• Anonym (BaraJag)

Stora ekonomiska skillnader

Nybliven sambo och vi har var sitt barn sedan tidigare.

Min familj och släkt har det väl ganska bra och helt ok ekonomi, något som sambons släkten däremot inte har. Mina föräldrar vill till exempel ta med mitt barn på resor, något som bonusbarnets far o morföräldrar inte skulle kunna göra.

Även mitt ex har ok ekonomi och vill resa med vårt barn.

Sambon blir ledsen för det här, känner att Hen inte kan ge samma saker till sitt barn.

Jag förstår helt detta (hade dålig ekonomi tidigare) men hur ska jag ställa mig till detta?

• Svar på tråden Stora ekonomiska skillnader
  • Anonym (J)

Det är hans problem, inte ditt eller ditt barns. Olika familjer har olika ekonomi. Så är det bara och det är lika bra barnen lär sig det också.

• Anonym (moffa)

Ni kan inte styra över vad andra människor ger era barn men som FAMILJ bör ni kunna ge båda barnen lika mycket. Om ni inte är villiga till det ser jag att särbo vore ett vettigare alternativ.

• Scoops

Fast det är ju inte grejer och resor barn behöver. Det han inte kan ge dem i pengar kan han väga upp i närvaro Hjärta

Sen kommer barnen se och lära sig att olika människor har olika mycket pengar. Men båda delarna är lika ok.

• Anonym (moffa)
    Scoops skrev 2017-03-27 00:06:25 följande:

Fast det är ju inte grejer och resor barn behöver. Det han inte kan ge dem i pengar kan han väga upp i närvaro 

Sen kommer barnen se och lära sig att olika människor har olika mycket pengar. Men båda delarna är lika ok.

Vad tycker du om att man lämnar adoptivbarnen hemma när man åker på semester men tar med sig de biologiska för att man har ont om pengar?
  • Anonym (Duff)
    Anonym (moffa) skrev 2017-03-27 00:13:50 följande:

Vad tycker du om att man lämnar adoptivbarnen hemma när man åker på semester men tar med sig de biologiska för att man har ont om pengar?

Sluta jämför äpplen med sängbord
  • Anonym (Duff)

Det sambon inte kan ge i resor och saker får han helt enkelt väga upp med mjuka värden. Mycket barntid, mycket prat och mycket jobb med att få barnen känna sig riktigt, riktigt älskade och värdefulla helt enkelt. Lär dem att de är värda mycket mer än vad man kan mäta i materiella saker så kommer det bli mycket svårare att kunna köpa dem med mutor.

• Anonym (moffa)
    Anonym (Duff) skrev 2017-03-27 00:25:32 följande:

Det sambon inte kan ge i resor och saker får han helt enkelt väga upp med mjuka värden. Mycket barntid, mycket prat och mycket jobb med att få barnen känna sig riktigt, riktigt älskade och värdefulla helt enkelt. Lär dem att de är värda mycket mer än vad man kan mäta i materiella saker så kommer det bli mycket svårare att kunna köpa dem med mutor.

Så du tycker att de som familj ska satsa på att kompensera det fattiga barnet med kärlek?
  • Anonym (moffa)
    Anonym (Duff) skrev 2017-03-27 00:22:24 följande:

Sluta jämför äpplen med sängbord

Vad? På vilket sätt är mitt exempel haltande?
  • Anonym (moffa)
    Anonym (BaraJag) skrev 2017-03-26 23:54:08 följande:

Nybliven sambo och vi har var sitt barn sedan tidigare.

Min familj och släkt har det väl ganska bra och helt ok ekonomi, något som sambons släkten däremot inte har. Mina föräldrar vill till exempel ta med mitt barn på resor, något som bonusbarnets far o morföräldrar inte skulle kunna göra.

Även mitt ex har ok ekonomi och vill resa med vårt barn.

Sambon blir ledsen för det här, känner att Hen inte kan ge samma saker till sitt barn.

Jag förstår helt detta (hade dålig ekonomi tidigare) men hur ska jag ställa mig till detta?

Vad tycker du själv?
Svar på tråden Stora ekonomiska skillnader