• playsome

Kvinnor 40-50 hur ofta vill ni knulla?

Hej kvinnor!

Har en likadan tråd för oss män och i diskussionen den resulterade i kom frågan upp om hur det är för er.

Så frågan är alltså hur ofta du VILL, inte hur ofta ni får till det.

Helst vill vi ha svar från ungefär 40-50 år gamla och gärna med moget förhållande och barn.

Kommentera gärna hur du ser på situationen och vad som påverkar din lust mer eller mindre. Att han tar initiativet hela tiden, att han vill hela tiden, att han alltid städar, eller vad det nu kan vara just för dig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor 40-50 hur ofta vill ni knulla?
  • Anonym (44)
    MrFlex skrev 2017-03-11 09:31:48 följande:

Och det är upp till lögnaren att avgöra vad som är mest smärtsamt för partnern?

Jag antar att du har samma resonemang om otrohet? Om din partner var otrogen så önskar du att han ljuger om det för att bespara dig från smärtan?

Varför gör du det till en personlig diskussion? Jag har bara konstaterat att"inte ha lust alls" inte så sällan är en omskrivning för "inte ha lust på partnern", och att detta kan sägas för att man har svårt att såra någon. Om det är ett bra eller dåligt sätt att resonera har jag som sagt inte skrivit något om. Varför blir du så upprörd och försöker insinuera att jag tycker otrohet ska undanhållas?
  • New  Dawn
    Anonym (44) skrev 2017-03-11 09:44:55 följande:

Varför gör du det till en personlig diskussion? Jag har bara konstaterat att"inte ha lust alls" inte så sällan är en omskrivning för "inte ha lust på partnern", och att detta kan sägas för att man har svårt att såra någon. Om det är ett bra eller dåligt sätt att resonera har jag som sagt inte skrivit något om. Varför blir du så upprörd och försöker insinuera att jag tycker otrohet ska undanhållas?

Ja, jag håller med dig!

Det finns ingen anledning att vara ärlig så att det sårar. Frågan är om man ska berätta att man tycker ens partner har fula bröst, håret på rumpan, dubbelhakan, mm är fult. Ska man berätta att man föredrar en annan typ av blygdläpparna.

....Och hur ska man göra med kärleken. När den är slut betyder det väl knappast att man inte längre har behov av kärlek, eller möjlighet att utveckla kärlek för någon annan. Ska man förtydliga det också, att man nog kan hitta någon annan som man kan älska och som en älskar tillbaka. Vad är skillnaden och vad är vitsen?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    MrFlex skrev 2017-03-11 08:21:58 följande:

Det har absolut inget att göra med hur jag fungerar. Jag påstår de som ljuger om sina känslor i ett förhållande gör det för sin egen skull, inte för sin partners skull.

För övrigt fattar jag inte detta. Har man en partner som har lite lust märks det väl? Det är väl det man får utgå ifrån. På vilket sätt blir det bättre om man säger att man inte känner sexlust och att det är helt sant.(alltså man känner inte lust att ha sex med andra heller, eller känner lust att onsnera) Blir sexlivet och relationen bättre då?
  • MrFlex
    Anonym (44) skrev 2017-03-11 09:44:55 följande:
    För att mitt påstående om otrohet bygger på samma logik som du för, dvs att rättfärdiga sin lögn genom att motivera lögnen med att inte vilja såra. Jag försöker inte insinuera något alls. Vill bara höra om du resonerar likadant när det gäller den lögnen.
  • MrFlex
    New Dawn skrev 2017-03-11 10:44:41 följande:
    För övrigt fattar jag inte detta. Har man en partner som har lite lust märks det väl? Det är väl det man får utgå ifrån. På vilket sätt blir det bättre om man säger att man inte känner sexlust och att det är helt sant.(alltså man känner inte lust att ha sex med andra heller, eller känner lust att onsnera) Blir sexlivet och relationen bättre då?
    Det är väl en gigantisk och avgörande skillnad på att inte ha sexlust alls mot att inte ha sexlust med just sin partner? Hur kan du inte förstå det?

Det sistnämnda tyder ju på att känslorna inte finns och det är väl högst relevant för partnern att få veta det?
  • New  Dawn
    MrFlex skrev 2017-03-11 11:51:15 följande:

Det är väl en gigantisk och avgörande skillnad på att inte ha sexlust alls mot att inte ha sexlust med just sin partner? Hur kan du inte förstå det?

Det sistnämnda tyder ju på att känslorna inte finns och det är väl högst relevant för partnern att få veta det?

