• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Det blev visst ägglossning den här månaden ändå!! Tog ett test i morse -neg, tog ett efter lunch -neg & tog ett till nu ikväll och då kom den glada gubben!

NU är det min tur att få ett plus & bebis!!!

Försökt med första sen maj -16
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-07-14 23:54:24 följande:

Cykeldag 20 (brukar ha pos ältest cd 18&19) och ännu inget pos ältest. Inväntar mens (om det nu blir ngn) och siktar på försök 14 (egentligen 15).

Hade såååå gärna hoppats det skulle ta sig denna månad då jag jag siktat på att förhoppningsvis vara gravid innan jag fyller 25 (6/8) men självklart har man ingen ägglossning månaden innan.

Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
    Ååh känner så med dig!! Fyller också 25 år nu i sommar, faktiskt samtidigt som jag har bim..... Kan både bli världens bästa present eller sämsta. Återstår att se. Men jag gissar på mens som alla andra månader. :(
  • XAHHA92

Äl+6 och har rikliga flytningar, kan det vara ett tecken tro? Brukar i vanliga fall vara torr mellan äl & bim... Har också en mindre aptit, mat är inte lika kul att äta längre men mår inte illa eller så. Har inte heller ont i brösten (vilket jag faktiskt brukar ha) hos mig är det tvärtom haha! Hur går det för er andra?

• XAHHA92
    Percafluviatilis skrev 2017-07-17 11:57:07 följande:
    Håller tummarna för dig! Det är verkligen din tur nu.

Själv har jag tappat gnistan helt. Fick mens igår, två dagar tidigt vilket gör att min lutealfas åter ändrats till 12 dagar som den var i vintras och cykeln är nere på 25 dagar. Har börjat tänka att jag kanske ska utgå från att vi aldrig kommer lyckas. Finns ju en risk och det kanske är bra att vänja sig vid tanken. Har ett försök kvar innan utredningen men har knappt nån lust alls.
    Förstår dig helt! Jag hade också en dipp förra månaden.. vänner som blev gravida och beskedet om väntetiden till utredning var 6 månader. Jag grät nästan varje dag och kände att jag hade förlorat hoppet om allt! Som tur var fick jag tillbaka gnistan den här månaden, men det lär väl ändras om mensen kommer..
    Styrkekram till dig
  • XAHHA92
    Jess1233 skrev 2017-07-27 08:18:33 följande:

Jag hoppar in här också!

Jag är 25år min man är 28år, vi har aktivt försökt att bli gravida i 3 månader, inte så långt ännu men känns som en evighet. Jag har velat skaffa barn sedan 1år tillbaka och det är inte förens nu som vi försöker. Jag har 3st systrar och alla dom är gravida och ska föda snart.. så otroligt jobbigt att träffa alla på en gång men är så glad för deras skull. De alla 3 blev gravida under första försöket men eftersom jag alltid är den som har otur så kommer de väl säkert ta otroligt långt tid för mig. Jag är även reumatiker sedan 15 år tillbaka men hoppas att de inte ska ha någon påverkan att bli gravid. Vet dock att jag kan få otroligt ont i lederna under graviditeten men det kommer vara värt det.

Jag har laddat ner en app och har fått lite koll på min mens så min BIM är beräknad 14 augusti och ÄL ska jag ha nu på lördag 29/7. Har dock inte känt av så mycket äl symtom förutom lite ont i brösten å små flytningar men hoppas på att det går bra. Är det mer än jag som går runt och bara tänker på det här 24/7!? Ursäkta för långt inlägg men ville skriva av mig lite ????????

Japp, här är en som tänkt på det varje dag i ca 480 dagar. Drömmen om ett barn glider längre och längre iväg :(

Håller tummarna för dig att du ska slippa vänta så länge, och välkommen hit :)
  • XAHHA92
    Jess1233 skrev 2017-07-27 10:43:46 följande:
    Tack så mycket :) läst igenom lite i tråden, hur går det för dig?

Blir tokig, så fort jag får en lugn stund så går jag igenom massa såna här trådar hela tiden. Jag läser om graviditeter och frågar 1000 frågor till mina systrar. Kan inte sluta tänka på detta!!!
    Det går inte så värst bra, har precis fått mens och det var försök 15 så det är bara att gå vidare..... Står i kö till utredning men det är lång kö, så i december kunde jag förvänta mig tid. Det känns förjävligt att behöva vänta så länge för att få besked på vad som är fel, dessutom när vi inte har barn sen tidigare.
  • XAHHA92
    Linluva3 skrev 2017-07-28 11:06:51 följande:
    Jag förstår att det känns jättejobbigt för dig/er. Min mor och far försökte bli gravida i 9 år innan jag kom till. Med detta vill jag säga att under all undran och ångest hos er så könner er tur komma, det är jag bombsäker på. På ett eller annat sätt så kommer ni få den där perfekta lilla knodden.

Ha en fin fredag och helg, kram!
    Tack för de stärkande orden! Just nu känns barn så långt borta. Det är allt fler i min vänkrets som blir gravida, och som dessutom ska påpeka hur fertila de är.. Det gör så fruktansvärt ont att höra. Jag kan inte längre bli glad för andra i min omgivning utan nu bryter jag ihop varenda gång.
  • XAHHA92
    Linluva3 skrev 2017-07-31 22:46:44 följande:
    <3

Tyvärr så tror jag att det mentala spelar in väldigt mycket.

Jag tror på något vis att ju mer man tänker, desto längre tid och trögare går det.

Sedan är det lättare sagt än gjort att säga att man inte ska tänka på det. Men kanske ska ni säga att ni tar paus en månad eller två och försöker sen igen?

Ligg på när ni är sugna under dessa "pause" månaderna bara, kanske kan det minska stressen.

All lycka!
    Kommer nog försöka en månad till sen tar vi en paus fram tills utredningen.

Tyvärr tror inte jag att det mentala spelar in hos oss då jag var cool lugn i början. Antagligen är det ett större problem än så, antingen med mig eller med min sambo. Jag vill bara ha ett svar på vad.
  • XAHHA92
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-13 22:28:04 följande:

Då är man här igen. Försök #2.

Fick MF i helgen :'(

Stor kram till dig!!!! <3 :'(
  • XAHHA92

Hur går det för er som väntar på äl & bim?

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första