Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

För oss som försöker bli gravida med första

Jaha det här var ju en rolig och spännande väntan på ÄL....

• Hedblomster

Åh dagens äl-test ser faktiskt mer lovande ut! Hoppas inte att det bara beror på att det är ett annat märke.

• Hedblomster
    Lewaize skrev 2017-05-01 19:31:07 följande:

Mäter min ägglossning just nu men är lite konfunderad.

Har testat clearblue digital sedan 27/4 och idag är första dagen med fast glad gubbe! Men, jag har inte haft den minsta tillstymmelse till äggviteflygningar. Knappt några flytningar alls!

Är det så att vissa har ägglossningsflytningarna efter sin ägglossning?

Försöker googla lite min hittar dessvärre inget bra svar :/

Själv har jag aldrig upptäckt några såna flytningar hos mig själv :/ trots positiva äl-test och andra äl-symptom...
  • Hedblomster

Den här känslomässiga berg och dalbanan... Försökte träffa in ÄL men igår och idag har inte sambon orkat och jag blir så besviken att jag vill gråta :( Imorgon kväll kanske det är för sent....

• Hedblomster
    Mickanpuff1037 skrev 2017-05-01 22:47:59 följande:

Vet precis hur det känns, man blir så besviken och ledsen. De fattar ju inte hur viktig varje tillfälle är. Man kan säga vad man vill, men det är så mycket mer påfrestande för kvinnan som ska hålla koll på ÄL och allt. Sen ska man gå och känna efter och vänta i något som känns en evighet på att få testa. Männen borde fasiken stå givakt när det är dags och sluta känna efter så mycket!

Ja men verkligen! Sen både förstår och respekterar jag att han är trött och inte har lust jämt - för så känner jag med! Men jag gör det ändå, det behöver inte vara lång, lustfylld älskog vid såna tillfällen liksom. Min sambo har också fått en liten föreläsning om ägglossning osv så han vet, men han glömmer nog bort det lite. Men igår sa jag faktiskt "ok men då kanske vi missar ägglossning...." och då gick det plötsligt bra att köra en snabbis så nu känns det bra.
  • Hedblomster

Positivt äl-test igår tisdag, fått till det med sambon lördag, söndag, måndag och tisdag.... Känns ändå bäst om vi lyckas idag också men nu kanske jag överdriver?! Haha... 

• Hedblomster
    elinlarsen skrev 2017-05-07 21:25:04 följande:

Vad är ni i för olika åldrar och vart bor ni? Roligt att ha folk i samma områden så man kanske kan samtala om saker andra folk inte förstår!

Jag är 20 år och bor i en liten stad utanför Borlänge!

Jag är 26 (26,5 ;)) och bor i Köping :) Kommer ursprungligen från Falun och har sen bott i Örebro och Göteborg, och nu Köping!
  • Hedblomster
    Mikaelhbg123 skrev 2017-05-11 10:19:39 följande:
    Är det ägglossning på gång eller ? :s man blir så osäker på dessa resultat.
    Nja, svårt att säga. Kan nog dröja flera dagar eller så kan det komma en höjning imorgon. Sådär svaga är mina test alltid förutom just de tre dagarna kring äl. Men man kan ju missa LH stegringen också om man testar vid en annan tid på dygnet än när det sker, känner man inte av äl är det ju jättesvårt att veta. 
  • Hedblomster

Här går man och väntar och väntar på bim. Jag har ända sedan vi började försöka i mars haft en känsla av att jag inte kan eller i alla fall inte kommer att bli gravid... Jag vet inte varför, men det är en så stark magkänsla och jag brukar inte ens "tro" på magkänsla. Jag hoppas att jag blir motbevisad, haha, men just nu känns det så. Har iaf bim nästa vecka, är på tredje försöket!

• Hedblomster
    Mikaelhbg123 skrev 2017-05-11 13:50:49 följande:

Vad sägs om denna då? Imorse är till höger, nu är

Till vänster ?

Det syns att det är stegring på gång! Det betyder att LH-hormonet stiger i kroppen inför att kroppen ska släppa ifrån sig ägget :) 
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första