• Anonym (Jenny)

    Känner mig som världens minsta människa efter det här!

    Hej!

    Jag känner mig just nu som världens minsta människa. Jag ska försöka fatta mig kort. Jag är 29 år och har haft två förhållanden. Det ena inte ett riktigt förhållande. Eller vi hade distansförhållande och hördes typ bara via Facebook. Det andra förhållandet då bodde jag med killen i 3 år och vi fick även ett barn. Men jag mådde så dåligt i den relationen då jag mer var som en mamma för honom på slutet och sen kysste han mig aldrig. Inte en ända gång under 3 år. Och när vi hade sex så var det bara fokus på honom. Annars är han världens snällaste men jag stod inte ut genom att det inte fanns någon riktig romans mellan oss eller hur jag ska säga.

    Faktum är att jag alltid haft otur med killar. Ingen har varit kär i mig vad jag vet. Jag har aldrig haft problem med att få killar "på fall" när jag träffat dom ute på fest eller så men det har bara varit i sexuellt syfte. Då har jag varit som en gudinna för dom typ men jag har aldrig någonsin känt äkta kärlek att en kille verkligen tycker om mig. Aldrig. Och jag är 29 år.

    Jag har i och med allt detta varit rädd för att närma mig någon för jag har varit rädd för att bli dissad och så. Men nu har jag hittat en kille jag är intresserad av och samlade mod till mig att höra av mig till honom igår på dagen. Vi har aldrig träffas men bor ganska nära varann. I samma stad i alla fall. Jag såg honom på facebook och tyckte han var så fin och kollade igenom hans bilder och vi verkade vara lika som personer och gillade samma saker. Jag skrev att jag tyckte att han var fin och så frågade jag någon fråga men han har inte svarat än. Det är det som känns värst att bli totalt ignorerad. Jag blev dissad så här när jag var yngre också och det gör så ont! Jag fattar inte hur det kan bli så här. Killen är liksom 32 år hur kan han vara så här kall?? Jag hade verkligen en känsla av att han skulle svara och vara trevlig men icke. Jag tror inte han har tjej heller för han är skriven själv på en adress.

    Jag känner mig som världens minsta människa. Som om han sitter och skrattar åt mig eller. Och det känns som om jag aldrig kommer höra av mig till någon igen. Min största dröm har alltid varit att ha familj, hus och en kille som verkligen älskar mig men gång på gång så råkar jag ut för det här att bli totalt ignorerad. Det värsta är att jag har hört att den här killen är en bra och mogen kille och då känns det ännu värre att han bara behandlar mig som luft. När jag äntligen samlar mod till mig att höra av mig till någon så blir jag ignorerad och verkar vara helt ointressant. Självförtroendet ner i botten igen trots att jag vet att jag ser bra ut och att jag är en bra tjej.

    Vad tror ni det beror på att man blir så här ignorerad? Vet inte varför jag skrev men känner mig så ledsen och misslyckad då ingen kille blir intresserad av mig :(

  • Svar på tråden Känner mig som världens minsta människa efter det här!
  • Anonym (Jenny)
    Crazzy skrev 2017-03-13 19:16:19 följande:

    Oftast hör man främst om män som gör sånt här, hör av sig till främlingar och tycker att främlingen är ohövlig och ouppfostrad som inte svarar på den fantastiska komplimangen.

    Han kanske vara tyckte att det var obehagligt och ville inte öppna dörren för framtida konversationer (vilket många kvinnor också väljer att göra) genom att svara på det du skrev.

    Gå vidare och skriv till folk på ställen där de faktiskt vill bli kontaktade av främlingar istället=)


    Men gud tänk om jag stöter på honom typ ute på stan?? Jag kommer ju skämmas ihjäl nu! Jag tyckte verkligen att det var en rolig grej att höra av sig till någon så där. Lite som på film. Och att han skulle bli nyfiken på mig också och börja skriva. Va dum jag känner mig alltså!!
  • Anonym (Va)

    Jag hade fått starka känslor av obehag om någon random person på internet tog kontakt med mig efter att de hade sett mig bli taggad i ett klipp på fb. Att du sedan tagit dig tid att kolla upp att han är ensam skriven på adressen gör det än mer otäckt.

