• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Percafluviatilis skrev 2017-04-19 23:02:59 följande:

Äl+6 imorgon, bim är nästa onsdag på äl+11 (12 om man räknar med äl-dagen) eller, om jag som sista cykeln fått tillbaka 13 dagars lutealfas, nästa onsdag. Kommer inte mensen innan lördag morgon så testar jag då. Dvs om 10 långa dagar!!! :((( Trååååkigt!

aah, den där väntan på bim är grymt jobbig!!
  • XAHHA92
    Solsken83 skrev 2017-04-20 12:59:29 följande:
    Jag har köpt Concieve jag med, har dock inte testat det än men är nyfiken på om det har någon effekt, eller om det bara är ett sätt att mjölka oss på ännu mer pengar i vår längtan...
    Ja tänk om, usch. :( Som om vi inte lagt tillräckligt med pengar på alla test redan.
    Vi kan ju hoppas på att det är något bra iallafall haha!
  • XAHHA92
    Hedblomster skrev 2017-04-20 13:09:43 följande:
    Min första tanke var typ "åååh vad är det borde köpa genast", men sen började jag undra lite samma som du... Och vi är bara på vårt tredje försök så det känns kanske lite onödigt att lägga pengar på sådant? Jag vet inte...
    Jag är på mitt 12.e försök, så jag känner att om ett glidmedel som kostar runt 150kr kan göra mig gravid tar jag den chansen! Säkert bara skit men vafään, jag chansar haha :D
  • XAHHA92
    Hedblomster skrev 2017-04-20 13:11:26 följande:

Dagligen på jobbet: två till har blivit gravida
    Dagligen på facebook: bilder på nyfödda bebisar

Självklart jätteglad för alla som lyckas! Men också sååååå avundsjuk... Gör lite ont i hjärtat. Men kanske lyckas vi den här gången? 

Jag tror på att maj månad blir en bra månad! det ska bli många fina plus här :) håller tummarna för oss alla.
  • XAHHA92
    propyless skrev 2017-04-26 11:52:16 följande:

Hej jag vågar nog hoppa in här nu jag med. Har följt tråden sen den startade men då hade vi inte börjat riktigt med att försöka än. Jag har inte skrivit nått än då jag var rädd att jag skulle tänka på allt med att bli gravid för mkt men har upptäckt att de gör jag ändå så kan vara kul att ha nån o bolla lite tankar med :)
    Jag är nyss fyllda 29 och min sambo 26. Vi började aktivt att försöka få till våran första bebis nu i april. Så nu går jag spänt o väntar på om det blir nått eller inte. Ska ha mens om ca 8 dagar. Tror vi pricka in Äl rätt bra då vi kör med Äl tester. Men till nästa månad om de inte blir nån graviditet den här så ska jag även köpa Äl testen som visar en smilegubbe när man har Äl då jag tycker att dom med bara streck är lite svåra att läsa av. Men hoppas så klart på ett plus nu men är såå inställd på att de kommer ta lång tid..

Välkommen! :)
    Jag ska också ha mens om ca 7-8 dagar (eller jag hoppas INTE på mens om 7-8 dagar haha).
    Jag har också använt mig av äl stickor men tror egentligen inte jag behöver det då jag får såna extrema smärtor dagen innan ägglossning. Jag använder mig av en app som heter P Tracker, har använt den i över ett år så min mens och ägglossning sker nästan exakt på dagen. Kan variera +- en dag.
    Jag är inne på mitt 12.e försök nu och hoppas på ett januari barn.
    Det är så skönt att få följa andra som också kämpar med graviditet, att veta att man inte är ensam om alla tankar och känslor.
  • XAHHA92

Jag är på ÄL+7 och har väldigt ont i svanken. Kan det vara ett tidigt tecken? Känner inte av något alls förutom det. Och detta är inget jag inbillar mig :p

• XAHHA92
    Maria28 skrev 2017-04-28 21:31:56 följande:

Kan dela med mig av mina känningar denna månad då jag nyligen plussade på bim, efter tre månader av försök :)

Hade äl den 13-14 april o hade sex varje dag från den 7e till 12e.

Har hade liite lite känningar i magen typ 1 vecka innan bim, typ som äl-värk i äggstocken. Inga ömma bröst som vanligt från äl utan det kom 3-4 dagar innan bim o har successivt blivit mer o mer o just nu tokömma o svullna.

Har som mensvärk till o från men inget ihållande. Ingen matlust alls och dålig o gasig i magen som attan sedan ca 1 vecka innan mens. Flytningarna var som vanligt fram till bim o avtog inte som vid innan mens..

Lycka till!

Grattis till plusset!! :D

Jag är på bim -5. Om det är ren tillfällighet eller är symptom vet jag ej...... Springer på toa hela tiden och kissar, har även börjat få som en lätt mensvärk & en extrem trötthet haha! Sen har jag även lite smärta i svanken.

Kommer bli riktigt ledsen om det bara är huvudet som spökar igen. Detta är mitt 12.e försök så börjar bli less på detta.. :(
  • XAHHA92
    loveyounatoula skrev 2017-04-30 01:15:15 följande:

Hej hoppas in i tråden lite .

Vill tillägga att jag har ett barn .

Har tagit preventiv medel i typ 9 månader och slutat.med dem sedan augusti -16.

Sedan dess försökt bli gravid men inget händer någon som varit med om att det kan ta så långt tid att bli gravid vill så gärna ha ett barn till.

Jag tog ut min p-stav hösten 2015. Och nu har vi försökt aktivt sedan maj förra året (12.e försöket nu med första barnet) så jo tyvärr kan det ta så lång tid.

Hoppas att det inte tar så långt tid till för er :)
  • XAHHA92

Någon som vill hjälpa mig...

I förrgår fick jag mina spottings och väntade bara på min mens. Den har dock inte dykt upp än utan bara rosa på papper när jag torkar mig. Kommer varken mer eller mindre. Har tagit ett gravtest som är negativt. Någon som haft liknande?

• XAHHA92
    Ankan373 skrev 2017-05-04 09:45:10 följande:
    Jag hade liknande i dagarna. Och det försvann helt efter ett dygn. Kan det vara en nidblödning? För i så fall är det för att ägget fäster och då tar det några dagar innan ett gravtest kan ge utslag eftersom det är när det fäster som gravhormonerna börjar skapas!
    Mitt kan inte vara nidblödning då det är nu jag ska ha mens. :( Hade ägglossning den 19/4
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första