• playsome

Kvinnor 40-50 hur ofta vill ni knulla?

Hej kvinnor!

Har en likadan tråd för oss män och i diskussionen den resulterade i kom frågan upp om hur det är för er.

Så frågan är alltså hur ofta du VILL, inte hur ofta ni får till det.

Helst vill vi ha svar från ungefär 40-50 år gamla och gärna med moget förhållande och barn.

Kommentera gärna hur du ser på situationen och vad som påverkar din lust mer eller mindre. Att han tar initiativet hela tiden, att han vill hela tiden, att han alltid städar, eller vad det nu kan vara just för dig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor 40-50 hur ofta vill ni knulla?
  • Anonym (44)
    MrFlex skrev 2017-03-10 17:50:28 följande:

Trams! Det handlar inte om att bespara någon från smärta genom att inte bli sårad. Det handlar om ren egoism att ljuga för att behålla den bekvämligheten förhållandet ger.

Älskar man någon är man ärlig med sina känslor och låter personen man lever med få veta. Då kan den personen göra ett val.

Om min fru tappar lusten (mer) och ljuger om det så åker hon ut med huvudet före, inte för att hon tappat lusten utan för att jag tappat förtroendet och då också min kärlek. Lögner har jag nolltolerans mot.

Kompisar har man inte monogama relationer med.

Vad är det som är trams? Att folk är oärliga på de grunder jag sa? Ja det är inte ovanligt. Jag la ingen direkt värdering i det. Alla förhållanden är inte bekväma för att man finner det för obekvämt att såra mer.
  • MrFlex
    Anonym (44) skrev 2017-03-10 20:33:10 följande:
    Vad är det som är trams? Att folk är oärliga på de grunder jag sa? Ja det är inte ovanligt. Jag la ingen direkt värdering i det. Alla förhållanden är inte bekväma för att man finner det för obekvämt att såra mer.
    Återigen trams! Oärligheten är INTE för att skydda sin partnern från smärta. Den är för att skydda sig själv.
  • New  Dawn
    Anonym (Bitter) skrev 2017-03-10 15:31:29 följande:

Ja, det där är ett problem. Många kvinnor tappar attraktion till mannen efter några år - medan mannen funkar lite annorlunda - mannen går lättare igång på en naken kvinnokropp vilken som helst och har inga problem att vara attraherad av samma partner år efter år. Det finns en obalans där. Det är väl därför män ofta blir överraskade när kvinnan vill skiljas, dom har inte sett problemet. 

Lite skapat av våra könsroller också - mannen är oftast drivande i sexet och har därför det sex han vill ha - medan kvinnan som mottagare inte kan påverka sexet på samma sätt. Hon är mera utelämnad till hur mannen styr sexet.

Ja, många män kan tänka sig att ha sex med vilken kvinna (kvinnokropp)som helst, men kanske inte tänder lika mycket på en efter några år.

Jag har erfarenhet av en lång relation och jag tycker det är otroligt trist när man fattar att ens mans sexlust absolut inte har något med mig som person att göra, utan att det hela handlar om att jag råkar finnas i närheten när han behöver lätta på trycket. Det blir ännu tristare när man fattar att han vi fortsätta relationen av praktiska och bekväma skäl.

Sedan kan ni sitta där och slå er på brösten att ni minsann vill knulla vilken kvinna som helst och förfasa er över att kvinnor oftare mår dåligt i relationer som är döda känslomässigt.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

Vill dagligen ha intim närhet och det leder väl till sex på ett eller annat sätt nästan dagligen...

Tidigare i mitt liv var har jag haft sex ca 2 går per vecka och det hade jag i 20 år med samma man. Det blev dock ganska trist efter hand eftersom att sex var så rutinmässigt. Men visst, det fyllde väl sin funktion och i många år trivdes jag med det (jag visste inte bättre). I takt med att känslor och annan närhet minskade blev sexet sämre och sämre och till slut var det så trist att det inte gav något. Det var den andra närheten som minskade först.

• Anonym (.)
    Anonym (Källkritik) skrev 2017-03-10 15:10:01 följande:

När man som kvinna inser att man inte ens är road av att flörta med läckra karlar på firmafester eller ids tråna efter heta kändisar, nog vet man att det är sexlusten i sig det är fel på, och inte karln. När man har haft lust hela livet, men inte har det längre så märker man att det är skillnad.

Det hoppas jag verkligen aldrig kommer hända mig! Hemskt.
  • Anonym (44)
    MrFlex skrev 2017-03-10 21:06:01 följande:

Återigen trams! Oärligheten är INTE för att skydda sin partnern från smärta. Den är för att skydda sig själv.

Det självfallet är högst individuellt. Har du blivit ljugen för eftersom du reagerar så starkt på att andra fungerar annorlunda än du?
  • MrFlex
    Anonym (44) skrev 2017-03-11 07:00:41 följande:
    Det självfallet är högst individuellt. Har du blivit ljugen för eftersom du reagerar så starkt på att andra fungerar annorlunda än du?
    Det har absolut inget att göra med hur jag fungerar. Jag påstår de som ljuger om sina känslor i ett förhållande gör det för sin egen skull, inte för sin partners skull.
  • New  Dawn
    MrFlex skrev 2017-03-11 08:21:58 följande:

Det har absolut inget att göra med hur jag fungerar. Jag påstår de som ljuger om sina känslor i ett förhållande gör det för sin egen skull, inte för sin partners skull.

Var du ärlig med dina egna känslor i dina tidigare relationer och nuvarande relation. Berättrar du om du har svårare att tända? Berättar du om du tänder på någon annan kvinna? Berättar du om du känner att du behöver porr? Berättade du för ditt ex att du inte älskade henne längre?

Eller tycker du att du har rätt att undanhålla detta? I så fall varför? För att du anser att att allt är deras fel?
  • Anonym (44)
    MrFlex skrev 2017-03-11 08:21:58 följande:

Det finns många med en skör partner som inte säger hela sanningen, jag talar alltså inte om materiella skäl eller den sortens bekvämlighet som anledning till vita lögner. Det är f.ö en filosofisk fråga för vems skull människan väljer bort att åsamka mer smärta än nödvändigt.
  • MrFlex
    Anonym (44) skrev 2017-03-11 09:11:12 följande:
    Det finns många med en skör partner som inte säger hela sanningen, jag talar alltså inte om materiella skäl eller den sortens bekvämlighet som anledning till vita lögner. Det är f.ö en filosofisk fråga för vems skull människan väljer bort att åsamka mer smärta än nödvändigt.
    Och det är upp till lögnaren att avgöra vad som är mest smärtsamt för partnern?

Jag antar att du har samma resonemang om otrohet? Om din partner var otrogen så önskar du att han ljuger om det för att bespara dig från smärtan?
Svar på tråden Kvinnor 40-50 hur ofta vill ni knulla?