• Anonym (Undrande)

Ni som kan tänkas rösta SD...

SD har onekligen gått framåt och till mångt och mycket pga sin invandringspolitik. Därför undrar jag hur mycket ni bryr er om andra sakfrågor. Är det ok att dom exvis gärna hänger med moderater och deras fanatiska vinsttänk? För mig är det naturligare att dom är ett arbetarparti och det är verkligen inte M. Är det ok att SD verkar ha väldigt lite fokus på miljöfrågor? Är det ok att dom höjer skatter? Är det ok att dom minskar kostnader inom nåt annat område än just invandring? Är det ok att folk i partitoppen gör bort sig? Tänker på Eneroth i detta fall.

Jag kan själv tänka mig att rösta på dom men jag funderar till vilket pris och vill höra hur ni andra resonerar.

Obs! Ni som ändå aldrig kan tänka er rösta på dom... Era tankar får ta utrymme i nån annan tråd.

• Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...
  • Anonym (Men)
    Anonym (apan) skrev 2017-02-25 06:32:53 följande:

Men vårdnadsbidrag och sambobeskattning är ju könsneutrala. De lata skoltrötta pojkarna skulle kunna bli hemmapappor istället.

Nej jag vill inte ha ett bidragssamhälle..
  • Anonym (Undrande)
    nihka skrev 2017-02-24 21:58:08 följande:

Jag skulle kunna tänka mig att rösta på SD om någon höll ett vapen riktat mot tinningen. Kanske.

Så vad röstar du på?
  • nihka
    Anonym (Undrande) skrev 2017-02-25 13:51:37 följande:
    Så vad röstar du på?
    Moderaterna sist, men det är slut på det nu när de vill inleda ett samarbete med ett rasistiskt, främlingsfientligt, islamofobiskt och homofobiskt parti som SD.
  • Anonym (Kvinnofrågor)
    Anonym (apan) skrev 2017-02-25 06:39:55 följande:
    På vilket sätt skulle sänkt abortgräns ta minska på abort som preventivmetod? Mer än marginellt då? Den absolut majoriteten gör ju liksom abort tidigt i graviditeten.
    Det skulle bland annat vara en mycket tydlig markering att abort inte ska vara en ersättning för preventivmedel i och med att den period kvinnan efter eget godtycke kan bestämma om de ska göra abort reduceras kraftigt.

Det föds också alltför få svenska barn i Sverige och ett första steg att få upp barnafödandet är att som SD gör kombinera förslag som stärker mammans möjligheter att vara mamma, som t ex sambeskattning och vårdnadsbidrag, med förslag som minskar möjligheterna till abort.

Du kan kalla det en sund moralisk pekpinne som tydligt är riktad mot att öka möjligheterna för kvinnor att vara naturliga kvinnor.

SD värnar om oss alla, inklusive de ofödda barnen.
  • Anonym (apan)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-26 10:59:59 följande:

Det skulle bland annat vara en mycket tydlig markering att abort inte ska vara en ersättning för preventivmedel i och med att den period kvinnan efter eget godtycke kan bestämma om de ska göra abort reduceras kraftigt.

Det föds också alltför få svenska barn i Sverige och ett första steg att få upp barnafödandet är att som SD gör kombinera förslag som stärker mammans möjligheter att vara mamma, som t ex sambeskattning och vårdnadsbidrag, med förslag som minskar möjligheterna till abort.

Du kan kalla det en sund moralisk pekpinne som tydligt är riktad mot att öka möjligheterna för kvinnor att vara naturliga kvinnor.

Tror inte en moraliska pekpinnar har någon större effekt på abortantal eller val av preventivmetod. Inte den där moraliska pekpinnan i alla fall.
  • Anonym (Men)
    Anonym (apan) skrev 2017-02-26 11:06:17 följande:

Tror inte en moraliska pekpinnar har någon större effekt på abortantal eller val av preventivmetod. Inte den där moraliska pekpinnan i alla fall.

