• molly50

Mina barn är försvunna!

Poascenko skrev 2017-03-29 14:13:48 följande:
    Men det gör inte du? Vad tycker du själv har hänt då?
    Nej,jag väljer hellre att fria än att fälla när vi inte har mer information än vi har.
    Bara för att TS är en man så innebär det inte per automatik att han är en kvinnomisshandlare.
    Hade du tänkt likadant om TS varit en kvinna och mannen hade varit den som stuckit med barnen?
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:13:48 följande:
    Men det gör inte du? Vad tycker du själv har hänt då?
    Som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg så kan det mycket väl vara så att mamman mår dåligt och har fått ett psykbryt.
    Dels så knaprar hon piller och har blivit dömd för en stöld.
    TS har dessutom aviserat att han vill gå skilda vägar vilket hon inte ville.
    Den informationen tycker jag tyder på att hon kan må dåligt.
    Och i så fall så kan ju barnen vara i fara.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Typsikt) skrev 2017-03-29 14:13:23 följande:
    Tror på nummer ett och två.
    Ja,det kan ju vara en kombination av båda.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:23:32 följande:
    Spelar det någon roll om domen har blivit verkställd?
    Har hon något ärende nr. och det får hon även utan dom, skulle väl så tämligen alla myndigheter agerar med en gång när hon "försvinner" med sina barn. 
    Återigen, varför gör de inte det? För att han är man? Seriöst?
    Som jag skrev så vet jag inte om den har blivit det.
    Men oavsett vilket så händer det väl att folk försöker fly undan rättvisan.
    Och har hon dessutom ljugit ihop en historia om att TS misshandlar henne (Ja,sådant händer också) så kan det mycket väl vara så att de försöker skydda henne.
    Tyvärr så är det ju så att när det gäller barn så har ju kvinnor oftare fördelar när det kommer till vårdnad än vad männen har.

Jag fick inget svar på min fråga. Så jag frågar igen.
    Hade du tänkt likadant om TS varit en kvinna och mannen hade stuckit med barnen?
    Om inte,varför då?
    Om du kan tänka så om en man så varför skulle inte myndigheter kunna göra samma sak?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 15:18:51 följande:
    Domen överklagades till hovrätten och hon blev dömd för stölden i hovrätten två veckor efter att hon stuckit från ts.
    Ja,och? Det behöver ju inte vara hela orsaken,som sagt..
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 15:21:02 följande:
    Om hon nu inte vill gå skilda vägar och ts gav henne en chans att stanna - varför sticker hon då utan ett spår?

Hon var inte dömd än när hon stack.
    Hon kan väl ha fått ett psykbryt eller så.
    Hon knaprar piller och har gjort sig skyldig till ett brott.
    Dessutom vet hon att TS kanske vill lämna henne.
    Det är flera orsaker att må dåligt över.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 20:29:54 följande:
    Du verkar så otroligt säker på att ts talar sanningen här. Hur kan du vara det? Vet du mer än vi andra?

Det jag läser här är; ts fru och barnen har enbart försvunnit. Frugan knaprar piller och blivit dömd för stöld. Ändå tänker varken soc eller polisen göra något åt saken. Hur kommer det sig, tro?
    Men då kan man väl ställa samma fråga till dig. Hur kan du vara så säker på att TS ljuger? Vet du mer än vi andra?

Sen måste jag återigen fråga dig om du hade tänkt likadant om TS hade varit en kvinna och mannen hade stuckit med barnen?
    Jag har frågat dig det flera gånger,men du har undvikit att svara på det.
    Det skulle vara intressant att veta hur du hade tänkt om rollerna varit de motsatta.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 21:43:46 följande:
    Läs om. Läs rätt.
    Kan du svara på frågorna istället?

Varför undviker du det?
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 21:49:09 följande:
    Är du klart med läsningen, förstår du väl att det inte var jag som tog upp könskortet här?

Låt oss påstå att jag är helt fel ute. Återstår ändå frågan: Varför gör inte någon något åt deras försvinnande?

Nu försvinner väl folk i Sverige enbart sådär utan att någon bryr sig om det? Kalla mig gärna idiot nu.
    Nej,men jag tycker ändå det skulle vara intressant att veta hur du tänker i den frågan.
    Många av de som har dragit könskortet här har själva sagt att de hade tänkt annorlunda om TS varit en kvinna.

Men vad är det som säger att ingen gör något åt det? Vad vet vi om det?

Visst händer det att folk försvinner utan att någon reagerar. Men det är kanske inte så vanligt.
    Och det rör sig då kanske ofta om sådana som saknar anhöriga.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 21:57:25 följande:
    Vilken fråga har jag inte svarat på? Vad är det som jag undviker? Berätta gärna!
    Jag frågade hur du hade tänkt om TS varit en kvinna och mannen varit den som stuckit med barnen.
    Det hade varit intressant att veta eftersom du verkar så säker på att TS är en kvinnomisshandlare.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 22:05:55 följande:
    Det är nog bättre att du tar till dig rådet att läsa ordentligt. Du verkar så uppfylld av dina egna tankar att du inte har en aning om vad andra skriver eller vad du svarar på. Du säger samma saker om och om igen, även om du redan fått svar i text.
    Men jag har ju försökt svara på de frågor jag har fått.
    Men svaren verkar inte duga eftersom ni redan har bestämt er för att TS är boven i dramat.
    Så om någon här är uppfyllda av sina egna tankar så är det väl ändå ni som ser TS som en våldsam man.
    Carpe Diem
Svar på tråden Mina barn är försvunna!