• Anonym (Undrande)

Ni som kan tänkas rösta SD...

SD har onekligen gått framåt och till mångt och mycket pga sin invandringspolitik. Därför undrar jag hur mycket ni bryr er om andra sakfrågor. Är det ok att dom exvis gärna hänger med moderater och deras fanatiska vinsttänk? För mig är det naturligare att dom är ett arbetarparti och det är verkligen inte M. Är det ok att SD verkar ha väldigt lite fokus på miljöfrågor? Är det ok att dom höjer skatter? Är det ok att dom minskar kostnader inom nåt annat område än just invandring? Är det ok att folk i partitoppen gör bort sig? Tänker på Eneroth i detta fall.

Jag kan själv tänka mig att rösta på dom men jag funderar till vilket pris och vill höra hur ni andra resonerar.

Obs! Ni som ändå aldrig kan tänka er rösta på dom... Era tankar får ta utrymme i nån annan tråd.

• Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...
  • bestofthebest

Jag röstar inte. Det är bara populistiskt. Vill jag göra revolt flyttar jag från Sverige eller går med i en MC-klubb.

• Anonym (Men)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2017-02-23 13:47:39 följande:

Jag har inte läst förslaget, men sambeskattning bör rimligen innebära att den som stannar hemma delar intjänad pension med partnern som arbetar. Idag är pensionen helt individuell, dvs den som stannar hemma får urusel pension.

Dagens system har tagits fram av ideologiskt styrda personer/partier som vill tvinga ut kvinnor på arbetsmarknaden genom att på alla sätt bestraffa den som väljer att stanna hemma för att ta hand om sina barn.

Vi hade sambeskattning i Sverige en gång i tiden. Det kan va bra och det kan va dåligt, beroende på hur det utformas m.m.

Men jag har aldrig gått och längtat efter sambeskattning igen
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (Men) skrev 2017-02-23 14:30:03 följande:
    Vi hade sambeskattning i Sverige en gång i tiden. Det kan va bra och det kan va dåligt, beroende på hur det utformas m.m.

Men jag har aldrig gått och längtat efter sambeskattning igen
    Enligt mig är det stora felet progressiviteten i skatteskalorna. Sambeskattning blir då dåligt för den som lever tillsammans med någon som tjänar väldigt mycket, eftersom det blir hög marginalskatt även på låga inkomster.

Progressiviteten ger inte speciellt mycket till statskassan, men den ställer till mycket elände. Den är helt och hållet införd pga att många har "ideologiska skygglappar".
  • Anonym (Kvinnofrågor)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2017-02-23 14:44:58 följande:
    Enligt mig är det stora felet progressiviteten i skatteskalorna. Sambeskattning blir då dåligt för den som lever tillsammans med någon som tjänar väldigt mycket, eftersom det blir hög marginalskatt även på låga inkomster.

Progressiviteten ger inte speciellt mycket till statskassan, men den ställer till mycket elände. Den är helt och hållet införd pga att många har "ideologiska skygglappar".
    Ett naturligt andra steg kan vara att ta bort progressiviteten så att det lönar sig för dem som vill arbeta hårt för att enbart en i familjen ska behöva slita med yrkesarbete.

Tar man bort progressiviteten så ökar valfriheten ytterligare och fler kan få möjlighet att leva enligt en naturlig könsfördelning om de så önskar.
  • Konservativ

Bra frågor av TS. Det största problemet med SD är att det är ett enfrågeparti och all annan politik än invandringen kan man lägga om ganska snabbt. För min del tycker jag att det är bra med vinster så det stör inte mig. Glöm inte att Moderaterna var de som införde jobbavdragen så de kan också kalla sig arbetareparti även om din pappa och farfarsfar avskyr dem. 

När det gäller korkaade partiföretträdare så finns de i alla partier så det stör inte mig. När det gäller kriminella partiföreträdare så vet jag att svensk media skulle aldrig rapportera lika mycket om andra partier, särskilt svmpfi, om något kriminellt skett hos dem. 

När det gäller Rysslandskopplingen så är de största syndarna de som har raserat vårt försvar. Hade Sverige haft ett starkt försvar så hade man inte behövt buga vare sig åt Moskva, Washington eller Berlin.

• Alternativetärvad

Vad är alternativet, vi har sossarna som total förnekar att Sverige har problem anser att det är medborgarnas uppgift att lösa skiten och problemet är inte att vi har låga straff utan att folk klipper sig för 50kr? Armbands utdelning för att minska brotten =P och en polischef som sitter och snyftar I morgonsoffan på tv4 och tycker synd om ett "flyktingbarn" som brutalt mördare en vårdare

Vad är alternativet? herr öppna våra hjärtat men bor lång ifrån problemen? Eller kanske lite mp politik vars ministrar har myssmiddag med gråa vargarna en terror orginasion som vill införa sharia låter det bra? Eller varför inte erkänna palistina en stat som har svurit på att utrota alla judar vart dom än befinner sig? Låter det bra?

Ge mig ett alternativ som inte är destruktivt, SD poltiker kan springra runt på stan och skjuta flyktingbarn det spelar INGEN roll för TROTTS om dom skulle göra sånt finns det INGET vettigt alternativ

Kör huvudet I sanden låtsan att allt är perfekt dela ut armband fika med stenkastarna och skrika rasist så fort nån vågar ha en negitiv åsikt? Eller ta tag I problemen? för mig är valet enkelt SD 2018 det är nog nu

• Farfallos
    Anonym (Anna376) skrev 2017-02-23 13:35:17 följande:
    Du kanske skall lära dig att respektera vad andra skriver...
    Och du kanske ska lära dig att låta bli att skriva om du ändå inte har något vettigt att komma med. För du har i sak inget att komma med. Det jag inledningsvis skrev hade varit OK för dig om jag bara hade haft en viss åsikt, så det är inte vad jag skriver som är fel, utan att jag som bara inte delar dina sympatier, skriver över huvud taget.

Är det något som är typiskt för SD, att rätten att uttrycka sig ska vara beroende på övertygelse eller bakgrund (och inte på vad för skit man vräker ur sig)?
  • Farfallos
    Anonym (Kanske, tyvärr) skrev 2017-02-23 12:49:18 följande:
    Aha, visste inte det. Men nu när du säger det så är det ju självklart. Hur ska man göra då? För att det ska löna sig att göra ett bra jobb?
    Man ska göra ett gott jobb antingen i "ren" offentlig sektor eller på den privata marknad där kunden betalar med egna pengar. 
  • Alternativetärvad

Sen proteströstar jag också mot vänsterextremister som seriöst är så obildade att dom tror sd är nazister =P snälla läs en bok nazister är medlemar ur hitlers parti NSDAP och inget annat, vet man inte ens om det har man seriöst inte rätt till en åsikt

Det är en okunskap som stör mig något så ENORMT jag har läst historia på högskolan med just inrikting 1a och andra 2a världskriget .Tror man att NSDAP och SD är ens likande partier på nåt sätt har man inte rätt till en åsikt sry är man så obildad bör man läsa på den epoken och komma tillbaka sen

• Alternativetärvad
    Anonym (Snö) skrev 2017-02-23 12:17:45 följande:
    Så du vill tillbaka i tiden och bli beroende av en man, att bli mer eller mindre idiotförklarad. 

Gällande våldtäkt, blev våldtagen för över 40 år sedan, han var så svensk man kan bli. Jag var mycket ung.
    Hemskt, vill du att fler ska råka ut för samma öde? personligen anser jag att det ska vara dödstraff på ALLA våldtäksmän
Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...