MandiJanis skrev 2017-10-11 14:10:46 följande:
Hej!
Vi blev gravida på vårt första försök förra månaden, blev självklart helt otroligt glad.. men de höll bara i lite mer än en vecka då jag började blöda och det blev ett missfall i v5+2.. blev självklart jätte ledsen och besviken. Men förstod att det bara var att rycka upp sig och försöka igen.
Denna månaden verkar de dock inte blivit något även om jag först trodde de.. fick nog min mens idag 2 dagar tidigt.
Jag har bivit galen och handlar alla kosttillskott man kan köpa för att bli gravid i princip. Så dumt.. förmodligen behöver jag det ju inte eftersom vi uppenbarligen kan bli gravida..
Hoppas man slipper vänta allt för länge på lyckan.
Just nu känner man sig mest nere och knäpp i huvudet som inte bara kan tadet som det kommer utan måste snöa in sig så djupt på att bli gravid.
Jag är 24 och han 28 så det är inte brottom... men så fort jag bestämde mig blev jag helt besatt. Borde kanske försöka släppa det. Det värsta är att det inte bara går att ta det som de kommer för oss då min sambo väldigt sällan vill ha sex... så för att bli gravida har jag fått ha koll på ägglossning så har vi haft sex då och inte mer på hela månaden.
Vore kul att följas åt här, känner att jag behöver se att verkligheten ser ut såhär för dom flesta.. och att det kommer en bebis tillslut.... :')
Först och främst vill jag bara säga att jag beklagar missfallet! :( Jag rekommenderar faktiskt dig att försöka släppa alla tankar om graviditet och sluta använda alla tillskott... För ett friskt par är det normalt att det kan ta upp mot ett år innan en graviditet blir till.
Anledningen till att jag rekommenderar dig att sluta ta alla tillskott är att det stressar bara upp dig mer, jag har testat i princip allt under sååå många månader och ändå har vi inte blivit gravida. Nu har jag släppt både äl test och all tillskott (förutom ren folsyra) & det känns så mycket bättre i huvudet redan.
Jag önskar dig all lycka till, du kommer nog snart bli gravid igen ska du se. :)