Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Ivf mars 2017

Busfrö10 skrev 2017-03-22 09:51:51 följande:

Jag är inne på sprutdag 6 idag, kör 450 menopur. Fan vad den sprutan gör ont. Och så tycker att själva läkemedlet gör lite ont när jag sprutar in det. Så kändes det inte med puregon tidigare. Men det är säkert som det ska. Ska fråga imorgon när jag ska på UL. Ikväll startar jag med orgalutran också, så två meganålar ska in... Då har jag ändå lite nedsatt känsel i magen pga en tidigare operation, men det är kanske just därför det känns lite konstigt...?

Så har sonen smittat mig med en förkylning, nyser som tusan och snorar och har mig...

Hur ligger ni andra till? Hur mår alla? Ha en fin dag!!

Håller med! Hade ju samma dos på den plus Orgalutran och Bemfola:) Men tyckte det var olika från dag till dag, sved som faaan ibland och ibland inte alls. Konstigt!

Heja oss!!
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-22 23:45:30 följande:

Hade nog inte vågat hoppad på det, men idag har jag fått tillbaka en femdagars blastocyst och ett par har lagts i frysen. Det känns helt otroligt.

Men åh vad kul!!! Stort grattis till er:)
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-03-23 08:44:45 följande:

Kul att det går bra för många härinne! :) Vi fick avbryta efter ul.lj 2 i måndags. Endast en äggblåsa och enligt läkaren var det inte värt att gå vidare med äggplock då det inte ens är säkert att det finns ett ägg i blåsan. Känns väldigt tungt. Vi fick ta ovitrellen i måndags och ordinerades att försöka själva, började även med lutinus idag och ska testa den 6 april. Chanserna är dock minimala som läkaren sa. Vi har själva försökt i snart 4 år och jag har bara en fungerande äggledare. Så efter testdag bestämmer vi hur vi går vidare. Läkaren har åtminstone gått med på att låta oss testa en gång till men med andra doser nästa gång, kommer troligtvis få kombinera olika sprutor. Hoppas även få försöka via landstinget om det inte går vägen nästa gång heller. Lycka till till alla er som ruvar!

Vad tråkigt att höra:( Vad hade du för doser? Jag är ju också väldigt svårstimulerad och jag har fått kombinera bemfola 225 och menopur 300 vårt 3dje försök, fick 4 blåsor men bara en innehöll ägg. Sen fick vi testa att köra direkt på mensen som kom med högre doser bemfola och menopur och lyckades då få igång min vänstra äggstock som tidigare 3 försök inte haft någon blåsa alls och fick nu ut 3 ägg. Så det verkar fungera att inte vila en mens om man är svårstimulerad. Har tid för återföring kl 13 så hoppas dom inte ringer innan och ställer in.

Du kanske också bara hade en dålig månad, klart du ska försöka igen!

Stor kram!
  • Sjuttiosjuan

Nu har jag varit på ET! Dom hade hittat 5 ägg i mina 6 blåsor till slut, 2 blev befruktade och såg fina ut så jag fick tillbaka båda två. Känns som om det finns hopp:) TD 6/4!

• Sjuttiosjuan
    Cakh skrev 2017-03-23 14:03:50 följande:

Ååååå vad kul!!! STORT GRATTIS till er!!

Kramar och massor av solsken till dig <3

Taaaack:)
  • Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-03-26 17:36:17 följande:

Snälla snälla hjälp mig !! Har panik.

Min herpes har blossat upp, sitter inte vaginalt utan bak i ländryggen men jag har äggplock i morgon och kliniken har stängt.

Kan jag ta aciklovir ?

Har det någon betydelse ?

Någon som vet ? Har försökt ringa överallt men får inget riktigt besked .....

någon som varit med om liknande ???

Snälla någon ..... så ledsen nu !!!!

Skönt att du fick svar! Lycka till idag nu!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Cakh skrev 2017-03-27 14:51:29 följande:

Hej på er alla

Jag är på ruvardag 10 idag. Tar lutinus 3ggr/dygn. Igår upptäckte jag lite svagt ljusrosa flytningar på trosskyddet samt kom med lite ljusrosa på lutinuspinnen. Min första tanke var: Nu kommer mensen det är kört!! Sovit oroligt inatt och sprungit på toa många gånger för att kolla om mensen kommit igång. Men inga fler rosa flytningar. Har nån av er andra oxå upplevt detta?

Jag vill inte skrämma dig men jag har haft så alla gånger jag misslyckats men hört många som det gått bra för ändå, trots rosa spottings. Min mens är som en klocka,kommer alltid exakt 14 dagar efter äggplock så rd 10-11 är en dag jag bara vill komma igenom. Men det kan lika bra vara något annat, som sköra slemhinnor tex. Nidblödning är det nog för sent för att vara.

Jag håller alla tummar för dig!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-03-29 11:07:16 följande:

Hej på er alla kämpar

Jag skulle satt tillbaka en tvådagars i dag men de ringde från kliniken och berättade att av de 11ägg vi fick ut så befruktades 10, men att de sen inte delats på önskvärt sätt. Så ingen insättning i dag.

Vad som händer nu och varför det blivit så här har jag ingen aning om. EN läkare skulle ringa mig i em för att svara på frågor och kanske förklara.

Känner mig väldigt ledsen just nu...... Men hoppas att läkaren har lite goda besked.

NÅgon som varit med om liknande och kanske kan förklara lite ?

Kram till er alla som kämpar !!!

Men nej:( Vad supertråkigt att höra!! Alltså att det ska vara så svårt??? Man tycker ju att om man har 10 befruktade ägg borde ju minst ett bli bra,förstår precis hur du känner, så ledsen för er skull.. men känns ju bra att få prata med någon läkare, kanske ni kan byta preparat? Menopur säger dom ju ska förbättra kvalitén på äggen.

Hoppas du kan få svar på dina frågor!

Stor styrkekram<3
  • Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-03-29 11:30:07 följande:

Tack för svar fina du, ja jag känner mig lite nerslagen just nu. Och det är ännu inte helt klart verkar det som eftersom de bad mig fortsätta med lutinus tills jag pratat med läkaren.

Visste inte detta om menopur, men det skall jag fråga läkaren om.

Ska bli skönt att få ställa lite frågor i em, och framför allt vad som händer när de försöker odla dem vidare, om de är ute efter att se om någon kan bli en blastocyst eller inte. Jag har inte en aning.....

kram

Ja, så olika på olika kliniker. Men skönt att få prata! Berätta sem.

Kram
  • Sjuttiosjuan
    daisy80 skrev 2017-03-29 15:15:34 följande:

Sådärja, nu är man ruvare igen. Fick bara ut 3 ägg denna gången (!), och ett enda befruktat, så det var långt ifrån självklart. Förmiddagen idag var en mardröm, bara väntade på att de skulle ringa och säga att vårt enda lilla 2-dagars inte hade klarat sig, men de ringde inte! Så nu ruvar jag på det. Är så tacksam att jag åtminstone får chansen att ruva, hur det än går sen. Snacka om känslomässig bergochdalbana.

Phu! Grattis:) Ja fy.. Vi har ju endast fått ut ett enda ägg våra 3 första gånger, snacka om nervöst. Men det har alltid lett till återföring, fast inga toppägg kanske. Förra gången ringde dom kvällen innan återföring och sa att ägget inte verkat klara sig , bröt ihop totalt! Men sen ringde dom på morgonen efter och sa att det såg ok ut och vi skulle göra ET. Blev ju inget av det ägget men det dygnet var typ det värsta jag varit med om!

Lycka till med ruvningen!!!
Svar på tråden Ivf mars 2017