Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Ivf mars 2017

Fru Volante skrev 2017-04-03 11:15:24 följande:

Jag vet inte alls när jag ska ha mens, den är så oregelbunden, kan vara allt mellan 18-52 dagar, ibland har den försvunnit 6 mån. Vi har inte satt in något ägg, tog ovitrelle den 20 mars och fick försöka själva eftersom det bara fanns ett ägg och då ville de inte göra äggplock. Så chansen är ju minimal att vi lyckats själva, läkaren sa väl typ att det krävdes ett mirakel... men ändå skumt med dessa flytningar eller vad man kan kalla det, känns helt klart som mens på g men tycker också det började lite tidigt.

Ja men just det, så var det ju! Ja, låter lite märkligt men lutinusen och kroppen spelar en verkligen ett spratt under den här proceduren:( några av våra läkare längs vägen har sagt att vi har princip samma chans att lyckas själva som vid Ivf så jag har ju inte jättestora förhoppningar heller..

Men då är det ju mer än 14 dagar sen så då borde du ju kunna testa i dagarna?
  • Sjuttiosjuan
    CazaAzur skrev 2017-04-05 13:29:27 följande:

Fick samtal precis, av våra 9 ägg, inga hade överlevt till dag 3 (förutom en som inte såg bra ut men som kämpar fortfarande)...

Det kanske blir återföring om 3 dagar OM den orkar kämpar på. Läkaren verkade inte positiv.. 

Kan man får mer information, överhuvudtaget, vad som hände om befruktningen gick bra men att jag hade några omogna... 

Jag vet inte, lite mer info vore nice... 

Fruktansvärt tråkiga besked:(

Ja, infon är inte alltid den bästa..

Jag fick mens igår så inget av våra 2 embryon klarade sig:(

Hur ska man orka kämpa vidare?

Håller tummen för att ditt ägg är envist!
  • Sjuttiosjuan
    CazaAzur skrev 2017-04-05 13:47:24 följande:

Åh tråkigt :( Var det din första IVF? Jag ser inte heller framemot Gonal F igen för en vecka men tänker att man måste fortsätta. Vi har tom köpt 3 pack IVF... 

Det känns som att man har den bästa möjliga tekniken bakom sig att det i alla fall borde överleva 1 st av alla 9 som blev fint befruktade men nääee..

Du, vi måste kämpa vidare!  

Ska du vänta en månad innan nästa? 

Det var vår fjärde Ivf.. jag har dåligt med ägg och chanserna är små. Ska på återbesök nästa vecka. Ska nog göra något eller några försök innan sommaren och sen får vi nog gå vidare med ÄD, inte riktigt där än men är nog enda lösningen om vi vill ha ett barn.

De två sista försöken gjorde jag på rad så nu är jag sjukt trött på sprutor och att analysera känslor. Nu blir det middag med sambon och jag ska trösta mig med ett glas rött medans man får!
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-05 14:08:53 följande:

Nej vad tråkigt! :( så ledsen för din skull. Hur går ni vidare nu? Min mens kom ordentligt idag också, så att försöka själva gick inte vägen. Vi har blivit lovade att försöka en andra gång, men blir det inte fler ägg då vill de inte låta oss fortsätta. Känns så tungt och hopplöst. Dessutom är många jag känner gravida eller kommer skaffa barn snart, såklart glad för de men det känns också jobbigt, man blir så påmind. Hoppas vi får starta snart, ska prata med kliniken imorgon.

Börjat googla på äd nu.. men tänker att vi gör samma procedur som nu innan sommaren, dvs ett lång plus ett kort direkt inpå. Sen försöka själva i sommar och äd i höst om inget funkar. Måste ha en plan att hålla mig till så jag inte klappar ihop helt. Jag har inte typ en enda vän som inte har barn el är gravid, känner mig typ ensammast i världen:(

Skönt att ni på FL finns!
  • Sjuttiosjuan

Nytt möte på kliniken imorse! Hon var försiktigt positiv efter vårt sista försök som ändå gav två fina ägg med exakt rätt antal celler dag två varav ett helt utan fragmentering, bara synd att inget tog sig. Men nu kör vi igång igen på nästa mens och kör då korta protokollet istället för långa eftersom det långa ändå inte visat på bättre resultat för oss.

Så hoppas vi hinner med två försök till innan sommaruppehållet!

Kram på er!

• Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-11 11:28:39 följande:

Vad härligt att ni kör på! Håller tummarna för att ni får bra resultat även denna gång och att det håller hela vägen! Vilka sprutor och dos har du? :)

Ja, hon tyckte vi kunde fortsätta ett tag till med vårt sista resultat i bagaget. Förstår precis hur det känns för dig, efter våra misslyckade landstingsförsök var det ju ingen som ville hjälpa oss, jag är så glad att vi hittade hit! Nu kostar det ju såklart sjukt mkt pengar men jag måste ge det några försök till innan vi ev går vidare till ÄD, jag är inte där än..

Vi kör på samma som sist, bemfola 300 och menopur 450 och sen Orgalutran då. Provade Elonva första gången i Uppsala plus menopur 375 men då fick vi 3 blåsor och ett ägg. Hade ju samma resultat trots andra hormoner de senare gångerna så jag tror mest det är tur och e bra cykel som styr hur många ägg just jag får ut. Vi kommer säkert få ett ägg första nu men hoppas på samma res som sist om vi kör på direkt.

