För oss som försöker bli gravida med första
Det blev visst ägglossning den här månaden ändå!! Tog ett test i morse -neg, tog ett efter lunch -neg & tog ett till nu ikväll och då kom den glada gubben!
NU är det min tur att få ett plus & bebis!!!
Det blev visst ägglossning den här månaden ändå!! Tog ett test i morse -neg, tog ett efter lunch -neg & tog ett till nu ikväll och då kom den glada gubben!
NU är det min tur att få ett plus & bebis!!!
Cykeldag 20 (brukar ha pos ältest cd 18&19) och ännu inget pos ältest. Inväntar mens (om det nu blir ngn) och siktar på försök 14 (egentligen 15).
Hade såååå gärna hoppats det skulle ta sig denna månad då jag jag siktat på att förhoppningsvis vara gravid innan jag fyller 25 (6/8) men självklart har man ingen ägglossning månaden innan.
Äl+6 och har rikliga flytningar, kan det vara ett tecken tro? Brukar i vanliga fall vara torr mellan äl & bim... Har också en mindre aptit, mat är inte lika kul att äta längre men mår inte illa eller så. Har inte heller ont i brösten (vilket jag faktiskt brukar ha) hos mig är det tvärtom haha! Hur går det för er andra?
Jag hoppar in här också!
Jag är 25år min man är 28år, vi har aktivt försökt att bli gravida i 3 månader, inte så långt ännu men känns som en evighet. Jag har velat skaffa barn sedan 1år tillbaka och det är inte förens nu som vi försöker. Jag har 3st systrar och alla dom är gravida och ska föda snart.. så otroligt jobbigt att träffa alla på en gång men är så glad för deras skull. De alla 3 blev gravida under första försöket men eftersom jag alltid är den som har otur så kommer de väl säkert ta otroligt långt tid för mig. Jag är även reumatiker sedan 15 år tillbaka men hoppas att de inte ska ha någon påverkan att bli gravid. Vet dock att jag kan få otroligt ont i lederna under graviditeten men det kommer vara värt det.
Jag har laddat ner en app och har fått lite koll på min mens så min BIM är beräknad 14 augusti och ÄL ska jag ha nu på lördag 29/7. Har dock inte känt av så mycket äl symtom förutom lite ont i brösten å små flytningar men hoppas på att det går bra. Är det mer än jag som går runt och bara tänker på det här 24/7!? Ursäkta för långt inlägg men ville skriva av mig lite ????????
Då är man här igen. Försök #2.
Fick MF i helgen :'(
Hur går det för er som väntar på äl & bim?