Nej det fattar jag inte. Mitt ex var väldigt ointresserad av min kropp. Han var ointresserad av att smeka mig och gav mig aldrig komplimanger. För mig hade det inte gjort någon skillnad om han hade agerat precis lika trist mot någon annan kvinna eller om han varit bättre mot någon annan. Dvs, om han var tråkig generellt, eller specifikt mot mig gör ju ingen skillnad, i min verklighet.

På vilket sätt gynnas erat sexliv av att om vet att din partner har en generellt minskad sexlust.

Jag vet inte om mitt ex har en ny kvinna i dag, men jag hoppas i så fall att han är mer kärleksfull och visar mer intresse av henne och tvärtom.

Ja, givetvis ska man berätta att känslorna inte finns, om det är så, men måste man redogöra för att det kan hända att man kan börja älska någon annan, eller inte. Kräver du lika uppenbara svar här. Om partnern säger att den vill leva ensam i resten av livet, eller hoppas på att finna en ny man att älska. Vad gör det för skillnad för dig?
  • Anonym (44)
    MrFlex skrev 2017-03-11 11:47:13 följande:

För att mitt påstående om otrohet bygger på samma logik som du för, dvs att rättfärdiga sin lögn genom att motivera lögnen med att inte vilja såra. Jag försöker inte insinuera något alls. Vill bara höra om du resonerar likadant när det gäller den lögnen.

Otrohet är i andra änden av lögner och inte alls detsamma om du frågar mig. För mig är inte livsregeln "lögn som lögn". Är det så för dig? Den sammanlagda bilden påverkar vad jag säger i ett förhållande. Självklart hade jag sårat min fd djupare om jag hade sagt att sex med honom kändes motbjudande, i tillägg till de andra sakerna som gjorde att vi slutligen gick isär. Eller jag som gick egentligen. Han har en fruktansvärd historia med övergrepp, aldrig att jag skulle lägga sten på börda om något som ligger så nära självbilden. Oavsett historia skulle jag inte säga något sådant till en snäll person.
  • MrFlex
    New Dawn skrev 2017-03-11 12:30:21 följande:
    Nej det fattar jag inte. Mitt ex var väldigt ointresserad av min kropp. Han var ointresserad av att smeka mig och gav mig aldrig komplimanger. För mig hade det inte gjort någon skillnad om han hade agerat precis lika trist mot någon annan kvinna eller om han varit bättre mot någon annan. Dvs, om han var tråkig generellt, eller specifikt mot mig gör ju ingen skillnad, i min verklighet.

På vilket sätt gynnas erat sexliv av att om vet att din partner har en generellt minskad sexlust.

Jag vet inte om mitt ex har en ny kvinna i dag, men jag hoppas i så fall att han är mer kärleksfull och visar mer intresse av henne och tvärtom.

Ja, givetvis ska man berätta att känslorna inte finns, om det är så, men måste man redogöra för att det kan hända att man kan börja älska någon annan, eller inte. Kräver du lika uppenbara svar här. Om partnern säger att den vill leva ensam i resten av livet, eller hoppas på att finna en ny man att älska. Vad gör det för skillnad för dig?
    Sexlivet gynnas inte alls men det är inte heller poängen. Inget av mina inlägg handlar om den minskade lusten eller sex, de handlar om orsaken till minskad lust och ärlighet.

Initialt reagerade jag på 44:s påstående om att lögnerna om sexlusten främst var för att inte såra. Jag köper inte det. Jag anser att dessa personer ljuger för att skydda sig själva, inte för att skydda sin partner från en sårande verklighet.

Kan inte utrycka mig tydligare och lämnar därmed tråden.

Trevlig helg
  • Anonym (44)
    MrFlex skrev 2017-03-11 14:57:06 följande:

Initialt reagerade jag på 44:s påstående om att lögnerna om sexlusten främst var för att inte såra. Jag köper inte det. Jag anser att dessa personer ljuger för att skydda sig själva, inte för att skydda sin partner från en sårande verklighet.

Det kvittar om du köper det för det finns inget att köpa: Andras motiv förblir andras motiv hur mkt du än motsätter dig det. Det är inte en fråga om åsikter.
  • Anonym (Källkritik)
    Anonym (.) skrev 2017-03-11 00:41:54 följande:
    Det hoppas jag verkligen aldrig kommer hända mig! Hemskt.
    Ja, det suger verkligen.
Svar på tråden Kvinnor 40-50 hur ofta vill ni knulla?