Inte ett dugg effekt faktiskt
  • nihka
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-23 13:09:08 följande:
    SD:s kvinnosyn är det som mest skiljer partiet från övriga partier.

Det kan tyckas som att ett parti så dominerat av män som SD är inte kan vara ett kvinnoparti.

Inget kan vara mer fel. SD ser vad som behövs för kvinnor bättre än kvinnor som sliter ut sig i en fåfäng jakt på karriär eller bara inkomst för att hålla familjen på fötter ekonomiskt.

Det är också mot den bakgrunden man ska se SD:s förslag om sambeskattning. Det skulle innebära att man ser familjen som den minsta ekonomiska enheten, inte individen. Det och vårdnadsbidrag skulle också innebära första steget tillbaka till ett sunt förhållande mellan män och kvinnor där alla har samma värde men där uppgifterna är fördelade efter biologisk fallenhet.
    Ganska typiskt att sympatisörer för ett parti som domineras av män tror sig veta vad som är bäst för kvinnor.
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-24 22:05:41 följande:
    Ja, idag berättade de om unga kvinnliga läkare som inte uthärdar stressen.

De skulle behöva förstå att få kvinnor kan hantera ett stressigt arbete, däremot är kvinnor underbart duktiga på att skapa harmoni för man och barn i hemmet.

Många kvinnor skulle behöva förstå att välja SD som tillsammans med M och KD kan skapa ett kvinnovänligt samhälle där kvinnor tillåts vara kvinnor och män män.

Vi måste skapa en valfrihetsrevolution där kvinnor som så önskar kan sköta hem och familj utan att drabbas ekonomiskt och där detta ses som ett minst lika lämpligt och kvalificerat kvinnoyrke som t ex läkaryrket.
    Så jag skulle betala skatt som ska finansiera att din fru kan ha som karriär att vara hemma och laga mat åt dig. Hahahahaha! Kommer inte att hända. 
  • Anonym (Snö)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-26 10:59:59 följande:

Sd vill införa kvinnofällor så enkelt är det. Sen att kvinnor inte tål stress är nonsens, jag har jobbat på akutmottagning nattetid, klarade stress utan något som helst problem.

Sambeskattning, vårdnadsbidrag m.m är en kvinnofellor, jag vill då inte leva i en gammeldags tid. Jag vill sträva framåt, inte bakåt. Glad att mitt vuxna barn har samma åsikt som mig.
  • Anonym (Kvinnofrågor)
    Anonym (apan) skrev 2017-02-26 11:06:17 följande:
    Det återstår att se. Tråden handlar om SD ur andra perspektiv än invandring.

SD är ett moralkonservativt parti som står för sunda värderingar, exempelvis visavi abort, mäns och kvinnors roll i samhälle och familj, vördnad för nationen.

SD, M och KD kommer kanske att bilda nästa regering, eller nästnästa, då kommer samhället att genomsyras av moralkonsevatism och ett vilset folk kommer då att återupprätta tron på sin egen förmåga och förstå att gränsöverskridande bara leder till destruktivitet och självförakt.
  • Anonym (apan)
    Anonym (Kvinnofrågor) skrev 2017-02-26 11:20:39 följande:

Det återstår att se. Tråden handlar om SD ur andra perspektiv än invandring.

SD är ett moralkonservativt parti som står för sunda värderingar, exempelvis visavi abort, mäns och kvinnors roll i samhälle och familj, vördnad för nationen.

SD, M och KD kommer kanske att bilda nästa regering, eller nästnästa, då kommer samhället att genomsyras av moralkonsevatism och ett vilset folk kommer då att återupprätta tron på sin egen förmåga och förstå att gränsöverskridande bara leder till destruktivitet och självförakt.

Vad som är en sund värdering är en värderingsfråga.

Väldigt märkligt när någon hänvisar till en 'sund' värdering. Vad menar denne? På samma sak som jag? På något annat? Vad?
Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...