• Meno87

Ivf mars 2017

Akira Öken skrev 2017-03-24 19:57:53 följande:

Ja, på Huddinge får man ett A4 med lite tips, men jag kan ändå tycka att informationen är lite knapp. Efter allt man gjort med sin kropp, och sen ska man bara gå hem och vänta. Så jag förstår verkligen att det känns konstigt när de inte säger nåt alls.

Ruvandet går bra. Tror jag.

Hur går det för dej och hur mår du?

Hmm ja det hade ju varit fint att få!

Ja verkligen, tycker tyvärr det är mycket som brustit i informationen till oss.

Men jotack, jag mår bra, bättre nu. Haft jätteont efter äggplocket. Successivt avtagande under veckan och idag nästan bra så det är skönt. Hoppas det går bra med ruvningen. Googlar varje kvart känns det som. Den här väntan! Haha jisses jag har ju inget tålamod!! Vill bara spola fram tiden :)

Hur mår du själv?
  • Meno87
    Akira Öken skrev 2017-03-24 22:33:46 följande:

Mår ok.

Humöret är en bergochdalbana och jag är fruktansvärt trött.

Vad googlar du på?

Haha ja herregud! Humöret! Jag lyckades bli arg gråta och skratta bara under en vanlig kvällsmiddag :D otroligt trött är jag också, har bara så himla svårt att skilja på vad som är orsak och verkan. Orkar inte gå speciellt långa sträckor och sover mycket.

Hur var det, jobbar du under det här?

Ja nä jag googlar väl på det mesta för att hålla mig ockuperad. Hur embryot utvecklas och när man kan tänka sig märka symptom och vad man ska göra pch inte göra. Andras erfarenheter. Funderar mycket på det där med chansen med två dagars respektive fem dagars och om antalet celler spelar in. Läst lite studier och så! Ungefär!
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-03-25 08:45:04 följande:

Känner så väl igen mig i googlandet :) Vi kan nog snart doktorera i detta ämne

Haha ja eller hur :D

Skönt att det inte bara är jag :)
  • Meno87
    Akira Öken skrev 2017-03-25 18:18:52 följande:
    Japp, sjukskriven under äggplock och dan efter, annars jobbar jag som vanligt. Tror det är det bästa för mig. Fast den här gången hade jag magsjuks innan äggplock, så då var jag ju hemma några dar innan. Hur gör du?

Googlar också en del. Typ på bloggar, biverkningar etc.
    Ja okei, bra jobbat! Har svårt att se hur jag skulle ha klarat en heltidstjänst samtidigt som det här. Men det skiljer sig säkert vad man jobbar med!
    Jag har precis börjat studera, har haft självstudier majoriteten av tiden. Så det har varit perfekt! :) 
  • Meno87
    pimpim78 skrev 2017-03-26 17:36:17 följande:

Snälla snälla hjälp mig !! Har panik.

Min herpes har blossat upp, sitter inte vaginalt utan bak i ländryggen men jag har äggplock i morgon och kliniken har stängt.

Kan jag ta aciklovir ?

Har det någon betydelse ?

Någon som vet ? Har försökt ringa överallt men får inget riktigt besked .....

någon som varit med om liknande ???

Snälla någon ..... så ledsen nu !!!!

Inte en aning! Har du hört med 1177?
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-03-30 10:34:40 följande:

Imorgon har vi ÄNTLIGEN testdag! Väntan har varit lång och varit/är livrädd att mensen ska komma. Håll tummar och tår för oss imorgon

Kramen

Hoppas och håller alla tummar och tår att detta är er tur!!
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-03-31 06:33:46 följande:

Då var testdagen ÄNTLIGEN här.....fattar inte hur jag lyckats med att inte tjuvtesta innan, då vänta inte är min starka sida.

