• aae

Min 11 åring bajsar på sig

. Jag har problem med min dotter, hon blir 11 i år. Jag har hela tiden haft inställningen att inte skuldbelägga eller skälla men igår rann bägaren över. Jag har kämpat med de här problemet sedan hon blev blöjfri och de här är något som sker i perioder. BUP har gjort utredning som inte visar nå, vi har haft kontakt med barnkliniken och dom står fast vid förstoppning, vilket jag vet att de inte är. Kurator träffar hon också och ingenting hjälper.

Hon kan ibland kleta bajs, troligtvis för att de kliar i rumpan och när hon då får bajs på fingrarna torkar hon av de på första bästa ställe.

Inatt bajsade hon på sig i sömnen också, första gången de händer.

Vi tänker kräva en ordentlig undersökning och röntgen men hur har ni andra gjort och vad kan vi göra?

• Svar på tråden Min 11 åring bajsar på sig
  • Bestemor
    viseversa skrev 2017-03-25 09:41:42 följande:

Torkar du av det på soffan inne i lägenheten också? Eller kanske i sängen på din kudde?

Jag vet inte om du har hund, förhoppningsvis har det det inte, eftersom du tror man rastar hundar inomhus.
  • moaguuun

Jag kan såklart ha tolkat det fel men det lät inte som du förstod hur onormalt det är. När någon påpekade det svarade du att hon har normal intelligens och att det går bra för henne i skolan. 

Ni kan ju inte göra så mycket mer än att söka hjälp för det? Läkarhjälp och BUP.  Jag tycker det är mest oroväckande att en 11 åring smetar bajs omkring sig än att hon bajsar på sig, även om hon såklart måste få hjälp för det också.

• Queennr1
    moaguuun skrev 2017-03-25 10:35:17 följande:

Jag kan såklart ha tolkat det fel men det lät inte som du förstod hur onormalt det är. När någon påpekade det svarade du att hon har normal intelligens och att det går bra för henne i skolan. 

Ni kan ju inte göra så mycket mer än att söka hjälp för det? Läkarhjälp och BUP.  Jag tycker det är mest oroväckande att en 11 åring smetar bajs omkring sig än att hon bajsar på sig, även om hon såklart måste få hjälp för det också.

Har du ens läst trådstarten?? Jisses ...
  • moaguuun
    Queennr1 skrev 2017-03-25 10:30:15 följande:
    Du verkar ha seriösa problem med läsförståelsen
    "Torkar av sig på första bästa ställe". Det tolkar jag som att hon smetar bajset i lägenheten. Om hon smetar av sig på ett papper känns det som ett konstigt sätt att skriva det på.
  • moaguuun
    Queennr1 skrev 2017-03-25 10:36:48 följande:
    Har du ens läst trådstarten?? Jisses ...
    Jag har inte sett att du har kommit med några råd? Det vore kanske på sin plats om du är så duktig på att läsa och förstå TS dotters problem? Jisses...
  • Miriami

Det första jag tänker på är att din dotter verkar han svårt att hålla sig eftersom det kommer ofrivilligt på nattetid. Hon kan ha problem med slutmuskeln i ändtarmen att den inte sluter sig helt och det borde undersökas. Och endoskopi borde göras. Sök hjälp igen byt läkare föreslå åtgärder. Säg till dom att det är inte förstoppning. På det du beskriver så låter det inte som att det är någon förstoppning. Tror att du har rätt. Sök hjälp ge inte upp.

• aae

Hennes intelligens har ingenting med beteendet att göra. De här är ett problem som kan vara psykiskt eller till och med en nedsättning kroppsligt, vilket inte har att göra med om hon är smart eller inte.

• Queennr1
    moaguuun skrev 2017-03-25 10:40:26 följande:

Jag har inte sett att du har kommit med några råd? Det vore kanske på sin plats om du är så duktig på att läsa och förstå TS dotters problem? Jisses...

Jag har inga råd men jag kan konstatera från TS att hon haft kontakt med läkare och Bup.
  • viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 10:32:34 följande:
    Jag vet inte om du har hund, förhoppningsvis har det det inte, eftersom du tror man rastar hundar inomhus.
    Och vad har din hund med ts dotter att göra? Ts säger ju att hennes dotter kladdar bajs på närmsta yta vilket kan vara soffan sängen eller väggen och du säger att du också gör det med din hunds bajs därför frågade jag om du också kladdar bajs på närmsta yta eftersom du tycker det är samma sak att du torkar av det i gräset som att ts dotter gör det i tex soffan.
  • viseversa
    aae skrev 2017-03-25 11:17:07 följande:

Hennes intelligens har ingenting med beteendet att göra. De här är ett problem som kan vara psykiskt eller till och med en nedsättning kroppsligt, vilket inte har att göra med om hon är smart eller inte.

Nej jag menade mer eftersom hon kletar av bajs hon fått på fingrarna på närmsta yta vilket enligt mig är väldigt underligt. Att hon bajsar på sig kan bero på en massa saker men att kladda bajs på soffan,väggen,sängen är inte normalt när man är 11år.
Svar på tråden Min 11 åring bajsar på sig