Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

För oss som försöker bli gravida med första

Jooosen skrev 2017-04-12 10:10:51 följande:
    Känner exakt samma sak!! Inbillar mig oxå det. Så jäkla jobbigt :( det enda jag tänker på.. helt sjukt egentligen
    Förstår hur det är... Har så svårt att njuta av livet speciellt tiden mellan äl och bim... Man tänker bara på det här och när det inte blir nåt känner man bara "jag visste det"... 
  • Hedblomster
    AniCase skrev 2017-04-12 10:28:23 följande:
    Jag behöver verkligen hjälp med detta.

Min clearblue fertilietsmonitor gick över från låg till hög igår men det stod bara att en östrogenhöjning hade upptäckts men ingen lhstegring ännu men så testade jag både igår och idag med vänliga ägglossningstest och där är ett halvsvagt sträck.

Vad tror ni?

Är det clearblue monitor som har fått flipp.

Har en menscyckel på 27-28 dagar så det borde ju vara nu ägglossningen är typ
    Oj, jag vet inte hur en såndär monitor fungerar så det är svårt att säga... Kanske lika bra att ligga på ett tag framöver för säkerhets skull, hehe. 
  • Hedblomster
    Percafluviatilis skrev 2017-04-12 12:32:25 följande:
    Jag har tänkt likadan och nu är vi visserligen på försök nr 7 så kanonsnabbt har det ju inte gått oavsett om det blir ett plus denna månaden. Känner väldigt väl igen känslan iallafall. Vågar aldrig hoppas samtidigt som det är det enda jag hoppas på.
    Åh men då är det verkligen er tur nu! Håller tummarna!
  • Hedblomster
    elinlarsen skrev 2017-04-18 15:21:26 följande:

Hej! Jag (20 år) och min sambo (22 år) har nyss börjat försöka att få barn. Jag är en person som inte har tålamod att vänta på ett positivt svar, blir så ledsen när det visar negativt. Har även en väldigt oregelbunden mens så är svårt att pricka rätt och veta hur man ska planera.

Hur gör ni?
    Är ägglossningstesten bra och pålitliga och hur funkar dem?

Testa absolut ägglossningstest om du har oregelbunden mens! För vissa verkar de inte fungera och man kan ibland missa det positiva utslaget, men för många fungerar det bra! Jag har ganska regelbunden mens men använder ändå tester för att kunna maxa liggandet runt rätt dagar, haha...
  • Hedblomster
    elinlarsen skrev 2017-04-18 16:06:03 följande:
    Okej, då ska jag absolut testa det! Är så himla svårt att veta vilka flytningar som är "rätt" flytningar. så då kanske man satsar på fel dagar i månaden så det inte blir något alls...
    Jaaa, jag märker typ ingen äl-flytning... Jag får positivt på äl-test och får som mensvärk och någon dag efter ont i brösten, så jag antar att ägglossningen är då, men har inte sett något sånt där sekret man ska ha... :/ 
  • Hedblomster
    Solsken83 skrev 2017-04-20 12:59:29 följande:
    Jag har köpt Concieve jag med, har dock inte testat det än men är nyfiken på om det har någon effekt, eller om det bara är ett sätt att mjölka oss på ännu mer pengar i vår längtan...
    Min första tanke var typ "åååh vad är det borde köpa genast", men sen började jag undra lite samma som du... Och vi är bara på vårt tredje försök så det känns kanske lite onödigt att lägga pengar på sådant? Jag vet inte...
  • Hedblomster

Dagligen på jobbet: två till har blivit gravida
    Dagligen på facebook: bilder på nyfödda bebisar

Självklart jätteglad för alla som lyckas! Men också sååååå avundsjuk... Gör lite ont i hjärtat. Men kanske lyckas vi den här gången? 

• Hedblomster
    HannaPanna92 skrev 2017-04-20 13:15:40 följande:
    Jag är på mitt 12.e försök, så jag känner att om ett glidmedel som kostar runt 150kr kan göra mig gravid tar jag den chansen! Säkert bara skit men vafään, jag chansar haha :D
    Ja då förstår jag verkligen att du testar! Kommer jag garanterat också att göra om vi inte lyckas på ett år! Du får återkomma med resultat :) 
  • Hedblomster
    ungafruahlberg skrev 2017-04-20 19:41:31 följande:

Plussade idag :) trodde verkligen inte det skulle gå den här månaden men både vanligt clearblue och digitalt visar positivt , är seriöst i chock

Grattis!!! <3 
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2017-04-23 22:14:51 följande:
    Verkligen!! Det är just den där undran över hur lång tid det faktiskt kommer att ta! Känner mig oxå dum med dessa tankar redan när andra har försökt flera år. Känner mig oxå stressad att tiden bara går trots att jag faktiskt "bara" är 28. Hur gammal är du? Börjar noja att jag har väldigt kort mens men mycket mensvärk. Inbillar mig att allt inte står rätt till fast det kanske visst gör det. Suck denna frustration ....
    Känn dig inte dum! Klart man blir orolig när man vet att andra får försöka så länge... Och att man faktiskt inte vet om man kan bli gravid förrän man faktiskt blir det! Vi är på tredje försöket nu bara men jag har hunnit oroa mig sen dag ett, haha.... Jag fyller 27 i år men har redan lite åldersnoja också.
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första