Blev ett PLUS och vi ÄR gravida. Kan knappt fatta att det är sant :) Går bara runt och ler <3 Kram till er alla

Jaaa!!!!! STORT GRATTIS!! :D
  • Meno87
    HarmoniMalin87 skrev 2017-04-01 12:48:06 följande:

Hur har ni kännt efter äggplock? Jag plockade ut 23st i onsdags. Har blött en del onsdag, torsdag o lite fredag. Har varit SÅ öm i magen. På gränsen till att ja kunna sitta på jobbet i torsdags, kan inte gå längre sträckor. Har dessutom haft rethostan vilket varit mega smärtsamt när man har ont i magen :( nu äg det bättre men jag har fortfarande mycket ont i magen o tanken på att typ gå till gymmet känns väldigt långt ifrån :/

Jag hade också jättemycket besvär efter äggplocket. Tog mig över en vecka innan jag kunde sätta mig ner utan att ta det försiktigt och ta kortare promenader. Men jag blödde inget.

Viktigt att höra efter så det inte är översrimulering som gör det besvärligt för sig. Tänker eftersom dom tog så många ägg! Har du pratat med kliniken?
  • Meno87

Efter många toppar och dalar under vår ivf turné så kunde jag idag inte hålla mig. Fusktestade bm -1 och fick ett tydligt plus!!

Så himla glad och hoppas vår lilla guldklimp stannar hos oss till BF 12 december <3

En dag i taget. Håller alla tummar och tår för oss alla!

• Meno87
    pimpim78 skrev 2017-04-02 02:11:26 följande:

Wow så roligt, stort grattis !!!

På vilken ruvardag testade du ? Och va det två dagars eller blastocyst ?

Hoppas allt går väl nu !!!!!! Kram

Tack så jättemycket :) känns magiskt!

Vi testade på Rd 10 och idag på Rd 11 är det ännu tydligare! Det var en tvådagars!

Ååh tack, hoppas vi med <3 Kram
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-04-02 11:33:30 följande:

Ser i tråden att vi är några som plussat nu och jag håller alla tummar och tår att det kommer bli många fler pluss framöver här.

Jag har precis startat en tråd som heter: Vi som har plussat efter IVF våren 2017. Jag tänkte att det kanske finns fler än jag som vill fortsätta att följa varandras resa till BF. Detta är min första graviditet i mitt liv och jag vill gärna följa andra och dela med mig av mina känslor och funderingar.

Kramar

Ja va bra initiativ! Det har jag saknat! Finns en med BF december men den är ju inte avsedd enbart för ivf. Jättekul att följas åt! Jag ser till att följa den tråden direkt! Detta är även min första och känner precis som du att det skulle vara kul och givande att följas åt!! :)
  • Meno87
    pimpim78 skrev 2017-04-07 21:19:58 följande:

Missade att få med bilden .....

Jag ser absolut någonting!! Hoppfullt :D hoppas! Är det ostimulerat? Så det inte är ägglossningssprutan som spökar! Håller alla tummarna!!!
  • Meno87
    pimpim78 skrev 2017-04-07 23:47:46 följande:

Jag har tagit ovitrelle men har testat helt neg för någon dag sedan. Så nu ska jag nog ta mig ett nytt test på söndag och hoppas på det bästa..... kram kram

Ååh hoppas hoppas!!!
  • Meno87
    pimpim78 skrev 2017-04-08 19:08:27 följande:

I dag vågar jag nog faktiskt säga att den lille fastnat. Hoppas bara den håller sig kvar nu !!!!

Åh va roligt!! Stort grattis!! Fantastiskt kul!!!!

Vilken glädje!!
  • Meno87
    HarmoniMalin87 skrev 2017-06-27 21:21:07 följande:

Hur har det gått för er? :)

Hej!! Här går det super! 17+6 I morgon och gjort KUB tidigare samt Rul förrgår som ser jättebra ut! Väntar en sprallig liten pojke den 10 december :)

Glädjen är svår att beskriva!

Hur har det själv gått??
Svar på tråden Ivf mars 2017