• Anonym (Brud)

Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!

Hej!

Behöver bästa tipsen på hur man går ner mycket i vikt SNABBT?!

Självklart vet jag att långsam viktnedgång rekommenderas, och att sund kost och motion är det bästa, så de förslagen undanber jag mig.

Det är nämligen så här att vi skulle egentligen inte gifta oss förrän nästa år (gott om tid till hälsosam viktnedgång alltså), men en nära anhörig har blivit svårt sjuk och vi har därför beslutat att gifta oss innan det är för sent för denna person att närvara.

Jag vill dock ändå känna mig lite fin i brudklänning, så därför frågar jag nu om era bästa tips!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!
  • Anonym (bantare)
    Anonym (Brud) skrev 2017-03-09 14:28:59 följande:

Hej!

Behöver bästa tipsen på hur man går ner mycket i vikt SNABBT?!

Självklart vet jag att långsam viktnedgång rekommenderas, och att sund kost och motion är det bästa, så de förslagen undanber jag mig.

Det är nämligen så här att vi skulle egentligen inte gifta oss förrän nästa år (gott om tid till hälsosam viktnedgång alltså), men en nära anhörig har blivit svårt sjuk och vi har därför beslutat att gifta oss innan det är för sent för denna person att närvara.

Jag vill dock ändå känna mig lite fin i brudklänning, så därför frågar jag nu om era bästa tips!

Tack på förhand!

Om du  minskar ditt kaloriintag rejält och lägger till mer motion av något slag som du trivs med har du goda förutsättningar att gå ner några kilo ganska snabbt. Ett kilo i veckan är realistiskt även om ett halvt kilo är mer idealiskt. Det här har funkat för mig:
    Undvik ALLT med tillsatt socker och snabba kolhydrater
    hitta en bra "diet" som passar ditt kynne (alltså vad och hur du ska äta).
    INGET småätande mellan måltiderna
    ingen påfyllning
    helst mycket lågintensiv motion (långa promenader i ett stadigt tempo förbränner kroppsfett - mer högintensiv motion förbränner kolhydrater)
  • Anonym (nä)
    molly11 skrev 2017-03-10 10:10:06 följande:
    Inte min uppgift att utbilda ditt okunniga arsle. Är du intresserad så får du väl sätta dig och läsa som alla andra. Vattenfasta är inget ovanligt och du får gärna berätta för mig vem som dött av det som har varit påläst om det. Däremot går det att finna massor av människor de har hjälpt. Känner fler som vattenfastar i upp till 4 ggr om året i 5-7 dar. Jag har Vattenfasta ett antal ggr och jag är inte dö än. Senast så vattenfastade min sambo i 10 dagar och han dog inte han heller. Men man läser väl lite innan man hoppar på något nytt. Efter en tids fasta går man in i ketos vilket maximerar fettförbränningen, fins inte längre kolhydrater att bränna av. Enkel matte och funkar varje gång.
    Mitt okunniga arsle?
    Jag träffade visst på en idiot...
  • Anonym (Extrem LCHF)

Ät bara kött ägg fisk kyckling och fett....inga kolhydrater definitivt inget socker pasta mjöl bröd ris potatis rotfrukter... helst inga nötter bönor eller grönsaker överhuvudtaget så blir det mycket snabbare och effektivare viktnedgång

• Anonym (Men var glad bara..)

Eller så kan du bara vara nöjd med dig själv och uppskatta att du är frisk nog att bry dig om hur du ser ut!

Lev sunt och skit i resten, du lär ju vara snygg på din bröllopsdag oavsett om du väger + eller -. Spendera tid med eran döende anhörig istället.

• Anonym (bantare)
    Anonym (Extrem LCHF) skrev 2017-03-10 12:51:42 följande:

Ät bara kött ägg fisk kyckling och fett....inga kolhydrater definitivt inget socker pasta mjöl bröd ris potatis rotfrukter... helst inga nötter bönor eller grönsaker överhuvudtaget så blir det mycket snabbare och effektivare viktnedgång

Det är inget fel på nötter och bönor i kosten när man försöker gå ner i vikt!
  • Anonym (nä)
    Anonym (Men var glad bara..) skrev 2017-03-10 12:51:57 följande:

Eller så kan du bara vara nöjd med dig själv och uppskatta att du är frisk nog att bry dig om hur du ser ut!

Lev sunt och skit i resten, du lär ju vara snygg på din bröllopsdag oavsett om du väger + eller -. Spendera tid med eran döende anhörig istället.

Bästa inlägget idag.
  • Anonym (...)
    molly11 skrev 2017-03-10 10:10:06 följande:
    Inte min uppgift att utbilda ditt okunniga arsle. Är du intresserad så får du väl sätta dig och läsa som alla andra. Vattenfasta är inget ovanligt och du får gärna berätta för mig vem som dött av det som har varit påläst om det. Däremot går det att finna massor av människor de har hjälpt. Känner fler som vattenfastar i upp till 4 ggr om året i 5-7 dar. Jag har Vattenfasta ett antal ggr och jag är inte dö än. Senast så vattenfastade min sambo i 10 dagar och han dog inte han heller. Men man läser väl lite innan man hoppar på något nytt. Efter en tids fasta går man in i ketos vilket maximerar fettförbränningen, fins inte längre kolhydrater att bränna av. Enkel matte och funkar varje gång.
    Jag känner en som rökte förra veckan och inte dog av det.
    Innebär det att det inte är möjligt att få lungcancer av cigaretter?
  • Anonym (Extrem LCHF)
    Anonym (bantare) skrev 2017-03-10 13:04:43 följande:

Det är inget fel på nötter och bönor i kosten när man försöker gå ner i vikt!

Nej absolut inte, men ts efterfrågade hur man kan gå ner i vikt snabbt och ju mer kolhydrater man utesluter desto snabbare och effektivare går det
Svar på tråden Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!