöver förstå?????? Och vem ska få dessa kvinnor att förstå att de har det bättre hemma, slavandes för man och barn för inga pengar alls? 
    Varför är det ingen som förstår att valfrihet inte är = kivnnofälla. Hur kan det vara fel att själv få välja om man vill vara hemma med barnen, så det kan växa upp till normalt fingerande individer. Detta hade gått utmärkt med sammeskattning och vårdnadsbidrag. 

Jag tror inte på att någon på allvar kan tycka att det är ok att lämna 9-månadres barn på dagis, som det var när vår barn små. Hur kan det ens vara okej.
  • LFF
    Anonym (OST) skrev 2017-02-24 17:11:07 följande:

Varför är det ingen som förstår att valfrihet inte är = kivnnofälla. Hur kan det vara fel att själv få välja om man vill vara hemma med barnen, så det kan växa upp till normalt fingerande individer. Detta hade gått utmärkt med sammeskattning och vårdnadsbidrag. 

Jag tror inte på att någon på allvar kan tycka att det är ok att lämna 9-månadres barn på dagis, som det var när vår barn små. Hur kan det ens vara okej.

Jag har inga problem med valfrihet. Jag har enorma problem med meningen "kvinnor behöver förstå".
  • nihka

Jag skulle kunna tänka mig att rösta på SD om någon höll ett vapen riktat mot tinningen. Kanske.

• Anonym (Kvinnofrågor)
    LFF skrev 2017-02-24 16:30:03 följande:
    Kvinnor som behöver förstå?????? Och vem ska få dessa kvinnor att förstå att de har det bättre hemma, slavandes för man och barn för inga pengar alls? 
    Ja, idag berättade de om unga kvinnliga läkare som inte uthärdar stressen.

De skulle behöva förstå att få kvinnor kan hantera ett stressigt arbete, däremot är kvinnor underbart duktiga på att skapa harmoni för man och barn i hemmet.

Många kvinnor skulle behöva förstå att välja SD som tillsammans med M och KD kan skapa ett kvinnovänligt samhälle där kvinnor tillåts vara kvinnor och män män.

Vi måste skapa en valfrihetsrevolution där kvinnor som så önskar kan sköta hem och familj utan att drabbas ekonomiskt och där detta ses som ett minst lika lämpligt och kvalificerat kvinnoyrke som t ex läkaryrket.
  • Mandel

För min del är det deras tramsande och lågbegåvade beteende i just invandrarfrågan som hindrar mig från att rösta på dem.
    Jimmy är en skärpt kille och mycket övrigt som står i deras partiprogram är helt okej, men...
    Tyvärr är alldeles för många aktiva SD-politiker så korttänkta att hälften vore nog.
    Jag är kanske gammal och konstig, men om man jobbar för ett parti som har rasiststämpeln på sig hela tiden och man aktivt försöker sudda bort den så är det kanske inte så smart att hålla på och skriva rasistiska saker till varandra i privata mail eller i privata facebookgrupper osv.
    Varför är det så korkade att de tror att ingen ska märka att de skriker rasistiska saker på stan? osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Men)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-24 22:05:41 följande:

Ja, idag berättade de om unga kvinnliga läkare som inte uthärdar stressen.

De skulle behöva förstå att få kvinnor kan hantera ett stressigt arbete, däremot är kvinnor underbart duktiga på att skapa harmoni för man och barn i hemmet.

Många kvinnor skulle behöva förstå att välja SD som tillsammans med M och KD kan skapa ett kvinnovänligt samhälle där kvinnor tillåts vara kvinnor och män män.

Vi måste skapa en valfrihetsrevolution där kvinnor som så önskar kan sköta hem och familj utan att drabbas ekonomiskt och där detta ses som ett minst lika lämpligt och kvalificerat kvinnoyrke som t ex läkaryrket.

Jag vill ha en kvinna som jobbar och hjälper till med att dra in pengar till hushållet.

En kvinna som kan tjäna som en förebild för mina barn genom att visa att det går utmärkt att vara kvinna och skaffa sig en utbildning och ett ansvarsfullt jobb.. Men det är bara jag!

Jag är inte mycket för det här amerikanska hemmafruidealet.

Dessutom skulle samhället typ haverera om lata skoltrötta pojkar som vänder på dygnet och låser in sig i pojkrummet långt upp i åldrarna i framtiden ska ha alla ansvarsfulla jobb.. Medan ambitiösa och hårt studerande tjejer ska va hemma hela livet och städa.
  • Anonym (apan)
    Anonym (Men) skrev 2017-02-25 05:38:14 följande:

Jag vill ha en kvinna som jobbar och hjälper till med att dra in pengar till hushållet.

En kvinna som kan tjäna som en förebild för mina barn genom att visa att det går utmärkt att vara kvinna och skaffa sig en utbildning och ett ansvarsfullt jobb.. Men det är bara jag!

Jag är inte mycket för det här amerikanska hemmafruidealet.

Dessutom skulle samhället typ haverera om lata skoltrötta pojkar som vänder på dygnet och låser in sig i pojkrummet långt upp i åldrarna i framtiden ska ha alla ansvarsfulla jobb.. Medan ambitiösa och hårt studerande tjejer ska va hemma hela livet och städa.

Men vårdnadsbidrag och sambobeskattning är ju könsneutrala. De lata skoltrötta pojkarna skulle kunna bli hemmapappor istället.
  • Anonym (apan)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-23 13:32:32 följande:

korrekt.

Nuvarande system tvingar kvinnor ut i förvärvslivet. SD vill ha valfrihet. Vårdnadsbidrag och sambeskattning är ett stort steg mot ökad valfrihet.

Det finns självklart kvinnor som helst yrkesarbetar - ingen ska hindra dem - men de finns också kvinnor som behöver förstå att de skulle må bättre av att ta hand om hem och barn än att slita livet ur sig i ett fåfängt försök att förverkliga sig i yrkeslivet.

Vad skulle jag som ensamstående ha för nytta av sambobeskattning. Känns som ett rätt orättvist skattesystem att de som har turen att hitta någon att dela livet med också ska få lägre skatt medans de ensamstående som redan är de mest ekonomiskt utsatta inte ska få ta del av samma skattelättnader.
  • Anonym (apan)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-23 12:51:12 följande:

SD vill ha en sänkt abortgräns till 12 veckor. De vill också införa vårdnadsbidrag för mammor som skjöter hem och barn. Det tycker jag är att ta ställning för kvinnans rätt mot ett samhälle som försöker få kvinnor att bli som män eller som henor.

På vilket sätt skulle sänkt abortgräns ta minska på abort som preventivmetod? Mer än marginellt då? Den absolut majoriteten gör ju liksom abort tidigt i graviditeten.
Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...