• Meno87

Ivf mars 2017

Rackamaja skrev 2017-03-12 18:00:34 följande:

Hej! Får man hoppa in här med er?

Jag och min sambo har påbörjat vårt första IVF. Vi använder Gonal-F och från och med idag även Orgalutran. Vi började 8 mars genom IVF Stockholm, precis som Meno87 :)

Någon mer som fått biverkningar av Gonal-F? Jag har vart yr och haft ont i magen alla dagar sedan jag började med den. Kan ju möjligtvis vara orelaterat.

Till TS
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1

Hej Rackamaja! välkommen! kul att vi kör på samma ställe! har dom fler mottagningar eller kör du också där i hammarbyhamnen/luna?
    heh låter som om att vi går på precis samma schema, börjar också orgalutran idag. Sjukt nervös över sprutan, riktig klenis är man! haha. 
    spännande med UV på tisdag! hoppas på goda nyheter :) :) ska själv dit på onsdag!
    Jag har mått skräp sen jag började med sprutorna. Svårt att sätta fingret på, som du säger. Man udnrar om det har att göra med annat. Jag har mått illa, yrslig och känt tryck i magen. Inte alls skoj! Vad får du ta för dos?  
  • Meno87
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-12 20:31:16 följande:

Från vilken sprutdag tog ni Orgalutran? Det finns inte med på mitt åttadagars schema och jag är orolig att hon glömt skriva in det:)

Jag fick orgalutran inlagt på femte dagen. Åtta dagar känns länge! Men jag är ny på det här så vad vet jag :) jag hade ringt för säkerthetsskull, slipper du fundera menar jag :)
  • Meno87
    Mil79 skrev 2017-03-12 22:01:37 följande:

Jag hänger gärna på den här tråden. Är nu på ruvardag 12 och funderar på hur det kommer sluta. Önskar er alla lycka till med den känslomässiga berg- och dalbanan. Gissar att det inte är bara jag som pendlar mellan hopp och förtvivlan.

Hej! Varmt välkommen! va kul att ni kommit så långt i er process! Absolut inte ensam. En konstant bergochdalbana. Oändligt med väntande. Väntande på både det ena och det andra. Hoppas det är er tur! 
    Håller alla tummar och tår för dig och ditt ruvande! 
  • Meno87
    Chestnut skrev 2017-03-13 09:36:29 följande:
    Äter folsyra, järn och kalcium för jag brukar ha låga värden på dessa. Sen har jag lagt till Q10, omega-3 och probiotika eftar att ha googlat efter vad man rekommenderar utomland på ivf-kliniker Solig Ska dubbelkolla med läkaren dock!
    jahaa spännade! så långt har inte jag studerat :) du får hojta till om du får det bekräftat av läkaren :) 
  • Meno87
    Rackamaja skrev 2017-03-13 11:47:10 följande:

Ja, vi har verkligen samma schema :) Vad roligt! Precis, det är i Hammarbyhamnen, tror bara de har en klinik. 
    Hur gick det med Orgalutranen för dig igår? Jag var också nervös, men själva injektionen gick galant. Däremot blev det knallrött och kliade oerhört mycket där jag hade stuckit i 2-3 timmar efteråt. Den goda nyheten är att bieffekten av Gonal-F (illamående, magont och yrsel) verkade utebli när jag kombinerade med Orgalutran.  Hoppas det blev bättre för dig med <3

Ja det kanske dom har. Ja hammarbyhamnen precis. Bra liten värld ibland :) vilken läkare har du? 
    Jo alltså det gick, min sambo fick pröva först men chickade ur när han märkte hur mycket sprutan tog emot. Hah. Så fick göra det själv. Som du säger så var det inte så farligt själva sticket. Men efteråt sved det ordentligt. Fick också som upphöjningar och små bulor på magen där jag stuckigt. Var rött, svullet och irriterat ett bra tag efteråt. googlade runt och förstod det som om att det är ganska vanligt. Men mycket starkare reaktion än vad jag först tänkt mig. Och nu när du säger det så mår jag faktiskt bättre idag än vad jag gjort tidigare. Inget illamående än så länge *ta i trä*. Så någonting positivt hade sprutan ändå med sig :) 
  • Meno87
    Rackamaja skrev 2017-03-13 11:47:10 följande:

Ja, vi har verkligen samma schema :) Vad roligt! Precis, det är i Hammarbyhamnen, tror bara de har en klinik. 
    Hur gick det med Orgalutranen för dig igår? Jag var också nervös, men själva injektionen gick galant. Däremot blev det knallrött och kliade oerhört mycket där jag hade stuckit i 2-3 timmar efteråt. Den goda nyheten är att bieffekten av Gonal-F (illamående, magont och yrsel) verkade utebli när jag kombinerade med Orgalutran.  Hoppas det blev bättre för dig med <3

Lycka till i morgon!! Hjärta
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-03-12 21:49:17 följande:

Jag började ta den på dag 5

Hej, hur gick det för dig idag? Bra hoppas jag! <3
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-03-15 08:25:03 följande:

Hej Hej

Gick bra igår, fick ut 6 fina ägg <3 och ett av dem håller vi nu tummarna att bli vårt guldägg. Får svar i em när vi ska göra insättningen.

Var riktigt nervös inför ÄP men var inte alls så farligt som jag trodde, däremot sov jag 5 timmar när jag kom hem och hade riktigt ont på kvällen och fick ta citodon

Kramen

Va härligt att höra! Såg att du fick fint besked också. Härligt!! Spännande tider att vänta! Jag hoppas och håller tummar!!
  • Meno87
    emilou skrev 2017-03-15 18:57:20 följande:

Vi är på vårt första försök med korta protokollet. Vi går på fertilitetscentrum i Stockholm och gjorde äggplocket i måndags och fick ut 11 st ägg. Jag ska tillbaka imorgon för återföring och får då också veta hur många som blivit befruktade och om vi får några till frysen.

Tyvärr är min man bortrest imorgon så jag kommer att vara själv vid återförandet. Tror ni att man får ta med mobilen och filma skärmen så att han kan få se i efterhand? Det vore så häftigt!

Så sjukt nervös inför imorgon så snälla håll tummarna för oss!

PS. Lutinus är inte att leka med alltså, jag känner mig så sjukt ofräsch!

Hej emilou! Kul med någon mer i Stockholm :)

Låter ju som ett strålande resultat efter plock! Bra jobbat :) stor dag i morgon också! Kan säkert vara knepigt med kameran. Men tycker absolut du ska fråga och förklara läget. Så din partner också kan vara delaktig :) jag håller absolut alla tummar och tår! Det kommer gå bra!

Hah ja dom där lutinus blir man fast med ett tag förstår jag. Kan inte säga att jag direkt ser fram emot dem. Haha. Vad gör man inte! :)

Lycka till i morgon!! <3
  • Meno87
    Cakh skrev 2017-03-17 09:05:37 följande:

Sitter på tåget mot Malmö och rmc. Dax för återförande idag. Håll alla tummar och tår att detta är vårt guldägg de återinför idag.

Kram på er alla och ha en mysig fredag <3

Åh lycka till!!! <3 <3
Svar på tråden Ivf mars 2017