Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

För oss som försöker bli gravida med första

VictoriaBerggren skrev 2017-05-12 13:59:53 följande:
    Är det vanligt med två spöksträck på samma urin? Ej morgonkiss
    Hmmm det är är väl inga spökstreck, eller? :o Syns ju tydligt! Ser de blåa eller mer gråa ut i verkligheten?
  • Hedblomster
    VictoriaBerggren skrev 2017-05-12 14:36:49 följande:

Blåa utan tvekan! Är på BIM-5

Då säger jag GRATTIS! :D
  • Hedblomster

Jag ångrar att jag berättat om barnförsöken för en vän... Idag när jag insett att försök tre inte gått vägen sa hon att det kanske är universums sätt att tala om för mig att jag inte borde skaffa barn med min sambo. 

• Hedblomster
    FrökenE1985 skrev 2017-05-16 19:05:47 följande:
    Jag och min sambo har försökt ett år och skulle nån av mina vänner utrycka sig så skulle jag gå i taket. Fy vad arg jag blir på sånt skitsnack rent ut sagt.
    isofija skrev 2017-05-16 19:06:09 följande:
    Fyfan! Hoppas denne person inte är din vän längre. Så säger man bara inte :(

Anledningen till att hon sa så är visserligen att hon inte gillar min sambo men ändå... Jag tror knappast universum har någon åsikt i saken. Och det är ju ändå en kille jag varit med i många år, som jag älskar, som jag VALT och som gör mig lycklig så jag blir ju ändå ledsen när hon inte bara kan vara glad för det utan måste tycka till. 
  • Hedblomster

Jag har hållit mig lite ifrån familjeliv sedan jag fick tidigt missfall två dagar efter bim men nu börjar det psykiskt kännas bättre och jag ser fram emot att försöka igen. Men nu är jag på dag nio med blödningar.... De två första dagarna kände jag som liiiite lite mensvärk (som inte ens krävde värktablett), och det kom ut en del märkliga klumpar, men sen har det absolut inte gjort ont. På dag 7 avstannade blödningen och jag trodde det var över men sen började det igen. Idag har jag fått som mensvärk igen så antar det inte är slut än.... Vet inte hur sånt här "ska" gå till så klart att man funderar mycket....

• Hedblomster
    Saga92 skrev 2017-05-28 21:57:53 följande:

Ansluter nu på denna tråd. Jag har längtat efter barn i flera år men jag och min kille har avvaktat så jag skulle hinna bli klar med mina studier. Jag är 25 och han är 32. Nu har jag studerat klart och fått ett fast jobb. Jag har känt mig otålig på att börja försöka få barn då jag vet att det kan ta tid. Idag sa min sambo att han tyckte vi skulle börja försöka och jag är så glad. Känns som ett stort steg bara att ha tagit det beslutet. Jag har bra koll på min menscykel och märker tydligt när jag har ägglossning vilket jag hoppas är till vår fördel. Enligt min beräkning har jag ägglossning på tisdag om lite mer än en vecka. Känner mig väldigt spänd och förväntansfull. Jag försöker intala mig själv att det kan bli flera (många) försök innan vi lyckas men i mina tankar är jag redan inställd på att vi kommer bli föräldrar under nästa år...

Jag har svårt att inte tänka på något annat än barn och graviditet i nuläget och gick med här mest för att ha någon att bolla med. Hur gör ni för att slappna av i denna mentala stress? Kan ni koppla bort tankarna på graviditet några dagar/veckor per månad?

Vad kul att ni ska börja försöka! :) vi är i samma situation men började i mars. Jag har väldigt svårt att koppla bort tankarna så har inga tips där... Bara när mensen kommit och jag väntar på nästa ägglossning kan jag slappna av. Just nu har jag dock fått plus men blöder ändå så nu slappnas det ändå inte av. Jag tycker det är skönt att skriva och läsa här på familjeliv men för vissa kanske det fungerar bättre att inte läsa massa här :)
  • Hedblomster

Uppdatering om mina konstiga gravtest och eventuella missfall: jag har fått ett utomkvedeshavandeskap och ska opereras imorgon :( sedan tar det nog ett par månader innan vi försöker igen. Lycka till alla.

• Hedblomster

Försök 5 lyckades inte så jag och sambon går in på försök 6 senare i september mes bim i oktober. Har köpt massa ältest och gravtest. Vissa månader tänker jag "nej men inte ska jag väl slösa pengar och energi på massa tester" men nu tänker jag UNNA mig. Känner ägglossning tydligt och har stenkoll på den så vet egentligen inte varför jag köpt massa test men men. Känns bra.

Var nog länge sen jag skrev här i tråden men vi är 27 och 28 år och har försökt sen mars. Plussade i maj men det var utomkveds så fick operera bort ena äggledaren.

• Hedblomster
    XAHHA92 skrev 2017-09-22 17:22:18 följande:

Jag har nu gjort ett namnbyte (förra HannaPanna92) här på familjeliv då tydligen många i min närhet har börjat använda den här sidan. Vill helst inte att någon ska kunna misstänka att det är just jag. Löjligt jag vet....

Förstår dig! Skapade själv ett helt nytt konto när jag började skriva om att försöka bli gravid. Inte löjligt:)
  • Hedblomster
    Kokarororo skrev 2017-09-24 13:48:56 följande:

Hoppar in här, skönt att veta att man inte är ensam, det är en tröst!

Jag och sambon försöker bli gravida. Slutade med minipiller i mars och har väl försökt att aktivt pricka äl sedan maj. Har använt mig utav ÄL-test de två senaste cyklerna. Usch vad det tär... Jag blir aldrig förvånad när det inte lyckats men ändå, självklart jättebesviken. Samtidigt otroligt ledsen och orolig emellanåt - tänk om det är något fel på en? Om man inte kan få barn helt enkelt... Samtidigt vet man att det kan ta tid, såklart! 

Var på gynkoll för några veckor sedan, självklart blev besöket tajmat med mensen så hon kunde ju inte se något ang ägglossning eller så. Däremot en del äggblåsor, någon halvstor. (Hade besöket inbpkat pga oro för cystor då jag haft ont i sidan en längre period, hon trodde denna smärta berodde på dessa äggblåsor som brast ibland). 

Om en vecka typ är det dags för ÄL igen så då är det dags för försök nummer fem (?) i ordningen.

Förstår precis hur du känner! Just nu har jag irrationellt nog bestämt mig för att jag inte kan bli gravid för att slippa bli besviken men det fungerar ju inte så, haha. Blir sjätte försöket här!
  • Hedblomster
    XAHHA92 skrev 2017-03-27 19:41:12 följande:

Jag har bim om 10 dagar och fy så långa dagarna är haha. Man vill ju så gärna ha svar direkt!

Jag har också bim om 10 dagar! Håller tummarna för oss!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    XAHHA92 skrev 2017-10-24 11:24:50 följande:

Det skrev jag den 27 mars hehe! Har äl om 9 dagar och bim den 19/11.

Men jag håller tummarna för oss ändå!

HAHA måste ha råkat byta sida i mobilen utan att märka det! Sorry! :)
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    FridaB92 skrev 2017-11-19 16:28:08 följande:

Efter 10 månader... är helt i chock, hoppas hoppas allt går som det ska!

Grattis!!! Vilket hopp du ger oss andra :)
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första