Ska börja på akupunktur på torsdag också, finns ju inget bevisat men det kan ju inte göra saken sämre!
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-13 14:18:04 följande:

Vad skönt att du hittat en klinik som är beredd att testa även om förutsättningarna inte är de bästa. Känns lite som att den kliniken vi går till helst vill ta in de som har goda förutsättningar att lyckas för att det ska se bättre ut i statistiken. Läste även lite om IVF i USA där det snarare verkar vara så att man anpassar behandlingen på individnivå för de som inte svarar så bra på hormon pga ex lågt amh. Läste även på en klinik att 1 av 3 som rekommenderats ÄD blir gravid med egna ägg. Som sagt känns som att det gäller att hamna på rätt klinik om man inte passar in i standardprogrammen. Får man fråga vilken du går på?

Jag har iaf bestämt mig för att inte ge upp om detta inte lyckas, då letar vi vidare efter en annan klinik. Vi har dock valt att börja privat då vi inte ville vänta på landstingskön, funderar bara på om vi kan bli nekade via landstinget om vi säger att vi inte fått ut så många ägg och fått avbryta?

Jag får hoppas att detta är en bättre cykel helt enkelt, och att jag kanske svarar lite bättre på detta, men det låter som att det mest beror på vilken cykel, synd att jag inte fick testa direkt på denna mens som kom.

Håller tummarna för oss båda att det går vägen nu!!

Precis så kände vi med,att dom bara hjälper dom som har bra förutsättningar,känns ju väldigt tråkigt:( Men vårdgarantin gäller väl? Jag är ändå glad att vi tog våra gratisförsök och testade med, risken finns ju som sagt att även dom nekar beh annars. Hur gammal är du? Vi hann ju bara 2 av tre försök eftersom vi började så sent med utredningen. Men vi fick ju hjälp då och fick tid ca 2 mån efter remissen skickades. Vi hade bokat tid och skulle köra ett privat innan på Sophiahemmet men med facit i hand så var det ju tur att vi inte gjorde det. Vi går på Stockholmivf i Hammarby sjöstad och jag är som sagt jättenöjd!

Körde första akupunkturen idag och ska gå ca 6 ggr innan och under vårt försök. Känns bra att testa allt, ska bara försöka att dra ner på kaffet också:)
  • Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-04-13 17:39:33 följande:

Ruvardag 13 i dag med ett embryo odlat 4 dagar innan återföring och tog ett grav test i dag.

Det sa gravid 2-3 veckor, stämmer det rent hormonellt ?

Eller borde det visa mer eller mindre ?

Haft så många tidiga missfall så det är som att sitta på nålar ......

Men grattis:)
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-13 19:25:52 följande:

Jo vårdgarantin gäller så efter 3 månader kan vi begära att få byta till annan region med kortare väntetid, men då får man räkna med att åka längre, helt klart värt iof! Vi står inte i kön än då den privata kliniken rådde oss att avvakta tills efter vi försökt med denna omgång. Min gissning är väl därför att landstinget inte blir aktuellt förren i höst. Frågan är om man måste säga att man gjort privata försök eller om man kanske bara kan säga att man gjort ett försök och att det avbröts, de kanske inte kan neka för ett avbrutet? Jag fyllde 29 nu i år, så jag tycker att jag borde få lite fler chanser än vad de verkar vilja ge oss!

Men ställ er i kön i vilket fall, det kan ju gå snabbare, det gjorde det för oss. Vi hamnade ju tyvärr i Uppsala då trots att vi bor ca 9 mil därifrån. Vart ju ganska tidskrävande att åka 18 mil för ett UL som tar 5 min men ändå fantastiskt att man får hjälp gratis.

Klart ni måste få fler försök, du är ju superung!

Det löser sig ska du se!
  • Sjuttiosjuan
    Frökenankare skrev 2017-04-14 05:09:06 följande:

Hej på er.

Skriver fortfarande från sjukhussängen, blir nog inte utskriven än på ett tag. Ca 7 liter har dom tappat just nu och jag verkar dessvärre bygga upp mer vätska =/

Dock så testade jag positivt idag på rd14, bara att hålla tummarna att det orkar stanna i kroppen. Jag vågar inte hoppas riktigt än.

Heja er alla som kämpar på med ruvning och annat <3

Herregud, stackars dig! Vilken tråkig påskhelg. Men fantastiskt att plussa!!! Stort grattis!!!!

Krya på dig nu!
  • Sjuttiosjuan
    PetiteCherie skrev 2017-04-14 10:59:38 följande:

Alltså, måste kolla om någon kan ge lite hopp. Är på ruvdag8 men känner verkligen ingenting. Har haft svullna bröst men det känns nästan helt borta nu. Kan det kännas såå lite men ändå kanske finnas hopp?

Det brukar försvunna när ägglossningssprutan går ur men såklart det finns hopp ändå trots att du inte känner ngt. Kroppen vet knappt att den är gravid än så tidigt. Jag håller tummarna!
  • Sjuttiosjuan
    Busfrö10 skrev 2017-04-15 16:36:27 följande:

Jag vet...sjukt värdo... får köpa en hund istället ;)

Funderar också på det:)
  • Sjuttiosjuan
    Chestnut skrev 2017-04-17 15:52:23 följande:

Hej alla! jag har skrivit tidigare i tråden men behandligen har varit tuffare än jag trott så jag har dragit mig undan lite...

Jag ville kolla med er vad ni tycker vi ska göra... för det är så att vi fick ut 15 ägg som delades upp i två skålar. En skål fick spermier direkt men den andra.... där glömde (!!!) de lägga på spermier i 24 timmar. I skrivande stund ruvar jag (från den skålen som inte glömdes bort) men vi ska prata med läkaren imorgon kring vad som hände och hur många ägg som överlevt men har någon varit med om samma sak? 

Och vad tycker ni att vi ska göra? för det är så tråkigt om 7 ägg bara förstördes pga att de glömdes bort

What??? Det låter ju helt galet!!! Ja, vad ska man göra... Väldigt klantigt måste jag säga. Hade blivit helt galen!
Svar på tråden Ivf mars 2017