Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Ivf mars 2017

Akira Öken skrev 2017-03-15 10:44:56 följande:

Jag förstår det. Man orkar nog inte med för många behandlingar i tät följd. Jag tror inte att någon som inte genomgått en IVF-behandling förstår hur det kan tära på kropp och själ. Jag själv hade ingen aning. Vi gör vår tredje behandling sedan i november.

Tycker det låter klokt att ta en paus, så att du inte går sönder. Har ni bra stöd hos vänner, familj, på arbetet? Samtalskontakt?

.

Vi kör vårt fjärde sedan slutet på sept och hittills har det känts bra att köra på direkt så man har en ny plan att hoppas på men nu tror jag det får bli paus ev slut på det här och jag får sakta försöka ställa mig in på ÄD.

Jag pratar ogärna med mina närstående, tycker det är skönt att låtsas som att allt är som vanligt, vill inte bryta ihop så fort någon frågar hur det går. Har en fantastisk relation till min mamma och syster men pratar inte alls med dom om det här, dom vet ju att vi håller på men inte mer än så. Nä, det får bli någon utomstående tror jag. Ska fråga imorgon när jag är på UL om dom kan hänvisa till någon.
  • Sjuttiosjuan

Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!

• Sjuttiosjuan
    Jadu skrev 2017-03-16 16:22:17 följande:

Måste bara skriva av mig.. är bara på ruvardag 3, ostimulerad fet, blastocyst..känner ingenting alls.. känns bara som det inte tagit sig alls.. vet att det fort är för tidigt att veta men känns så hopplöst just nu..

Fan, är det nåt jag HATAR så är det är ruva.. minsta lilla känsla ska googlas och analyseras. Hade en kompis som gjorde samma som du för någon månad sen, hon kände absolut ingenting men igår fick hon höra tydliga hjärtslag. Så upp med hakan, det finns fortfarande massor av hopp!!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-17 13:52:52 följande:

Nyss hemkommen från ägguttag. 15 ägg och vi är försiktigt optimistiska. På måndag eller onsdag planeras återföring. Känns som en okej start på helgen. :)

Men waow!!!! Vad toppen:)
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-17 23:07:50 följande:

Känns hoppfullt, men vågar inte glädja mig så mycket då det blev sju sist, men ingen återföring.

Att det ska finnas sååååå många hinder på vägen innan det kommer en bebis:( Vad hände med äggen då? Vart dom inte befruktade eller delade dom sig inte? Vi har ju bara fått ut ett ägg trots varierande antal blåsor med det har lett till ET tre av tre gånger men aldrig med något ägg av toppkvalitet så det känns lite som om dom stoppat tillbaka det för att vara snälla.. Får du vänta med besked tills på måndag?
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-03-18 12:53:29 följande:

Hittade den här tråden och hoppar på om det går bra! Första ivf för mig. Har lågt amh värde, 6,6 pmol/l tror jag (vet ej hur man räknar om värdet). Började med sprutor den 12 mars, bemfola 450. Var på första ultraljud igår på dag 6, det visade endast en äggblåsa samt en liten till som kanske var på gång. Läkaren var väldigt skeptisk men ger det till på måndag. Har inget mer hänt till dess vill hon avbryta, hon menade även att det troligtvis inte ens är värt att testa med en ny omgång sprutor vid ett annat tillfälle pga att jag svarade så dåligt på sprutorna nu. Känner mig väldigt besviken och har även läst att det räckt med ett ägg för andra, någon som vet? Kan man få fler äggblåsor om man försöker fler gånger? Vi går privat och står även i landstingets kö, vill inte gärna ge upp innan vi ens börjat.

Till TS:

28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

Hej och välkommen!

Vi verkar sitta lite i samma båt tyvärr:( Har också lågt amh och vi är inne på vår fjärde Ivf sedan i september. De två första gjorde vi via landstinget på akademiska i Uppsala. Vår första Ivf korta protokollet med elonva och sen menopur 350, tre blåsor på UL, ett halvdant ägg plockades och återfördes. Redan då var dom skeptiska till ett andra försök men fick det ändå. Testade långa protokollet sen menopur 400, två blåsor vid UL och ett ägg vid ÄP som vart något bättre och återfördes. Sen fyllde jag 40 och vi hann inte med ett sista försök via landstinget, dom tyckte redan från dag ett att vi skulle göra ÄD. Sen fick vi nej från tre privata kliniker som inte ville hjälpa oss pga dåliga odds.. Men nu är vi på en klinik som tänker lite utanför boxen och ger mig skyhöga doser eftersom jag behöver det. Körde först långa med 225 bemfola plus 300 menopur men av 4 blåsor kom bara ett halvdant ägg som återfördes ändå. Nu kör vi korta direkt på mensen som kom med 300 bemfola plus 450 menopur, 6 blåsor på UL och ÄP på tisdag, hoppas på fler ägg i blåsorna . Det är svårt att få hjälp för oss som är svårstinulerade, dom ger oss inte mycket hopp och stöd direkt utan börjar direkt prata om ÄD.. men ge inte upp du måste ge det fler försök! Sorry , blev en hel uppsats, hoppas du orkar läsa:) Håller tummarna att dom växer på sig över helgen och tycker du ska propsa på ÄP ändå, guldägget kan ju finnas där!
  • Sjuttiosjuan
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-18 20:00:51 följande:

Hur funkar det egentligen. När man gjort ett försök och satt in ett befruktat ägg men att mensen kommer efter några veckor. När kan man köra igång igen då? Är det redan på DEN mensen då eller hur snabbt kan man vara på det igen? Bara så man vet :)

Dom vill helst att man väntar en mens. Lycka till!
  • Sjuttiosjuan

Idag har vi haft äggplock! Av 6 blåsor blev det iallafall 3 ägg, tror knappt det är sant, vi har bara fått ett ägg våra tidigare 3 försök. Nu hoppas jag dom blir befruktade också!!

• Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-03-21 18:58:35 följande:

Låter ju helt super. Stort grattis, Hur var äggplocket för dig ?

Ska göra mitt i början på nästa vecka.....

Hoppas nu att befruktning och återföring går kanon !! kram kram

Jag har ju som sagt inte så många blåsor att tömma så för mig har det aldrig varit några problem med äggplock. Jag är väldigt smärttålig och vi har åkt därifrån typ 20 min efter vi varit klara och jag har tom jobbat idag,vilket dom verkligen inte rekommenderar. Nu har jag lite ont men en alvedon räcker.

Kommer gå toppen för dig, oroa dig inte!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Cakh skrev 2017-03-21 22:35:59 följande:

Håller tummarna för dig.......och tårna!! <3

Kramar

Tack så mycket<3

Vågar inte ringa idag så hoppas även att dom inte ringer mig..

Kram
Svar på tråden Ivf mars 2017