• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Längtanefterdig

Nu hoppar jag över från mars-tråden. 
    Jag och sambon har försökt i lite mer än ett år. Vi har varit på fertilitetsutredning där det konstaterades att jag har pco. Har relativt regelbunden mens men troligtvis inte egen ägglossning så nu blir det första försöket med letrozol och ovitrelle. Hoppas på en januaribebis, ev sen decemberbebis om cykeln skulle kortas ner.
    Vet inte exakt när äl/bim blir, ska på vul mitt i cykeln och ta äl-test så får vi se när det blir. Glad

• Jooosen

Gaaaah så glad! Hade sex imorse! Och äntligen visade mina äl test positivt när jag gjorde det en timme senare!!!! Så glad, haha för ett sketet äl test! Hade sex i torsdags och imorse. Blir nog inget mer idag eller imorn dock. Det är väl ok ändå antar jag

• Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-26 11:26:56 följande:

Gaaaah så glad! Hade sex imorse! Och äntligen visade mina äl test positivt när jag gjorde det en timme senare!!!! Så glad, haha för ett sketet äl test! Hade sex i torsdags och imorse. Blir nog inget mer idag eller imorn dock. Det är väl ok ändå antar jag

Skulle försöka få till sex i övermorgon med. Sen kan ni chilla ett tag ;)
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-03-26 11:28:27 följande:

Skulle försöka få till sex i övermorgon med. Sen kan ni chilla ett tag ;)

Jaså!! Okej får försöka med det! Är särbo just nu så är svårt...
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-26 11:55:47 följande:

Jaså!! Okej får försöka med det! Är särbo just nu så är svårt...

Hur snabbt ägglossning sker efter positivt äl-test är säkert lite olika men i mitt fall så släppte ägget mest troligt hela 3 dagar efter första positiva äl-testet ( tempar och min temp sjönk 3 dagar efter för att sen öka kraftigt på 4: e dagen) och mest troligt lever inte spermierna så länge, vanligtvis. De KAN göra det om de är superspermier, pH värdet i snippan är ultimat osv. Läst ganska mycket om detta nyligen då jag själv räknar bort detta försök till bebis då vi också bara fick till sex samma dag som första dagen med positivt äl-test.

Men det är inte helt omöjligt att det blir bebis :)
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-03-26 12:06:13 följande:

Hur snabbt ägglossning sker efter positivt äl-test är säkert lite olika men i mitt fall så släppte ägget mest troligt hela 3 dagar efter första positiva äl-testet ( tempar och min temp sjönk 3 dagar efter för att sen öka kraftigt på 4: e dagen) och mest troligt lever inte spermierna så länge, vanligtvis. De KAN göra det om de är superspermier, pH värdet i snippan är ultimat osv. Läst ganska mycket om detta nyligen då jag själv räknar bort detta försök till bebis då vi också bara fick till sex samma dag som första dagen med positivt äl-test.

Men det är inte helt omöjligt att det blir bebis :)

Alright intressant!! Tog ett äl test rätt tidigt igår vid 13 sen inget mer så kan ju skett en stegring redan igårkväll. Men tack för tips. Ska försöka få till det igen men blir nog svårt som sagt :((
  • Freya18
    Frekaj skrev 2017-03-25 23:32:40 följande:

Jag har 3 eller 4 April Enligt appen 3:e men om jag går på när jag tror jag hade ÄL så är de den 4:e!

Jag ska ha äl den 5:e. Vi får jämföra och analysera våra symptom sen. ;)
  • Frekaj
    meijram skrev 2017-03-26 09:58:46 följande:

Tack! Hoppas verkligen på plus för oss båda.

Nu är jag på ÄL +10 och har inte vågat göra något test idag heller. Faktiskt inte så svårt att avhålla mig från test denna månad. Jag har massor med fina test i badrumsskåpet, men de får gärna ligga kvar där.

Idag har jag fortsatt ont i svanken/korsryggen, och jag inbillar mig att det drar och spänner mot sidorna kring livmodern. Annars inte särskilt mycket värk i magen. Och tempen har stigit lite till, men det gjorde den förra månaden också.

Skulle vara skitirriterande om jag nu helt plötsligt fått värsta PMS-besvären varje månad, som gör mig halvt handikappad i nästan två veckor. Inte lätt att vara kvinna. Helt galet egentligen att vi förväntas prestera lika mycket i jobb och privatliv oavsett tid på månaden...

Hur känns det idag? Spännande att du tycker det verkar annorlunda denna månad!

De är imponerande att du kan hålla dig när du har test hemma och allt Sån disciplin har inte jag, haha!

Har också tänkt tanken att de kan vara PMS som jag inte känt av när jag åt p-piller men som har kommit nu när min kropp är "sig själv igen".. Hoppas verkligen inte de! Och håller helt och hållet med angående att vara kvinna. De är fasen hemskt att må som vi mår vissa veckor i månaden och ändå går man till jobbet för de känns inte ok att vara hemma för sådana besvär fast man mår skit.

Vi har väldigt lika symptom just nu då, känner inte av något i magen än så länge idag men jag har ont i ryggen och känner mig typ febrig. Svettas och fryser om vart annat. Har du barn sedan innan?
  • Frekaj
    Freya18 skrev 2017-03-26 12:14:30 följande:

Jag ska ha äl den 5:e. Vi får jämföra och analysera våra symptom sen. ;)

Jaa! Spännande Känner du något redan nu? Jag har haft spänningar/träningsvärk i livmodern sedan i förgår (men inget idag), ont i ryggslutet och känner mig lite febrig.
  • Hedblomster
    Freya18 skrev 2017-03-25 20:54:17 följande:

Är det några fler som har äl runt 4-6 april?

Jag har det! :) Så nu är äntligen mensen slut och man kan börja vänta på att bli fertil igen... Tiden går sååå långsamt...
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017