• Meno87

Ivf mars 2017

Jadu skrev 2017-03-19 15:41:32 följande:

BIM är på onsdag. Så antar det är då, de sa inget och glömde fråga men antar som sagt eftersom det är ostimulerad.

Åh va roligt!! Och ostimulerat också!! Det bådar ju gott :)

Positivt är ju positivt! Håller alla tummar och tår för att set fortsätter så!! Stort grattis!!! <3
  • Meno87

Då var det dags för plock! Hoppas på fint resultat <3 ha en fin dag allihopa!

• Meno87
    Jadu skrev 2017-03-20 09:38:01 följande:

Tog ett digitalt test idag och de stod "gravid 1-2" :D

Åh va roligt!!!!! Stort grattis!!!!!! :D :D
  • Meno87

Tack så mycket för lyckönskningar allihopa!
    15 ägg fick vi!! :) 
    Äggplocket gick bra! fick lite lugnande och alvedon en timme innan det var dags. Så vägde dom mig, tog blodtryck och satte en infart i armen, Det var fyra stick, två stycken för lokalbedövning och sen en för varrdera äggstock. Det kändes men var kortvarigt, ja som ett stick som man kan förvänta sig :) sen kändes det som en lättare molvärk/mensvärk medan hon tog ut äggen. 
    jag mådde fint och kunde åka kommunalt hem. Nu ett par timmar senare är jag betydligt mer öm. blir att knapra alvedon ikväll! 

• Meno87
    PetiteCherie skrev 2017-03-21 20:52:05 följande:

Hörni. Är det någon som har koll på vilka dagar man gör ul innan äggplock? På vårt schema står det dag 6.. men det brukar vara ytterligare en gång va?

Är så orolig att det ska råka bli en helgdag så jag ej kan åka in :(

Vi gjorde första UL på dag sju, tror vanligast dag 6-8. på det ultraljudet ser dom om dom behöver göra ytterligare ett och i så fall när detta skal bli :) 
  • Meno87

Hej alla fina denna soliga dag!

Precis tillbaka från återföring av vårat lilla guldägg. Ett 5 celligt på dag 2.

Vi fick inga speciella rekommendationer att följa. Har ni andra hört några förhållningssätt eller tips efter återföring? Man vill ju skapa de bästa förutsättningarna för det lilla grynet :)

• Meno87
    Cakh skrev 2017-03-22 21:24:27 följande:
    Åååå vad roligt att läsa att du fått ert guldägg återfört.
    Jag fick vårt återfört i fredags :)
    Jag fick till mig att bara dricka två koppar kaffe per dag, äta folsyra och b12 som innan, inte lyfta för tungt.
    Åh tack så mycket för dina tips! Så märkligt att dom verkligen inte gett några tips alls. Hur går ditt ruvande? är det testdag i nästa vecka för dig?? :D 
  • Meno87
    Akira Öken skrev 2017-03-22 23:42:21 följande:
    Vad roligt!

På vår klinik uppmanat de en att äta folsyra och att i övrigt leva som om man är gravid.

Inga bad eller oskyddade samlag på några dagar efter återföring, med anledning av infektionsrisken.
    Va bra att dom ändå säger det! och kommer med lite tips :) saknar en del information känner jag :D tur att google och famileliv finns :) 

Hoppas det är guldägget du fått tillbaka nu!! hur går ruvandet? :D 
  • Meno87
    Solrosen79 skrev 2017-03-24 10:15:05 följande:

Hej alla, jag har precis blivit medlem och är gärna med i denna tråden, så spännande att följa er allihopa ????

Har kommit en bit på vägen och gjorde ÄP i onsdags, fick ut 11 ägg hade ganska många äggblåsor.

Blev 5 eller fler befruktade så blir det ET på måndag, och eftersom dom ej hörde av sig igår så verkar det som att det gick vägen.

Välkommen solrosen! :)
    Låter som ett strålande äggplock! {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas på fint resultat på måndag! Det blir en femdagars då? :)
    Vet du varför man kör fem och varför man kör tvådagars?
    Hur som haver! stort lycka till! hoppas det är ditt guldägg :) 
  • Meno87
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-24 13:05:58 följande:

sjätte dagen med sprutor idag och första UL. Han såg 10st äggblåser och "massa smått". Så det är kanske bra ?! :)

låter ju perfekt HarmoniMalin! 
    strålande skörd :) hinner småttingarna växa till sig över helgen också!
    blir en spännande vecka :D :D 
Svar på tråden Ivf mars 2017