• Anonym (Undrar)

Är alla män otrogna

Som rubriken lyder undrar jag påriktigt om alla män är otrogna om dom får chansen ?

Vad jag vet så har mitt ex aldrig fysiskt otrogen , men hade kontakt med tjejer via nätet och även en via telefon- såg sms där dom hade bestämt träff och skulle ha det så mysigt . Men misstänker att han nog var det men aldrig fått det bekräftat. Dock känns dom sveken han gjorde som otrohet ändå.

Men till saken nu då , ALLA män jag känner och har haft runt omkring mig har alla varit otrogna en eller flera gånger. Nu pratar jag om dom jag verkligen känner som man vet sånt här om. Min pappa var otrogen, båda mina bröder har varit otrogna, min man jag hade var det nu vet jag ju som sagt inte fysiskt men jag tror det och var han det inte så hade han planer på det . Min chef var det , min kollega som är gift raggar på mig och skulle jag bjuda till så skulle han garanterat ta chansen osv . Finns det några trogna män där ute eller ligger det i eran natur att vara med många kvinnor?

• Svar på tråden Är alla män otrogna
  • Dkcre

Lite lustig tråd tycker jag då de som är mest benägna att vara otrogna är kvinnor.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (låter religiöst) skrev 2017-03-12 13:06:39 följande:

Det låter som ett extremt osunt tänkande att veta att man varit otrogen så fort man fantiserar om en tjej.

Jag har aldrig varit otrogen (men enligt dig har jag OTALIGA gånger) av den anledningen att jag är utrustad med ett samvete. Däremot skulle jag inte kunna - även om jag ville - sluta att fantisera om andra kvinnor.

Just att fortfarande fantisera om andra kvinnor vid min ålder är ett sundhetstecken tycker jag. 

Okej men varför behöver du fantisera om andra kvinnor räcker inte din kvinna till? Vad är det som gör att du måste fantisera om andra ?
  • Anonym (Undrar)
    Dkcre skrev 2017-03-12 13:12:38 följande:

Lite lustig tråd tycker jag då de som är mest benägna att vara otrogna är kvinnor.

Jag skulle aldrig vara otrogen själv, jag vet ingen kvinna som varit det eller fantiserar om att vara det heller . Men därimot majoriteten män i min omgivning är det .
  • Anonym (Undrar)
    John22 skrev 2017-03-12 13:09:00 följande:

Nej, det är vi inte.

Jag har haft chansen måååånga gånger men aldrig någonsin gjort något. Det är bara extremt svaga individer eller omoraliska äckel som är otrogna.

Okej då är du en av få , trodde inte ni fanns .
  • Agaton
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:14:46 följande:
    Okej men varför behöver du fantisera om andra kvinnor räcker inte din kvinna till? Vad är det som gör att du måste fantisera om andra ?
    Detta är en typisk kvinnlig missuppfattning som män aldrig lyckas överbrygga. Det handlar inte om dig, utan om att män är biologiskt, genetiskt och mentalt disponerade att sätta på kvinnor och valet faller främst på kvinnor som, utifrån yttre attribut, bedöms mest lämpade att föra arten vidare. I motsvarande mån har kvinnors muskorta kjolar, djupa urringningar och "fuck-me-shoes" mm naturligtvis ett biologiskt ursprung och uppenbarligen kan inte heller kvinnor kontrollera sina drifter. Människor är sexistiska djur - oavsett kön - var snäll och acceptera det. Däremot kan det i någon mån skilja vad avser sexualdriften hos olika individer, men det påverkar inte helhetsbilden.
  • Anonym (Undrar)
    Agaton skrev 2017-03-12 13:22:25 följande:

Detta är en typisk kvinnlig missuppfattning som män aldrig lyckas överbrygga. Det handlar inte om dig, utan om att män är biologiskt, genetiskt och mentalt disponerade att sätta på kvinnor och valet faller främst på kvinnor som, utifrån yttre attribut, bedöms mest lämpade att föra arten vidare. I motsvarande mån har kvinnors muskorta kjolar, djupa urringningar och "fuck-me-shoes" mm naturligtvis ett biologiskt ursprung och uppenbarligen kan inte heller kvinnor kontrollera sina drifter. Människor är sexistiska djur - oavsett kön - var snäll och acceptera det. Däremot kan det i någon mån skilja vad avser sexualdriften hos olika individer, men det påverkar inte helhetsbilden.

Det är precis det här jag menar!!

Att det ligger i mannens natur , och kommer rätt kvinna där som bedöms lämplig som du beskriver det , snygg , snygg kropp , sexig både i personlighet och utseende så tror jag inte många män tackar nej.
  • taquine
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:16:17 följande:
    Jag skulle aldrig vara otrogen själv, jag vet ingen kvinna som varit det eller fantiserar om att vara det heller . Men därimot majoriteten män i min omgivning är det .
    Tycker man ofta ser på detta forum hur många kvinnor som är /vill vara otrogna .Jisses de är kåta på busschaufören, kollegan, sotaren eller killen som jobbar på ICA . Måste säga jag blev brydd när jag läste om alla dessa när man inte träffar dom IRL.
    Både män och kvinnor kan nog vara lika goda kålsupare....
    Goodness me
  • Anonym (låter religiöst)
    Agaton skrev 2017-03-12 13:22:25 följande:
    Mycket väl framfört.
  • Anonym (låter religiöst)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:26:28 följande:
    Det är precis det här jag menar!!

Att det ligger i mannens natur , och kommer rätt kvinna där som bedöms lämplig som du beskriver det , snygg , snygg kropp , sexig både i personlighet och utseende så tror jag inte många män tackar nej.
    Om du hittar en börs med 5.000 kronor i vad gör du?

Jag behöver alltid pengar, och skulle kunna göra mycket för 5.000 kronor. Jag skulle dock lämna in den till polisen eller kontaktat ägaren om uppgifterna fanns tillgängliga.

Förstår du liknelsen? Bara för att man ges chansen och kanske skulle vilja är inte det detsamma som att sätta det i praktik.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (låter religiöst) skrev 2017-03-12 13:42:31 följande:

Om du hittar en börs med 5.000 kronor i vad gör du?

Jag behöver alltid pengar, och skulle kunna göra mycket för 5.000 kronor. Jag skulle dock lämna in den till polisen eller kontaktat ägaren om uppgifterna fanns tillgängliga.

Förstår du liknelsen? Bara för att man ges chansen och kanske skulle vilja är inte det detsamma som att sätta det i praktik.

Förstår din liknelse men det är inte alls samma sak.

Det är två helt olika saker .

Går nästan inte att jämföra enligt mig .

För mig personligen som kvinna skulle det komma världens sexigaste man och jag var i ett förhållande så hade jag inte ens blivit sugen på att vara med honom. Jag skulle tänka på min man där hemma han som kanske pussade mig lite extra i morse innan han åkte till jobbet efter vi druckit kaffe tillsammans han som brukar anstränga sig för att jag ska må bra och ha det bra . Det skulle inte ens finnas i min fantasi att vara med en annan man . Men därimot min man då om det var ombytta roller , hade han kanske tagit chansen? Skulle han tänka på dom där pussarna han fick eller det lilla extra jag gör för att han ska må bra. Eller hade han tänkt med kuken? Jag menar inte att vara dömande eller trångsynt. Utan det här är verkligen mina tankar och funderingar. Vågar man vara i en relation eller har man det bättre själv och slippa tänka på att man en dag kommer bli bedragen : )
Svar på tråden Är alla män otrogna