• Anonym (Trött)

    Försvunnen

    Min man har ångest och alkoholproblem i varierade proportioner från tid till tid.

    Idag tyckte han att det var en bra idé att dricka mitt på dagen själv hemma med barnen. Smygdricka. När jag kom hem frågade jag rätt och slätt om jag och barnen skulle åka iväg, nej sa han, jag gör det själv. Han vet art jag inte accepterar kombon barrn och alkohol. Så försökte han ta med sig bilnycklarna. Jag tog allihopa och lade i min väska. Kör du, ringer jag polisen sa jag. Sedan gick han Smsade i början av kvällen att han älskar mig blahablaha. Han kommer alltid hem på natten.

    Till min fråga: Om han inte gör det, vad hade ni gjort? Och vad hade ni sagt till barnen? Just nu tror de att han jobbar och mår dåligt.

  • Svar på tråden Försvunnen
  • Anonym (Sorligt)

    Blir så ledsen för din skull, för tyvärr kommer han att välja alkoholen... Han måste självmant söka hjälp, och det verkar han inte vilja! Tycker du ska säga ned en fot och separera... Säga att du menar allvar, slutar han inte då kommer du skilja dig! Tyvärr men det är enda vägen att gå! Sen kan du självklart stötta och hjälpa honom... Men du måste vara extremt tydlig med att du aldrig kommer acceptera hans alkoholproblem...

  • bastardized

    Hemskt och destruktivt för hela er familj. Ställ ultimatum och följ oavsett vad som händer, enda sättet att få honom att inse allvaret och förhoppningsvis söka hjälp.


    Ni är värda att ha det bättre än så.

  • Anonym (Man)

    En barndomsvän hade en pappa som drack. Mamman tog barnen och drog, efter att ha hotat om det ett tag. Inte förrän hon dragit tog han tag i sina problem och på in sig på behandlingshem. Några månader senare så flyttade hon o barnen hem igen.

    Han har varit fri från alkohol sedan dess i över 20 år.

    Så vill du få karln fri från alkohol, ställ ultimatum, var jobbig o jävlig, och ta barnen och dra om han inte slutar med alkoholen.

    Inse därefter att han aldrig kommer kunna bruka alkohol på ett normalt sätt. Det måste vara 0 alkohol för att han ska fungera.

  • Anonym (Trött)

    Tack. Ligger i sängen och vill bara gråta. Han har inte kommit hem och svarar inte på sms eller telefon. Han har inte heller använt kontokortet så nu tänker jag: han är hos en kvinna alt han är död.

  • Anonym (Lämna)

    Lämna honom. För er och för hans skull. Uppväxt med en mamma som är alkoholist och är ett helvete för ett barn. Ni kan säkert hitta tillbaka till varandra när och om han söker hjälp. Barn märker mer än man tror och de visar det inte alltid. Lycka till ?

  • Anonym (Trött)

    Jo han kom hem. Har sovit hos "en gammal bekant". Vi åkte iväg 5min senare. Kom precis hem med barnen och har lagt oss. Han sitter på kontoret och jobbar. Han har sagt förlåt och jag älskar er...m.m.m.m. via sms eftersom jag inte vill tala med honom. Jag bad honom ge mig utrymme och att han nu passerat en gräns jag måste stanna vid.

    Han ska på affärsresa imorgon. Jag kommer be honom att bo hos sin syster. Sen får vi se. Vill han inte så åker vi till mina föräldrar.

    Jag brukar bli arg eller ledsen men nu är jag bara kall. Jag vill inte tala med honom. Har inget att säga just nu.

Svar på tråden Försvunnen