• Anonym (milla)

Idag bakade vi negerbollar :)

Fanns ett så fantastiskt recept på negerbollar i en gammal bakbok jag lånade på biblioteket. Så jag och min 5-åring rullade typ 50 sånna där små bollar, hade färgat pärlsocker på dem. Ser riktigt goda ut. Om jag kommer ihåg ska jag ta en bild på receptet. Finns nog inte att få tag på i bokhandlarna dessvärre.... :)

• Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)
  • Filli89
    DizzyD66 skrev 2017-02-26 13:45:28 följande:
    Hur har ni färgade kallat oss när vi kom till er med Röda Korset? Har ni bytt språket? Minns inte det.
    Det har bakats negerbollar i mer än hundra år. Frågar på det?
    Vad pratar du om?
  • Anonym (men  snälla)

Är det bara jag eller känns inte den här diskussion så otroligt utdaterad nu..

snälla gå vidare i livet för det mer pinsamt än provocerande nu Skäms

• stoj
    Anonym (men snälla) skrev 2017-02-26 15:19:08 följande:

Plus

Håller till fullo med
  • Anonym (tramsande)
    Anonym (men snälla) skrev 2017-02-26 15:19:08 följande:

Ja det börjar bli löjligt. Det enda som är provocerande är att man inte ger upp det här tjatet
  • VictoriaJ02
    monkees skrev 2017-02-26 13:42:28 följande:
    Jo det är väl själva idén med FL? Varenda tråd är ju liksom ett rop på uppmärksamhet och för att inte försvinna i bruset så blir det ju till att provocera. Det funkar ju för de trådar som hamnar i "hetaste" är ju oftast riktigt sjuka och konstiga?!
    Känns som att FL är ett forum som drar till sig trollen. Och det finns gott om folk som matar dem med. Men jag störs inte av det. Tycker vissa trolltrådar kan vara riktigt kul och underhållande. Här finns ju även många känsliga och skitnödiga personer med en fis på tvären, så det är klart att det blir tacksamt att trolla då..

• Anonym (men  snälla)
    VictoriaJ02 skrev 2017-02-26 15:52:16 följande:
    Känns som att FL är ett forum som drar till sig trollen. Och det finns gott om folk som matar dem med. Men jag störs inte av det. Tycker vissa trolltrådar kan vara riktigt kul och underhållande. Här finns ju även många känsliga och skitnödiga personer med en fis på tvären, så det är klart att det blir tacksamt att trolla då..
    Men det är ju bara löjligt och inte ens provocerande, man kan ju åtminstonde uppdatera sig istället för att hålla på med samma gamla trista trollande.

Och är det några som har en fis på tvären så verkar det ju vara de som fortfarande blir så otroligt kränkta över att de måste säga chokladboll, så vi har kränkta inskränkta människor som inte kan förnyas och det samma gäller trollen som inte heller förnyas, världen har förändrats häng med istället
  • Anonym (dddddddd)
    Anonym (men snälla) skrev 2017-02-26 16:05:32 följande:
    Men det är ju bara löjligt och inte ens provocerande, man kan ju åtminstonde uppdatera sig istället för att hålla på med samma gamla trista trollande.

Och är det några som har en fis på tvären så verkar det ju vara de som fortfarande blir så otroligt kränkta över att de måste säga chokladboll, så vi har kränkta inskränkta människor som inte kan förnyas och det samma gäller trollen som inte heller förnyas, världen har förändrats häng med istället
    Tja, med tanke på att du just skrev kommentar #138 så verkar ämnet fungera att få till debatt med...

Jag är inte kränkt över att inte "få" säger negerboll. Jag använder mig nämligen av det ordet så mycket jag behag. Det är snarare du och dina lika som sliter ert hår för att ni inte lyckas omvända mig och mina meningsfränder.
  • Anonym (men  snälla)
    Anonym (dddddddd) skrev 2017-02-26 16:57:16 följande:
    Tja, med tanke på att du just skrev kommentar #138 så verkar ämnet fungera att få till debatt med...

Jag är inte kränkt över att inte "få" säger negerboll. Jag använder mig nämligen av det ordet så mycket jag behag. Det är snarare du och dina lika som sliter ert hår för att ni inte lyckas omvända mig och mina meningsfränder.
    Nu var det ju inte kränktas människors rätt att få använda vissa ord som jag debatterade utan just brist på förnyelse och löjet av att inte vilja/kunna utvecklas och gå vidare

och nog framstår du som kränkt när du upplyser att 'du visst använder ordet som du behagar' och hur du glädjs över 'att du och de dina upprör andra' (att detta mer får dig framstå som självrättfärdig och lite inskränkt är en annan sak)

Men tja.. visst får väl du kämpa för det du anser vara dina rättigheter, fast det kanske bara är på nätet du slåss för dina 'mänskliga rättigheter, sen att det inte finns någon rättighet att få använda det ordet är ju också en annan femma.

Ha en fin dag
  • Anonym (klockren)
    Anonym (men snälla) skrev 2017-02-26 17:13:51 följande:
    Nu var det ju inte kränktas människors rätt att få använda vissa ord som jag debatterade utan just brist på förnyelse och löjet av att inte vilja/kunna utvecklas och gå vidare

och nog framstår du som kränkt när du upplyser att 'du visst använder ordet som du behagar' och hur du glädjs över 'att du och de dina upprör andra' (att detta mer får dig framstå som självrättfärdig och lite inskränkt är en annan sak)

Men tja.. visst får väl du kämpa för det du anser vara dina rättigheter, fast det kanske bara är på nätet du slåss för dina 'mänskliga rättigheter, sen att det inte finns någon rättighet att få använda det ordet är ju också en annan femma.

Ha en fin dag
    hehe he 
  • Anonym (Facepalm)

Du är bara föör pinsam ts, negerbollar ... går du igång på ordet? Kittlas det lite retfullt i byxorna? Deeeet förbjudna ordet neeeger ... visar bara vilken liten person du är

Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)