• Anonym (Zxcvbnm)

när börjar det synas att man gått ner i vikt?

Hej!

Jag har under 1,5 månader gått ner ca 8 kilo men jag tycker knappt att det syns? Jag vill ju att det ska märkas av, inte bara på vågen.
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni sett skillnad i spegeln och innan andra började märka av viktnedgången?

• Svar på tråden när börjar det synas att man gått ner i vikt?
  • Anx123456

Kan inte se alla kommentarer men!
    Dem 8 kilona kan lika bra vara vatten och muskler, inte fett.
    Köp en Withings våg så ser du om du går ner i fett, muskler eller vatten!

• Anonym (Zxcvbnm)
    Anx123456 skrev 2017-03-08 15:48:24 följande:

Kan inte se alla kommentarer men!
    Dem 8 kilona kan lika bra vara vatten och muskler, inte fett.
    Köp en Withings våg så ser du om du går ner i fett, muskler eller vatten!

Absolut är det nog mycket vatten, har varit gravid och därför jag gått upp från första början så kan nog mycket väl vara så :) Är inte riktigt så insatt ännu att jag tänker köpa en till våg men absolut, om den dagen kommer så gör jag det :) Gymmar 4 gånger i veckan så tror inte jag går ner så mycket i muskler?
  • Anonym (Zxcvbnm)
    Anonym (Har varit där själv.) skrev 2017-03-08 15:14:11 följande:
    Tack! Det där med motivationen tyckte jag var jättesvårt. Vissa dagar ville jag själv bara ge upp, men det som i slutändan fick mig att fortsätta var att jag mådde så himla mycket bättre, både i mig själv och kroppsligt. Innan det syndes utåt så syndes det på vågen samt måttbandet med att det gick åt rätt håll. Kroppen reagerade bättre med. Sedan har jag tänket att om jag ger upp så har jag ju förstört det jag kämpade så hårt för, samt att det kommer ta så väldigt mycket längre tid innan det kommer ge resultaten man ville ha än det hade gjort om man bara fortsatt :)
    Ja det är sant! Vågen visade idag att jag nu gått ner 9 kilo så det jag gör funkar ju, men man blir väl för ivrig! Ska försöka tänka långsiktigt! Tack för alla tips, dom tar jag gärna emot.
  • Anx123456

Nä det borde det ju inte :) hur mycket äter du kalorimässigt?

Lärde mig senast idag jag som 160cm lång med 63kilo bränner ungefär 2000 kalorier på en dag utan träning. Jag har ätit runt 1600 kalorier varje dag och det är ju absolut inte tillräckligt för mig som vill bygga muskler.
    Så egentligen har jag bara brutit ner mina muskler, ätit mer än vanligt men inte tillräckligt och bara lagt på mig massa fett på magen...

• Anonym (Zxcvbnm)
    Anx123456 skrev 2017-03-08 19:57:55 följande:

Nä det borde det ju inte :) hur mycket äter du kalorimässigt?

Lärde mig senast idag jag som 160cm lång med 63kilo bränner ungefär 2000 kalorier på en dag utan träning. Jag har ätit runt 1600 kalorier varje dag och det är ju absolut inte tillräckligt för mig som vill bygga muskler.
    Så egentligen har jag bara brutit ner mina muskler, ätit mer än vanligt men inte tillräckligt och bara lagt på mig massa fett på magen...

Jag började med att gå ner till 900-1000 kalorier om dagen för att kickstarta hela grejen, men åt mycket grönsaker och höll mig mätt hela tiden. Då tränade jag inte alls förutom promenader.
    Nu gymmar jag och har ökat till 1300 kalorier cirka, brukar ibland hamna runt 1500. Hur mycket borde jag äta? Vill ju inte bryta ner muskler men är inte heller prio för mig att bygga mycket muskler, i första hand viktnedgång. Gör ju antagligen ganska mycket fel men försöker lära mig! :)
  • Anx123456

Alla är nybörjare någon gång ju! Älskar att hjälpa till! Hur mycket väger du och hur lång är du? :)

• Anonym (:-/)

Jag vill också gå ner i vikt men vet inte hur eller vart jag ska börja.
    Är bara 155 lång och väger 61 kilo. Kanske inte låter så mycket men är man så kort så syns det. Allt mitt har lagt sig runt höfterna.
    För 10 år sedan vägde jag ca 52/54. Inte många kilo mellan då och nu men cm-måttens skillnad är enorma.

• Mymlan1986

Duktigt!
    Tror det syns fast man själv har svårt att se det, så är det för mig. Jag har nyss börjar min viktresa. En månad sedan och jag har tappat 5,5kg. Äter också ca 1000 kalorier/dag på vardagarna, helgerna unnar jag mig vin och lite extra så kanske 1500-1800 kalorier då. Väljer bort pasta bröd etc men äter linser och bönor blomkålsmos osv.
    Ge gärna tips på mat med lågt kaloriintag som är gott, om du/ni har :)

• straw2008

Personligen tycker jag det synd vid 15% nedgång av total startvikt, väger du 70 börjar det synas då du gått ner 10 kg typ, väger du 130 börjar det synas vid 20kgs nedgång. 

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Zxcvbnm)
    Anx123456 skrev 2017-03-08 21:17:25 följande:

Alla är nybörjare någon gång ju! Älskar att hjälpa till! Hur mycket väger du och hur lång är du? :)

Jag är 168cm lång och väger nu 81. Vill väga 70 så har en bit kvar :)
Svar på tråden när börjar det synas att man gått ner i vikt?