  • Crazzy
    Anonym (Jenny) skrev 2017-03-13 19:31:54 följande:

    Men gud tänk om jag stöter på honom typ ute på stan?? Jag kommer ju skämmas ihjäl nu! Jag tyckte verkligen att det var en rolig grej att höra av sig till någon så där. Lite som på film. Och att han skulle bli nyfiken på mig också och börja skriva. Va dum jag känner mig alltså!!


    Tanken var god men det är inte alltid det blir rätt. Tror inte han kommer ägna det här mer tanke än nödvändigt så du behöver nog inte oroa dig!

    Och det är ju bra att du vill ge dig ut på marknaden, man får bara ha lite hårdare hud när det gäller dejting och så, vara beredd på att få nobben!
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Va) skrev 2017-03-13 19:36:04 följande:

    Jag hade fått starka känslor av obehag om någon random person på internet tog kontakt med mig efter att de hade sett mig bli taggad i ett klipp på fb. Att du sedan tagit dig tid att kolla upp att han är ensam skriven på adressen gör det än mer otäckt.


    Ja fast han vet ju inte att jag har kollat upp det haha men ja jag håller med om att det kanske var lite otäckt gjort av mig. Men oj tänk om jag är störd på riktigt eftersom det bara verkar vara jag som tycker att det här är en rolig grej. Jag tror jag måste flytta minst 80 mil bort nu :(
  • Regndamen
    Anonym (Jenny) skrev 2017-03-13 19:15:36 följande:

    Och kan man inte bara skriva "tack vad snällt" och den inget mer? Jag tycker bara det är artigt. Det är omoget att ignorera när man får en komplimang. Då ska man tacka har i alla fall jag lärt mig genom åren.


    Men jag tänkte så här att facebook ser man varann så mycket du kan de bilder vänner fakta om dig själv och allt möjligt. Han ser ju min sida också så jag är ju ingen utan bild eller så och sen hade det väl varit ännu mer freaky att kontakta någon på sms. Hur gjorde dom förr i tiden när det inte fanns sociala medier och internet jo då fick man smsa.
    Nej, det är inte omoget. Man har ingen skyldighet att svara om någon främmande människa skriver till en på facebook.

    Har du något funktionshinder som gör att du tycker det här är en bra ide? Då kanske du kan tala med någon kontaktperson för att reda ut hur man ska gå tillväga för att kontakta nya människor?
  • Anonym (Missie)

    Tyvärr, får nog hålla med övriga.

    Jag svarar aldrig när främmande män (eller kvinnor, har också hänt) skriver mess på FB.

    Jag kan inte ens skriva "tack det var snällt men jag håller mina kontakter till dem jag träffat IRL" (har provat!) för då tror de att de har halva inne och börjar skriva snusk typ.

  • Panduro

    Din tanke var god och du menade såklart inget illa. Men fb är nog inte rätt plats för att kontakta en random snygging. Jag tror du kan släppa den här historien, se på det som en kul grej som inte räckte enda fram. :) Även jag råder dig att försöka med t.ex. Tinder. Lycka till! :)

  • Anonym (Jenny)

    Tack för allas svar. Jag såg fel förut han har inte läst det. Så förhoppningsvis raderade han meddelandet utan att läsa och tänkte som ni tänker att det är en läskig människa haha. Jag blev lugn nu av att han inte hade läst det och jag hoppas att han inte gör det heller!!

  • smulpaj01
    Bibbidi skrev 2017-03-13 19:29:12 följande:

    Om man inte är vänner på facebook så ser man inte vad den andra skrivit ifall man inte går in i sin dolda inkorg, så det är inte ens säkert att han har sett ditt meddelande även om han har varit inloggad på facebook.

    www.expressen.se/omtalat/tech/det-finns-en-till-gomd-inkorg-pa-facebook---sa-ser-du-den/


    Testade detta och hjälp vad många meddelanden jag hade där.
    Han ignorerar för att han inte sett meddelandet tror jag ts.
    Jag ignorerade alla nyss som är "kärleksförklaringar" från helt okända.

    Det enda jag besvarade var från mitt ex fd sambo trots att jag aldrig träffat henne. Hon lät upprörd och orolig så jag kände att det behövdes. Vet ju vem hon är även om jag inte känner henne.
  • Anonym (Jenny)
    Regndamen skrev 2017-03-14 08:17:29 följande:

    Nej, det är inte omoget. Man har ingen skyldighet att svara om någon främmande människa skriver till en på facebook.

