Anonym (Bitter) skrev 2017-03-10 15:31:29 följande:
Ja, det där är ett problem. Många kvinnor tappar attraktion till mannen efter några år - medan mannen funkar lite annorlunda - mannen går lättare igång på en naken kvinnokropp vilken som helst och har inga problem att vara attraherad av samma partner år efter år. Det finns en obalans där. Det är väl därför män ofta blir överraskade när kvinnan vill skiljas, dom har inte sett problemet.
Lite skapat av våra könsroller också - mannen är oftast drivande i sexet och har därför det sex han vill ha - medan kvinnan som mottagare inte kan påverka sexet på samma sätt. Hon är mera utelämnad till hur mannen styr sexet.
Ja, många män kan tänka sig att ha sex med vilken kvinna (kvinnokropp)som helst, men kanske inte tänder lika mycket på en efter några år.
Jag har erfarenhet av en lång relation och jag tycker det är otroligt trist när man fattar att ens mans sexlust absolut inte har något med mig som person att göra, utan att det hela handlar om att jag råkar finnas i närheten när han behöver lätta på trycket. Det blir ännu tristare när man fattar att han vi fortsätta relationen av praktiska och bekväma skäl.
Sedan kan ni sitta där och slå er på brösten att ni minsann vill knulla vilken kvinna som helst och förfasa er över att kvinnor oftare mår dåligt i relationer som är döda känslomässigt.