• Anonym (Brud)

Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!

Hej!

Behöver bästa tipsen på hur man går ner mycket i vikt SNABBT?!

Självklart vet jag att långsam viktnedgång rekommenderas, och att sund kost och motion är det bästa, så de förslagen undanber jag mig.

Det är nämligen så här att vi skulle egentligen inte gifta oss förrän nästa år (gott om tid till hälsosam viktnedgång alltså), men en nära anhörig har blivit svårt sjuk och vi har därför beslutat att gifta oss innan det är för sent för denna person att närvara.

Jag vill dock ändå känna mig lite fin i brudklänning, så därför frågar jag nu om era bästa tips!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!
  • Anonym (nä)
    molly11 skrev 2017-03-09 14:53:11 följande:

Vattenfasta. Går ner i vikt och rensar ur gifter på en och samma gång!

Det är ju ett jättebra tips om man vill riskera att bli vattenförgiftad, få elektrolytrubbning, få kramper, förvirring, koma, hjärnskador eller i värsta fall dö.

Vad ät det för gifter som rensas ut? Berätta gärna mer om din fantastiska diet!
  • Johan75
    Anonym (Biggest loser) skrev 2017-03-09 19:33:27 följande:
    Gå väldigt mycket. Överallt vart du än ska. En i Biggest loser gick ner 16 kg på en vecka på det viset.
    Ja, jag läste en intervju med honom. Han promenerade aktivt mellan 10 till 14 timmar om dagen har jag för mig. Inte många som har den möjligheten. 

TS - det snabbaste sättet är att i princip inte äta något. Riskerna finns ju vid snabb viktnedgång. Du kommer bli trött och mer mottaglig för sjukdomar. 

Sen är det detta med att "se bra ut". Enligt mig så funkar det inte så att varje kilo mindre på kroppen gör att man ser bättre ut. En frisk människa som lever nyttigt med några kilo extra ser ofta bättre ut än en trött smal människa som gått ner snabbt och mycket i vikt. Lös hud som hänger på grund av den snabba viktnedgången. 

Men som sagt - snabbast går det ifall du äter så lite som möjligt. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (XL-S Medical)
    Anonym (Biggest loser) skrev 2017-03-09 19:33:27 följande:

Gå väldigt mycket. Överallt vart du än ska. En i Biggest loser gick ner 16 kg på en vecka på det viset.

Var det den säsongen Tomten och Tandfén deltog...?

TS! De självklara tipsen är färre kalorier, mer rörelse. Att försöka ta genvägar är ingen bra idé, snarare riskerar man att antingen gå ner långsammare i vikt eller i värsta fall skada sin hälsa. Det är det inte värt.

Vad du kan prova är XL-S Medical, finns som pulver eller tabletter på Apoteket. Det är ganska dyrt, men det fungerade för mig. Gick ner 15 kg på tre månader med hjälp av det. Min svägerska gick ner 12 kg på samma tid. Man tar medlet efter måltid, tre gånger om dagen. Det hjälper till att bränna fett, och man känner sig inte lika hungrig mellan måltiderna.

Lycka till, och grattis till bröllopet! {#emotions_dlg.flower}
  • molly11
    Anonym (nä) skrev 2017-03-10 09:17:50 följande:
    Det är ju ett jättebra tips om man vill riskera att bli vattenförgiftad, få elektrolytrubbning, få kramper, förvirring, koma, hjärnskador eller i värsta fall dö.

Vad ät det för gifter som rensas ut? Berätta gärna mer om din fantastiska diet!
    Inte min uppgift att utbilda ditt okunniga arsle. Är du intresserad så får du väl sätta dig och läsa som alla andra. Vattenfasta är inget ovanligt och du får gärna berätta för mig vem som dött av det som har varit påläst om det. Däremot går det att finna massor av människor de har hjälpt. Känner fler som vattenfastar i upp till 4 ggr om året i 5-7 dar. Jag har Vattenfasta ett antal ggr och jag är inte dö än. Senast så vattenfastade min sambo i 10 dagar och han dog inte han heller. Men man läser väl lite innan man hoppar på något nytt. Efter en tids fasta går man in i ketos vilket maximerar fettförbränningen, fins inte längre kolhydrater att bränna av. Enkel matte och funkar varje gång.
  • Hi5

Du har tio veckor på dig, och lite beroende på vad du har för övervikt så borde du kunna göra en rejäl nedgång.
    Jag hade själv ca tio kilos övervikt och gick ner 6 kg rent fett på tio veckor. Resterande fyra tog längre tid. Har du 20 kilos övervikt så borde du klara av att gå ner 10-15 kilo på tio veckor.
    Jag säger bara ett ord, som blev vändpunkten i mitt liv: Herbalife.
    Det finns säkert andra shaker som är bra, men detta funkade för mig.
    Jag drach shake till frukost och lunch, proteinbars till 2 mellanmål och tränade styrka 2 dagar i veckan (plus så många promenader jag hann med).

