• Anonym (Undrar)

Är alla män otrogna

Som rubriken lyder undrar jag påriktigt om alla män är otrogna om dom får chansen ?

Vad jag vet så har mitt ex aldrig fysiskt otrogen , men hade kontakt med tjejer via nätet och även en via telefon- såg sms där dom hade bestämt träff och skulle ha det så mysigt . Men misstänker att han nog var det men aldrig fått det bekräftat. Dock känns dom sveken han gjorde som otrohet ändå.

Men till saken nu då , ALLA män jag känner och har haft runt omkring mig har alla varit otrogna en eller flera gånger. Nu pratar jag om dom jag verkligen känner som man vet sånt här om. Min pappa var otrogen, båda mina bröder har varit otrogna, min man jag hade var det nu vet jag ju som sagt inte fysiskt men jag tror det och var han det inte så hade han planer på det . Min chef var det , min kollega som är gift raggar på mig och skulle jag bjuda till så skulle han garanterat ta chansen osv . Finns det några trogna män där ute eller ligger det i eran natur att vara med många kvinnor?

• Svar på tråden Är alla män otrogna
  • Anonym (Nej)

Känner ingen i min nära bekantskapskrets som varit otrogen. I alla fall ingen som talat om det

• Aikido
    Anonym (Nej) skrev 2017-03-12 17:00:17 följande:
    Känner ingen i min nära bekantskapskrets som varit otrogen. I alla fall ingen som talat om det
    Du kanske inte är typen man anförtror hemligheter till.

*high five*
  • Dkcre
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:16:17 följande:

Jag skulle aldrig vara otrogen själv, jag vet ingen kvinna som varit det eller fantiserar om att vara det heller . Men därimot majoriteten män i min omgivning är det .

Och hur är det utanför din omgivning då?

Tror till och med det finns statistik som tyder på att kvinnor är mer otrogna. Är inte tillräckligt intresserad för att leta upp det dock. Angående män och deras "natur" eller vad som diskuterades tidigare så skulle jag vilja säga att du har rätt, men det betyder inte att man behöver agera bara för att man vill.
  • 0815 kille

Jag har aldrig varit otrogen, och är kanske lite speciell för att vara man då jag upplever mer stress än njutning med att ha sex första gången med en ny/okänd person. Man kanske kan säga att min nyttofunktion startar på minus om man använder nationalekonomiska termer.

Nu arbetar jag inom finans och har begränsade kunskaper inom medicin/psykologi men om du vill veta mer om det här ämnet är det nog D.P Schmitt och ISDP du ska söka på.. om du inte vill spekulera fritt förstås..

• Anonym (Undrar)
    0815 kille skrev 2017-03-12 21:26:06 följande:

Jag har aldrig varit otrogen, och är kanske lite speciell för att vara man då jag upplever mer stress än njutning med att ha sex första gången med en ny/okänd person. Man kanske kan säga att min nyttofunktion startar på minus om man använder nationalekonomiska termer.

Nu arbetar jag inom finans och har begränsade kunskaper inom medicin/psykologi men om du vill veta mer om det här ämnet är det nog D.P Schmitt och ISDP du ska söka på.. om du inte vill spekulera fritt förstås..

Sökte lite men hittar inget bra att läsa du har ingen bra länk ?
  • Anonym (Undrar)
    Dkcre skrev 2017-03-12 19:52:06 följande:

Och hur är det utanför din omgivning då?

Tror till och med det finns statistik som tyder på att kvinnor är mer otrogna. Är inte tillräckligt intresserad för att leta upp det dock. Angående män och deras "natur" eller vad som diskuterades tidigare så skulle jag vilja säga att du har rätt, men det betyder inte att man behöver agera bara för att man vill.

Har googlat massor och verkar inte som det.

Nej så är det ju kanske, men det var just det jag undrade över om det ligger i naturen för män. Och det verkar ju som att det är så : )
  • Dkcre
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 21:48:25 följande:

Har googlat massor och verkar inte som det.

Nej så är det ju kanske, men det var just det jag undrade över om det ligger i naturen för män. Och det verkar ju som att det är så : )

Googlade extremt lite och hittade direkt flera sidor som hänvisade till det, men jaja.

Kvinnor är i varje fall inte bättre, även om just du är ett helgon som per automatik tycker att alla människor blir oattraktiva bara för att du har en partner så betyder inte det att andra fungerar lika.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 12:22:00 följande:

Som rubriken lyder undrar jag påriktigt om alla män är otrogna om dom får chansen ?

Vad jag vet så har mitt ex aldrig fysiskt otrogen , men hade kontakt med tjejer via nätet och även en via telefon- såg sms där dom hade bestämt träff och skulle ha det så mysigt . Men misstänker att han nog var det men aldrig fått det bekräftat. Dock känns dom sveken han gjorde som otrohet ändå.

Men till saken nu då , ALLA män jag känner och har haft runt omkring mig har alla varit otrogna en eller flera gånger. Nu pratar jag om dom jag verkligen känner som man vet sånt här om. Min pappa var otrogen, båda mina bröder har varit otrogna, min man jag hade var det nu vet jag ju som sagt inte fysiskt men jag tror det och var han det inte så hade han planer på det . Min chef var det , min kollega som är gift raggar på mig och skulle jag bjuda till så skulle han garanterat ta chansen osv . Finns det några trogna män där ute eller ligger det i eran natur att vara med många kvinnor?

Jag känner bara en man som varit otrogen (som jag vet alltså) och en kvinna som varit otrogen. Däremot blir jag mörkrädd när jag går in och kollar exempelvis BC, eller en vanlig dejtingsite på den tiden jag var singel. Nästan alla män man fick kontakt med var ju gifta eller sambos. Äckligt!
  • Pentagram
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:00:11 följande:
    Okej jo men din moral säger nej och du gör det inte. Men någonstans i dig så vill du eller ? Hade du inte haft din höga moral så hade du kunnat. Det är det jag undrar lite det finns liksom i er?
    De flesta av oss skulle ju vara kapabla till allt möjligt om vi inte hade den moral vi har, ligger ju lite i sakens natur.
  • Tropcero
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 12:22:00 följande:

I det jämställda Sverige är fler kvinnor än män otrogna.
Svar på tråden Är alla män otrogna