• Anonym (Undrar)

Är alla män otrogna

Som rubriken lyder undrar jag påriktigt om alla män är otrogna om dom får chansen ?

Vad jag vet så har mitt ex aldrig fysiskt otrogen , men hade kontakt med tjejer via nätet och även en via telefon- såg sms där dom hade bestämt träff och skulle ha det så mysigt . Men misstänker att han nog var det men aldrig fått det bekräftat. Dock känns dom sveken han gjorde som otrohet ändå.

Men till saken nu då , ALLA män jag känner och har haft runt omkring mig har alla varit otrogna en eller flera gånger. Nu pratar jag om dom jag verkligen känner som man vet sånt här om. Min pappa var otrogen, båda mina bröder har varit otrogna, min man jag hade var det nu vet jag ju som sagt inte fysiskt men jag tror det och var han det inte så hade han planer på det . Min chef var det , min kollega som är gift raggar på mig och skulle jag bjuda till så skulle han garanterat ta chansen osv . Finns det några trogna män där ute eller ligger det i eran natur att vara med många kvinnor?

• Svar på tråden Är alla män otrogna
  • Agaton
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:54:15 följande:
    Förstår din liknelse men det är inte alls samma sak.

Det är två helt olika saker .

Går nästan inte att jämföra enligt mig .

För mig personligen som kvinna skulle det komma världens sexigaste man och jag var i ett förhållande så hade jag inte ens blivit sugen på att vara med honom. Jag skulle tänka på min man där hemma han som kanske pussade mig lite extra i morse innan han åkte till jobbet efter vi druckit kaffe tillsammans han som brukar anstränga sig för att jag ska må bra och ha det bra . Det skulle inte ens finnas i min fantasi att vara med en annan man . Men därimot min man då om det var ombytta roller , hade han kanske tagit chansen? Skulle han tänka på dom där pussarna han fick eller det lilla extra jag gör för att han ska må bra. Eller hade han tänkt med kuken? Jag menar inte att vara dömande eller trångsynt. Utan det här är verkligen mina tankar och funderingar. Vågar man vara i en relation eller har man det bättre själv och slippa tänka på att man en dag kommer bli bedragen : )
    "Eller hade han tänkt med kuken" Äntligen har polletten trillat ner. Lev med detta eller lev själv. Det är inte svårare än så. Män tänker inte med kuken, däremot prioriterar deras hjärna kuken. Dessutom kan du inte jämföra män med kvinnor, eftersom den sexuella driften är helt annorlunda mellan könen. Inget nytt, men svårsmält, eftersom det inte ryms inom den alltmer avsmalnande PK-korridoren.
  • Tecum
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:54:15 följande:
    Förstår din liknelse men det är inte alls samma sak.
    Det är två helt olika saker .
    Går nästan inte att jämföra enligt mig .
    För mig personligen som kvinna skulle det komma världens sexigaste man och jag var i ett förhållande så hade jag inte ens blivit sugen på att vara med honom. Jag skulle tänka på min man där hemma han som kanske pussade mig lite extra i morse innan han åkte till jobbet efter vi druckit kaffe tillsammans han som brukar anstränga sig för att jag ska må bra och ha det bra . Det skulle inte ens finnas i min fantasi att vara med en annan man . Men därimot min man då om det var ombytta roller , hade han kanske tagit chansen? Skulle han tänka på dom där pussarna han fick eller det lilla extra jag gör för att han ska må bra. Eller hade han tänkt med kuken? Jag menar inte att vara dömande eller trångsynt. Utan det här är verkligen mina tankar och funderingar. Vågar man vara i en relation eller har man det bättre själv och slippa tänka på att man en dag kommer bli bedragen : )
    Nej, det är en ganska bra liknelse, alltså att ha möjligheten men avstå. Att istället göra det rätta. Du tror dig om att aldrig kunna bli attraherad av någon annan när du är i ett bra förhållande. Kanske är det så, kanske tror du bara det. Men om du inte är attraherad, då är det ingen prestation av dig att avstå. Du visar inte karaktär eller att du är trogen oavsett, du vill ju inte! OM du faktiskt blir attraherad, då kanske du åker dit direkt. Vi har läst om många såna fall här på FL, kvinnor som säger sig vara ihop med den bästa mannen i världen men plötsligt är de otrogna med t ex en kollega.

