• Meno87

Ivf mars 2017

Niinja skrev 2017-03-08 13:24:59 följande:

Ja precis. Första besök imorgon så känns lite nervöst och oklart vilka steg som kommer sen.

Spännande! vi visste inte heller vad som skulle ske på första mötet och var totalt oförberedda. Det varierar säkert vart man går men vi fick jättemycket information, recept och dom gjorde ett ultraljud på mig. Dom sa kort och gott att vid nästa mens så drar vi igång! Vi fick en ren chock! Trodde aldrig det skulle gå så fort. 
  • Meno87
    Niinja skrev 2017-03-08 13:24:59 följande:

Ja precis. Första besök imorgon så känns lite nervöst och oklart vilka steg som kommer sen.

Kommer gå super! hoppas ni får ett minst lika bra bemötande som vi fick :) 
  • Meno87
    Chestnut skrev 2017-03-09 08:32:12 följande:

ska på vårt första besök nästa vecka! känns bra att äntligen dra igång efter all väntan på att få remiss godkänd. Så de gjorde "bara" ultraljud på dig... hörde att det kan både bli en gyn undersökning o att mannen ska lämna prov. Var går du?

Men kul!! Förstår verkligen! Så himla skönt äntligen slippa vänta på det där brevet!

Vi går på ivf Stockholm. Ni då?

Ni är väl också klara med all utredning och så förutsätter jag. Men klart det varierar säkert beroende på varför man behöver ivf.

Men Ja alltså dom gjorde ultraljud över äggstockar, så det är ju typ gyn-igt. Men allt annat hade dom ju på papper efter all utredning. Så vi behövde inte lämna mer information än om när jag beräknade min mens så dom kunde planera hyfsat. Sen fick jag ett brett leende från läkaren som sa att! NU är ni igång! Hah paff veterligen. Men spännande att vara igång, det har gått fort! Gonal-f spruta nr 2 ikväll.
  • Meno87
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-08 17:52:33 följande:

Hej!

Hänger gärna på!

Vi kör troligtvis direkt på denna mens efter vårt 3 dje misslyckade försök. Extremt dålig äggreserv,bara ett ägg ut varje gång och fått det återfört. Ska på vul imorgon bitti för att se så allt ser ok ut. Nu kör vi,känns lite som om det börjar ta slut på fantasin för läkarna nu. Hoppas på att få starta direkt med sprutorna imorgon med monsterdos!

Kul! Välkommen! Tufft med flera misslyckade försök. Det känna så himla orättvist. Hoppas ni fick bra besked hos läkarna idag. Håller alla tummar och tår!
  • Meno87
    Chestnut skrev 2017-03-09 14:50:34 följande:

St Göran blev det för oss. Yes, vi e också klara med allt. Men vad spännande att få börja direkt blir verkligen glad att få höra att man slipper mer väntan!

Jamen kul! En till i Stockholm! Ja hoppas ni också slipper det!! Bara att köra :)

Hade ni fått vänta länge innan ni blev godkända för ivf?

Hur gammal är du? :)
  • Meno87
    Chestnut skrev 2017-03-09 15:49:18 följande:
    Har kollat runt på de olika trådarna och vi fick vänta typ som alla andra... 5 månader... jag e 34 och detta blir vårt första försök. Kul att du också e i Stockholm Solig

Är väldigt nyfiken på om det blir Gonal F, Puregon eller Menopur för oss... Svårt att veta skillnad och det verkar skilja mellan alla kliniker.
    Ja va skönt, det var ungefär detsamma för oss men barnmorskan lät förvånad när jag sa hur länge vi fått väntat. Att det tydligen varit riktigt långa väntettider innan. Men kanske blev bättre nu efter årsskiftet med de nya reglerna. 

ja det verkar variera lite, och varierar nog en del på om man har tex PCO eller inte vad jag förstår, och åldern. men verkar ju vara hyffsat lika biverkningar och tillvägagångsätt på de flesta.

själv är jag orolig för överstimulering. Läkaren satt länge och funderade vilken dos jag skulle ta. Hon vart helt blank för att 'jag var så ung'. Tänker att det typ kommer exploderaGlad hah nä hoppas inte! 
  • Meno87
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-09 16:25:11 följande:
    Ja, det känns väl inte toppen men jag är duktig på att sticka huvudet i sanden och bara köra på, kommer väl crasha helt till slut.. Men allt såg bra och jag kör igång med sprutor redan ikväll!

Nu ska jag ta och blanda bemfola och menopur så får vi se hur det går denna gång! Så glad att läkarna här vill och vågar experimentera lite! Inte som när jag körde via landstinget i Uppsala.

Snart måste det vara vår tur:)
    åh kom ihåg att lyssna på dig själv Hjärta Förstår samtidigt verkligen den där viljan, viljan att vilja lyckas. Det driver en att bara fortsätta och fortsätta. Med all rätt!
    vi får helt enkelt hjälpas åt att inte crasha. {#emotions_dlg.flower} 
    Härligt att du fick ett bra bemötande och någon som du känner förtroende för!
    När får du gå på ul-ljud?

Ja klart det är, snart måste det väl ändå bli er tur :) 
  • Meno87
    Chestnut skrev 2017-03-10 09:25:20 följande:

Oj, hade också blivit orolig om läkare satt och inte visste men åt andra sidan skönt att de inte bara "körde på" på med samma gamla vanliga!

Äter du några tillskott förresten?

Hah ja man kanske får se det som så. Måste ju ändå lita på att dom vet vad dom pysslar med :)

Tillskott? Som vitaminer eller så? Aah jag åt vanliga multivitamin för kvinna förut men har bytt till den för gravida sen jag började med sprutorna. Vill se till att få i mig folsyra och begränsade mängder A vitamin tänkte jag. Själv då? Äter du något extra?
  • Meno87
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-09 18:29:44 följande:
    Ja, jisses vad man får kämpa men skam den som ger sig:)

Jag ska dit nästa Tors men sen får det bli en chansning med äggplock, ska till Paris fre-mån så dom kommer inte kunna göra ytterligare UL innan äggplock.. hoppas det ser bra ut nästa Tors så dom kan bestämma en dag för ägglossningssprutan!
    Oj jisses va spännande! kanske det blir plock direkt efter Paris då! hoppas hoppas :D 
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-03-12 16:34:04 följande:

Hoppas ni haft en fin helg.
    Jag har mitt första äggplock på tisdag och ska erkänna att jag är lite nervös inför det. När jag var på UL i torsdags sa läkaren att det sedan blir insättning Tors, fre eller söndag. Ni som har gjort detta innan, gör det ont? Hur mådde ni efteråt kan jag gå till jobbet på em?

Jag förstår verkligen din oro, jag är också otroligt nervös. Har hört så himla mycket olika. men det kommer gå bra. Utan tvekan1
    Skönt att du klarat dig igenom allt illamående. Du är en riktigt kämpe! mådde också riktigt dåligt första dagarna. Har sedan kommit och gått.
    Lycka till på tisdag! 
Svar på tråden Ivf mars 2017