När jag snabbt ville gå ner efter min tredje graviditet så började jag träna lite hemma varje dag, promenera varje dag och åt endast ett mål om dagen, resten vatten.
    DET var riktigt effektivt, men inte så hållbart.
    Behöver jag säga att du ska stryka ALLT godis, kakor och fika i tio veckor? Eller att du ENDAST ska dricka vatten (eller shakes) och INGET annat under tio veckor?
    Bit ihop, det är värt det, och tio veckor går fort.
    Vill man så kan man, det handlar bara om disciplin och att vara målmedveten.

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Träskvatten
    molly11 skrev 2017-03-10 10:10:06 följande:
    Inte min uppgift att utbilda ditt okunniga arsle. Är du intresserad så får du väl sätta dig och läsa som alla andra. Vattenfasta är inget ovanligt och du får gärna berätta för mig vem som dött av det som har varit påläst om det. Däremot går det att finna massor av människor de har hjälpt. Känner fler som vattenfastar i upp till 4 ggr om året i 5-7 dar. Jag har Vattenfasta ett antal ggr och jag är inte dö än. Senast så vattenfastade min sambo i 10 dagar och han dog inte han heller. Men man läser väl lite innan man hoppar på något nytt. Efter en tids fasta går man in i ketos vilket maximerar fettförbränningen, fins inte längre kolhydrater att bränna av. Enkel matte och funkar varje gång.
    Att man överlever räcker inte som bevis då man helt bortser från de som faktiskt dör alternativt vårdas på intensiven för elektrolytrubbnningar. Jämför med att gå på tågspåren: det funkar jättebra - oftast. De flesta överlever men trots det är det förbjudet idag därför att alltför många har dött eller skadats.

Att vattenfasta inte är förbjudet beror enbart på att myndigheter inte kan reglera och kontrollera vad du gör med dig själv. Skulle du däremot utsätta ditt barn för vattenfasta skulle du åka dit så det visslar om det om någon upptäckte det och anmälde dig till soc.

• Anonym (Lchf)

Vad är snabbt och hur mycket?

Jag hade 8 kg envisa kg från min andra grav som biti sig fast jag körde lchf i 6v och gick ner 10 kg.

Började dagen med en kopp kaffe och sen en låååång promenad innan frulle sen tränade jag 4 gånger i v.

Gick ner från 61-51 kg så jag hade ingen stor över vikt.

• molly11
    Träskvatten skrev 2017-03-10 10:25:37 följande:
    Att man överlever räcker inte som bevis då man helt bortser från de som faktiskt dör alternativt vårdas på intensiven för elektrolytrubbnningar. Jämför med att gå på tågspåren: det funkar jättebra - oftast. De flesta överlever men trots det är det förbjudet idag därför att alltför många har dött eller skadats.

Att vattenfasta inte är förbjudet beror enbart på att myndigheter inte kan reglera och kontrollera vad du gör med dig själv. Skulle du däremot utsätta ditt barn för vattenfasta skulle du åka dit så det visslar om det om någon upptäckte det och anmälde dig till soc.

Ja inte skulle jag tvinga på någon annan vattenfasta och skulle aldrig uppmuntra barn till det! Skulle inte heller tipsa någon med dålig hälsa om det. Jag säger att det funkar för snabb viktnedgång och rensar ut toxine och slaggprodukter, minskar glykosen vilket underlättar reparation och produktion av celler, stimulerar tillverkning av vita blodkroppar vilket hjälper kroppen att läka ut infektioner osv. Sedan sägs det hjälpa en lång rad med andra åkommor. Men som du säger, farligt att gå över vägen också om man inte har koll.
  • Anonym (flytande)

Hur mycket vill du gå ner? Ett hyfsat hälsosamt alternativ är pulverdiet. Du får alla näringsämnen iaf. Modifast har många smaker som är helt ok men många andra märken finns. Jag levde på Modifast i 10 veckor och tappade 27 kg. Det var under läkaröversyn och inför en operation, men jag mådde bra efter de första tre dagarna med blodsockerfall.

• Anonym (nä)
    molly11 skrev 2017-03-10 10:59:49 följande:
    Ja inte skulle jag tvinga på någon annan vattenfasta och skulle aldrig uppmuntra barn till det! Skulle inte heller tipsa någon med dålig hälsa om det. Jag säger att det funkar för snabb viktnedgång och rensar ut toxine och slaggprodukter, minskar glykosen vilket underlättar reparation och produktion av celler, stimulerar tillverkning av vita blodkroppar vilket hjälper kroppen att läka ut infektioner osv. Sedan sägs det hjälpa en lång rad med andra åkommor. Men som du säger, farligt att gå över vägen också om man inte har koll.
    Haha, sånt skitsnack!
Svar på tråden Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!