MrFlex skrev 2017-03-11 11:51:15 följande:
Det är väl en gigantisk och avgörande skillnad på att inte ha sexlust alls mot att inte ha sexlust med just sin partner? Hur kan du inte förstå det?
Det sistnämnda tyder ju på att känslorna inte finns och det är väl högst relevant för partnern att få veta det?
Nej det fattar jag inte. Mitt ex var väldigt ointresserad av min kropp. Han var ointresserad av att smeka mig och gav mig aldrig komplimanger. För mig hade det inte gjort någon skillnad om han hade agerat precis lika trist mot någon annan kvinna eller om han varit bättre mot någon annan. Dvs, om han var tråkig generellt, eller specifikt mot mig gör ju ingen skillnad, i min verklighet.
På vilket sätt gynnas erat sexliv av att om vet att din partner har en generellt minskad sexlust.
Jag vet inte om mitt ex har en ny kvinna i dag, men jag hoppas i så fall att han är mer kärleksfull och visar mer intresse av henne och tvärtom.
Ja, givetvis ska man berätta att känslorna inte finns, om det är så, men måste man redogöra för att det kan hända att man kan börja älska någon annan, eller inte. Kräver du lika uppenbara svar här. Om partnern säger att den vill leva ensam i resten av livet, eller hoppas på att finna en ny man att älska. Vad gör det för skillnad för dig?