    Har du något funktionshinder som gör att du tycker det här är en bra ide? Då kanske du kan tala med någon kontaktperson för att reda ut hur man ska gå tillväga för att kontakta nya människor?


    Men är du allvarlig?? Så du menar att jag kanske har ett funktionshinder för att jag kontaktar en snygg kille på sociala medier? Det var nog det dummaste jag har hört i hela mitt liv. Jag tycker i alla fall att jag var modig som vågade ta kontakt med en kille jag blev nyfiken på.
  • Anonym (alltid ignorerat)
    Anonym (Jenny) skrev 2017-03-13 18:59:18 följande:
    Fast är det verkigen så konstigt? Om man tycker att någon är fin och blir nyfiken på den personen så är det väl ganska kul om någon hör av sig och säger det. Alla gillar väl att få en komplimang?
    Jag har också alltid ignorerat sådana meddelanden. Det känns för min del väldigt märkligt när en person jag inte känner, eller ens har träffat, tar kontakt med mig på facebook och ger mig en komlimang och/eller försöker flirta. 

    Nu finns det säkert människor som tänker helt annorlunda, men det är ju inte så konstigt om killen du kontaktat inte uppskattar när okända människor hör av sig till honom via facebook. Och i så fall handlar det ju inte så mycket om dig som person, utan snarare om att han inte gillar det sättet att ta kontakt. 
  • Rakad Apa
    Anonym (Jenny) skrev 2017-03-13 18:48:03 följande:

    Hej!

    Jag känner mig just nu som världens minsta människa. Jag ska försöka fatta mig kort. Jag är 29 år och har haft två förhållanden. Det ena inte ett riktigt förhållande. Eller vi hade distansförhållande och hördes typ bara via Facebook. Det andra förhållandet då bodde jag med killen i 3 år och vi fick även ett barn. Men jag mådde så dåligt i den relationen då jag mer var som en mamma för honom på slutet och sen kysste han mig aldrig. Inte en ända gång under 3 år. Och när vi hade sex så var det bara fokus på honom. Annars är han världens snällaste men jag stod inte ut genom att det inte fanns någon riktig romans mellan oss eller hur jag ska säga.

    Faktum är att jag alltid haft otur med killar. Ingen har varit kär i mig vad jag vet. Jag har aldrig haft problem med att få killar "på fall" när jag träffat dom ute på fest eller så men det har bara varit i sexuellt syfte. Då har jag varit som en gudinna för dom typ men jag har aldrig någonsin känt äkta kärlek att en kille verkligen tycker om mig. Aldrig. Och jag är 29 år.

    Jag har i och med allt detta varit rädd för att närma mig någon för jag har varit rädd för att bli dissad och så. Men nu har jag hittat en kille jag är intresserad av och samlade mod till mig att höra av mig till honom igår på dagen. Vi har aldrig träffas men bor ganska nära varann. I samma stad i alla fall. Jag såg honom på facebook och tyckte han var så fin och kollade igenom hans bilder och vi verkade vara lika som personer och gillade samma saker. Jag skrev att jag tyckte att han var fin och så frågade jag någon fråga men han har inte svarat än. Det är det som känns värst att bli totalt ignorerad. Jag blev dissad så här när jag var yngre också och det gör så ont! Jag fattar inte hur det kan bli så här. Killen är liksom 32 år hur kan han vara så här kall?? Jag hade verkligen en känsla av att han skulle svara och vara trevlig men icke. Jag tror inte han har tjej heller för han är skriven själv på en adress.

    Jag känner mig som världens minsta människa. Som om han sitter och skrattar åt mig eller. Och det känns som om jag aldrig kommer höra av mig till någon igen. Min största dröm har alltid varit att ha familj, hus och en kille som verkligen älskar mig men gång på gång så råkar jag ut för det här att bli totalt ignorerad. Det värsta är att jag har hört att den här killen är en bra och mogen kille och då känns det ännu värre att han bara behandlar mig som luft. När jag äntligen samlar mod till mig att höra av mig till någon så blir jag ignorerad och verkar vara helt ointressant. Självförtroendet ner i botten igen trots att jag vet att jag ser bra ut och att jag är en bra tjej.

    Vad tror ni det beror på att man blir så här ignorerad? Vet inte varför jag skrev men känner mig så ledsen och misslyckad då ingen kille blir intresserad av mig :(


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Känner mig som världens minsta människa efter det här!