-
Enligt min app skulle jag haft mens igår. Så ingen riktig mens har dykt upp ännu. Sånt här blir jag knäpp av hahaAnkan373 skrev 2017-05-04 09:58:25 följande:Men det har inte kommit någon riktig mens än i alla fall? Lite sent för en nidblödning då kanske.. men det är inte ovanligt att kunna blöda lite som gravid heller! Håller tummarna för att det är något bara att hormonerna inte gett utslag än :)
-
Nu kom fröken röd.... Får väl hoppas att försök nr 13 faktiskt tar sig.
-
Jag kommer ta en paus från familjeliv nu, känner att jag aldrig kan koppla bort mina tankar från "kommer jag någonsin bli gravid". Det gör så fruktansvärt ont i mig att månad efter månad få negativa gravtest. Jag är så nära på att ge upp.... Har iallafall beställt hem progesterall, så får jag se om det tar sig på försök nr 13.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får plus inom en snar framtid! <3 -
Efter en liten paus från familjeliv är jag nu tillbaka!
Fick min äl två dagar tidigare (15/5) & har bim 30/5.
Eftersom vi är på försök nr 13 utan något resultat så har jag fått en tid till gyn nu i slutet av maj för utredning. Det är både skönt och nervöst på samma gång. -
Det här med att vara skengravid hade jag väldigt mycket i början av våra försök, framförallt illamående haha! oooooj så illamående jag var varje månad...
Nu är jag på äl+8 och har i två dagar känt av lite svag smärta i tjejmagen. Igår högg det till en gång och sen kändes smärtan som den var på höger sida (samma sida som jag antagligen hade äl från). Har någon annan upplevt samma som sedan har fått plus? -
(Ursäkta mig nu) men jag är också ovanligt dålig i magen haha.Maria28 skrev 2017-05-24 20:15:44 följande:Jag var lite öm nån vecka efter äl, typ i äggstocks/äggledar-regionen på den sida jag hade äl, o var även risig i magen.. fick plus på bim o är nu i vecka 9 :)
& grattis till ditt lilla liv i magen :D -
Tyvärr är det så att om ni söker vård/utredning nu så tar ni tid och plats för oss andra som väntar på tid hos läkaren. Finns en anledning till att man ska vänta ett år innan hjälp, låter hårt och orättvist kanske men det är sanningen.Mikaelhbg123 skrev 2017-05-29 05:54:20 följande:Jag förstår, det är jobbigt. Men jag söker vård redan nu haha! Är så skeptisk mitt ex som gjorde abort blev gravid då hon missade p piller en dag och nu känns det som något är fel då vi har oskyddat sex och min sambo dricker inte p piller sen flera år tillbaka.
Det är bara till att försöka igen :) -
Och nu kom det rosa på pappret... ingen graviditet på försök nr 13 :'( Hatar detta.. har tappat glädjen i att försöka få barn, jag blir bara mer och mer deprimerad av alla negativa tester
-
Ska träffa läkaren imorgon faktiskt för en utredning. Vi är 24 & 29 år gamlaMikaelhbg123 skrev 2017-05-30 11:59:32 följande:Förlåt att jag frågar men har ni varit på någon form av kontroll? Hur gammla är ni?
-
Så har jag haft det också. Tog först ett test på morgonen som visade negativt, fick sedan ägglossning känning på kvällen och tog ett test igen - positivt!Mikaelhbg123 skrev 2017-05-31 13:10:37 följande:
Finner inga svar. Är det någon som har erfarenhet utav ägglossning. Min sambos sticka visade typ negativt varje dag. Samma dag som hon hade ägglossning om det nu var ägglossning så visade det negativt 10:00 på morgonen och vid ca 14:00 positivt och det var det typ, negativt på kvällen? Skumt.
Morgonen efter var det negativt