De flesta män och många kvinnor kan bli attraherade av någon annan, men avstår att gå vidare för att vi har en älskad partner och en bra relation. Sak samma om vi får en invit, vi avstår. Så attraktionen eller inviterna eller fantasierna är inte problemet, det är förmågan eller oförmågan att ha karaktär och göra det förnuftiga och rätta, inte ge efter för sin spontanitet eller ögonblicklig behovsuppfyllelse.
  • John22
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:17:02 följande:
    Okej då är du en av få , trodde inte ni fanns .
    Det tvivlar jag på, och jag tvivlar på att du har ett tillräckligt stort underlag för att komma till den slutsatsen.
  • cmapa

jag har heller aldrig varit otrogen i något förhållande. Inte sneglat eller haft någon annan kontakt som kan uppfattas som otrohet. varför skall man skapa sådant om man har det bra? Tycker oavsett om man är man eller kvinna så skall man väl vårda det man har och inte lägga krutet på någon annan när man är i relation.

Sedan tror jag det är lika mycket otrohet i båda könen, inte just men.

• Anonym (Undrar)
    cmapa skrev 2017-03-12 15:08:13 följande:

jag har heller aldrig varit otrogen i något förhållande. Inte sneglat eller haft någon annan kontakt som kan uppfattas som otrohet. varför skall man skapa sådant om man har det bra? Tycker oavsett om man är man eller kvinna så skall man väl vårda det man har och inte lägga krutet på någon annan när man är i relation.

Sedan tror jag det är lika mycket otrohet i båda könen, inte just men.

Okej ja men kul att höra:)

Det är jag tvärsäker på att det INTE är :)
  • Anonym (Undrar)
    John22 skrev 2017-03-12 14:56:53 följande:

Det tvivlar jag på, och jag tvivlar på att du har ett tillräckligt stort underlag för att komma till den slutsatsen.

Okej ja nej jag är rätt säker :)
  • Anonym (Undrar)
    Tecum skrev 2017-03-12 14:20:40 följande:

Nej, det är en ganska bra liknelse, alltså att ha möjligheten men avstå. Att istället göra det rätta. Du tror dig om att aldrig kunna bli attraherad av någon annan när du är i ett bra förhållande. Kanske är det så, kanske tror du bara det. Men om du inte är attraherad, då är det ingen prestation av dig att avstå. Du visar inte karaktär eller att du är trogen oavsett, du vill ju inte! OM du faktiskt blir attraherad, då kanske du åker dit direkt. Vi har läst om många såna fall här på FL, kvinnor som säger sig vara ihop med den bästa mannen i världen men plötsligt är de otrogna med t ex en kollega.

De flesta män och många kvinnor kan bli attraherade av någon annan, men avstår att gå vidare för att vi har en älskad partner och en bra relation. Sak samma om vi får en invit, vi avstår. Så attraktionen eller inviterna eller fantasierna är inte problemet, det är förmågan eller oförmågan att ha karaktär och göra det förnuftiga och rätta, inte ge efter för sin spontanitet eller ögonblicklig behovsuppfyllelse.

Absolut!!!

Klart jag kan tycka att andra är attraktiva både män och kvinnor för den delen , men att tycka att någon är attraktiv är för mig inte alls samma sak som att fantisera om någon annan och i tanken vilja ha sex och vara nära en annan människa. Och bara för jag känner attraktion till en man så betyder inte det att jag vill ligga med honom och att jag måste välja att avstå ,jag kan tänka jäklar va snygg han var tex sen är det inget mer med det.
  • Tecum
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 16:03:09 följande:
    Okej ja nej jag är rätt säker :)
    Men finns det tillräckligt med singelkvinnor för att alla otrogna män ska kunna vara otrogna utan att vara det med upptagna kvinnor? För du påstår ju att nästan alla män är otrogna...
  • Anonym (Undrar)
    Tecum skrev 2017-03-12 16:10:27 följande:

Men finns det tillräckligt med singelkvinnor för att alla otrogna män ska kunna vara otrogna utan att vara det med upptagna kvinnor? För du påstår ju att nästan alla män är otrogna...

För mig är inte otrogen enbart att ligga med någon annan. Du kan vara otrogen genom att regga dig på en dejtsida tex och skriva med kvinnor där att söka dig till något annat är också för mig att vara otrogen. 10 otrogna män behöver ju inte 10 singel kvinnor för att vara otrogna. Sen visst finns det ju även kvinnor som är otrogna , men inte alls i samma skara som män !!
  • Aikido
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 16:18:48 följande:
    För mig är inte otrogen enbart att ligga med någon annan. Du kan vara otrogen genom att regga dig på en dejtsida tex och skriva med kvinnor där att söka dig till något annat är också för mig att vara otrogen. 10 otrogna män behöver ju inte 10 singel kvinnor för att vara otrogna. Sen visst finns det ju även kvinnor som är otrogna , men inte alls i samma skara som män !!
    Det måste ju vara alla dessa tjejer som alltid får ligga (enligt vissa envisa skribenter på detta forum) som ligger med alla dessa (enligt en viss skribent i denna tråd) otrogna män eller? Fan att jag inte insett det förrän nu.

Ännu ett mysterium löst.
Svar på tråden Är alla män otrogna