• Anonym (Undrar)

Är alla män otrogna

Som rubriken lyder undrar jag påriktigt om alla män är otrogna om dom får chansen ?

Vad jag vet så har mitt ex aldrig fysiskt otrogen , men hade kontakt med tjejer via nätet och även en via telefon- såg sms där dom hade bestämt träff och skulle ha det så mysigt . Men misstänker att han nog var det men aldrig fått det bekräftat. Dock känns dom sveken han gjorde som otrohet ändå.

Men till saken nu då , ALLA män jag känner och har haft runt omkring mig har alla varit otrogna en eller flera gånger. Nu pratar jag om dom jag verkligen känner som man vet sånt här om. Min pappa var otrogen, båda mina bröder har varit otrogna, min man jag hade var det nu vet jag ju som sagt inte fysiskt men jag tror det och var han det inte så hade han planer på det . Min chef var det , min kollega som är gift raggar på mig och skulle jag bjuda till så skulle han garanterat ta chansen osv . Finns det några trogna män där ute eller ligger det i eran natur att vara med många kvinnor?

• Svar på tråden Är alla män otrogna
  • Anonym (Undrar)
    Aikido skrev 2017-03-12 12:41:06 följande:

Absolut finns det trogna män. Undertecknad är en av dem. Trogen som en hund in i döden.

Såg att tjejen stuckit ut för att få lite egentid. Skicka gärna ett mess om du vill snacka lite mer privat.

Haha precis så det verkar vara !!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (låter religiöst) skrev 2017-03-12 12:38:36 följande:

Så att tänka på en annan tjej än sin egen i sexuella sammanhang är otrohet för dig?

Lever du efter nån bok? Typ Koranen?

Nu var det ju inte jag som skrev det där. Men jag skulle bli ledsen om jag visste min man fantiserade om andra kvinnor. Jag fattar att det händer men ärligt så känns det skit. När jag är i en relation och är kär/förälskad/älskar någon så är det bara han i mitt huvud. Jag kan inte förstå varför man måste dra in andra kvinnor ens i tankarna. Räcker inte jag till ? Typ så tänker jag.
  • Anonym (Undrar)
    fcederberg skrev 2017-03-12 12:44:08 följande:

Nej har faktiskt aldrig känt att jag har velat va det. Har aldrig behövt avvisa nån heller.

Kollar inte på porr när jag är i förhållande.

Okej , men om det var så att tjejer stötte på dig som du finner väldigt attraktiva. Tror du inte då att du hade kunnat känna dig lockad?

Varför väljer du bort porren när du är i en relation men inte när du är ensam?
  • fcederberg
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 12:51:28 följande:

Okej , men om det var så att tjejer stötte på dig som du finner väldigt attraktiva. Tror du inte då att du hade kunnat känna dig lockad?

Varför väljer du bort porren när du är i en relation men inte när du är ensam?

Nej jag skulle aldrig känna mig lockad av att vara otrogen oavsett hur attraktiv människan var. Det har jag alldeles för stark moral för.

Anledning till varför jag bara kollar på porr när jag är singel är för att det är ett substitut för att inte ha sex.

Det är mina ärliga svar.
  • Agaton
    Anonym (låter religiöst) skrev 2017-03-12 12:38:36 följande:
    Så att tänka på en annan tjej än sin egen i sexuella sammanhang är otrohet för dig?

Lever du efter nån bok? Typ Koranen?
    Du tänker inte på kvinnan som du ser framför dig, utan föreställer dig hur det skulle vara att ha sex med henne. Om hon skulle vända sig om bjuda hem dig så skulle du svara ja, om övriga diskreta förutsättningar var uppfyllda. Värdera det hur du vill och svar nej, jag är inte intresserad av religiösa vanföreställningar, vare sig i tal eller skrift.
  • Anonym (Undrar)
    fcederberg skrev 2017-03-12 12:56:26 följande:

Nej jag skulle aldrig känna mig lockad av att vara otrogen oavsett hur attraktiv människan var. Det har jag alldeles för stark moral för.

Anledning till varför jag bara kollar på porr när jag är singel är för att det är ett substitut för att inte ha sex.

Det är mina ärliga svar.

Okej jo men din moral säger nej och du gör det inte. Men någonstans i dig så vill du eller ? Hade du inte haft din höga moral så hade du kunnat. Det är det jag undrar lite det finns liksom i er?
  • taquine
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 12:43:36 följande:
    Men det som är saken är att det inte bara är den typen av män . En av mina bröder är strulig så honom blir jag inte direkt ens förvånad över. Men den andra är framgångsrik ser bra ut pappa till två stora barn har sin fru och dom verkar lyckliga utåt.MEN sen vet jag då att han varit otrogen två gånger mot henne. Jag fattar det inte det är som det ligger i naturen. Sen även alla män man har runt omkring sig genom vänner eller arbete . Det slår aldrig fel.
    Jag har varit med om mina manliga kollegor inte drar sig för att vara otrogna , reser en del i mitt jobb och då är det gärna "massage" eller fnask som gäller på kvällen för vissa av dem. (då gifta och ofta småbarnsföräldrar) Fattar fan inte hur de tänker?...
    Men det finns ju som sagt en hel del vettiga 
    Goodness me
  • Anonym (låter religiöst)
    Agaton skrev 2017-03-12 12:56:26 följande:
    Du tänker inte på kvinnan som du ser framför dig, utan föreställer dig hur det skulle vara att ha sex med henne. Om hon skulle vända sig om bjuda hem dig så skulle du svara ja, om övriga diskreta förutsättningar var uppfyllda. Värdera det hur du vill och svar nej, jag är inte intresserad av religiösa vanföreställningar, vare sig i tal eller skrift.
    Det låter som ett extremt osunt tänkande att veta att man varit otrogen så fort man fantiserar om en tjej.

Jag har aldrig varit otrogen (men enligt dig har jag OTALIGA gånger) av den anledningen att jag är utrustad med ett samvete. Däremot skulle jag inte kunna - även om jag ville - sluta att fantisera om andra kvinnor.

Just att fortfarande fantisera om andra kvinnor vid min ålder är ett sundhetstecken tycker jag. 
  • John22

Nej, det är vi inte.

Jag har haft chansen måååånga gånger men aldrig någonsin gjort något. Det är bara extremt svaga individer eller omoraliska äckel som är otrogna.

• Anonym (Undrar)
    taquine skrev 2017-03-12 13:02:18 följande:

Jag har varit med om mina manliga kollegor inte drar sig för att vara otrogna , reser en del i mitt jobb och då är det gärna "massage" eller fnask som gäller på kvällen för vissa av dem. (då gifta och ofta småbarnsföräldrar) Fattar fan inte hur de tänker?...

Men det finns ju som sagt en hel del vettiga 

Okej jo men vart finns dom vettiga då ? Jag tror nämligen att även dom som utger sig för att vara vettiga inte är det om tillfälle ges. Sen finns det väl säkert dom som inte söker sig till att vara otrogna , men tror att även dom som inte söker efter det och är förtiga och sviniga, skulle kunna vara det om rätt tjej dök upp vid rätt tillfälle och var intresserade och bjöd in till det . Tror inte att den vettiga mannen skulle tacka nej då.
Svar på tråden Är alla män otrogna