• Anonym (milla)

Idag bakade vi negerbollar :)

Fanns ett så fantastiskt recept på negerbollar i en gammal bakbok jag lånade på biblioteket. Så jag och min 5-åring rullade typ 50 sånna där små bollar, hade färgat pärlsocker på dem. Ser riktigt goda ut. Om jag kommer ihåg ska jag ta en bild på receptet. Finns nog inte att få tag på i bokhandlarna dessvärre.... :)

• Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)
  • Anonym (Erik)
    Anonym (Jagsägerintevadjagvill) skrev 2017-12-28 19:01:09 följande:
    Jepp, vissa vägrar förstå att yttrandefrihet bara gäller om man väljer rätt ord.
    Vad har yttrandefrihet med saken att göra? Hon följde inte arbetsgivarens policy, det var därför hon fick en varning.
  • Anonym (Erik)
    Anonym (bullemedbulle) skrev 2017-12-28 18:42:45 följande:

Jag har sagt negerbulle sen barnsben och kommer fortsätta med det..

Varför vill man så öppet visa sin ignorans, hur tror du att vinner på det?
  • Anonym (Men jag gissar att det mer handlar om vilja än om faktisk förståelse)
    Anonym (bullemedbulle) skrev 2017-12-28 18:42:45 följande:

Jag har sagt negerbulle sen barnsben och kommer fortsätta med det..

det låter tjatigt
  • Anonym (Men jag gissar att det mer handlar om vilja än om faktisk förståelse)
    Anonym (Jagsägerintevadjagvill) skrev 2017-12-28 19:01:09 följande:
    Jepp, vissa vägrar förstå att yttrandefrihet bara gäller om man väljer rätt ord.
    och vissa behöver läsa på gällande innebörden av yttrandefrihet
  • Deceree1

Jag sa också det ordet som barn men tycker att det låter väldigt illa. Vissa saker kan man faktiskt ändra sig på.

• Anonym (:))

Jaha :D Mördade du då någon? Kannibal? Måste ha blivit äckligt. Stackars dina barn tho :)

holidodi skrev 2017-07-05 21:34:57 följande:

Ja negerbollar finns också att köpa i på konditori, det heter så, inte för att kränka någon. Det heter bara så.

Det är för att kränka. Varför ens använda sig utav något så kränkande??? Bara white trash som måste få säg det för att inte spilla några white tears
  • Anonym (Jagsägerintevadjagvill)
    Anonym (Men jag gissar att det mer handlar om vilja än om faktisk förståelse) skrev 2017-12-28 19:36:11 följande:
    och vissa behöver läsa på gällande innebörden av yttrandefrihet
    Jepp, det finns ett otal exemplar i varje negerbollstråd som har lite problem med yttrandefrihet.
  • Anonym (bullemedbulle)
    Deceree1 skrev 2017-12-28 19:39:59 följande:

Jag sa också det ordet som barn men tycker att det låter väldigt illa. Vissa saker kan man faktiskt ändra sig på.

Det är bara dina hjärnspöke,som tänker vad andra (pkmaffian)ska tycka om du säger negerbulle,bry dig inte om det.
    Kalasjmat skrev 2017-12-29 09:57:08 följande:

Du använder dig av minst lika kränkande ord. Så knip nu igen du vet vad!

Minst lika kränkande ord haha xD nja inte direkt. Men du är la en person som tror på omvänd rasism
Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)