• abovePolitico2017

Ngn som har erfarenhet med Advokat Peter Zeijersborger?

Hej, ngn som har erfarenhet med Advokat Peter Zeijersborger gällande vårdnadstvist och brottsmål? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ngn som har erfarenhet med Advokat Peter Zeijersborger?
  • Anonym (.)
    Kjell2 skrev 2017-03-30 08:37:02 följande:
    Tycker inte hemsidan säger så mycket utöver vanligt juristfloskel. Det som brukar förekomma på advokathemsidor är lista på medarbetare och CV samt vem som är på vilken ort. Saknas här

Titta på årsredovisningen och antal anställda kan vara lurigt då det inte är ovanligt att jurister/advokater jobbar i egen firma som i sin tur äger advokatbyrån. Lönen tas ut som utdelning eller konsultarvode.

En misstanke är att det har ett fokus på västsverige och sen en brevlådeadress i Stockholm för att kunna ta offentliga uppdrag där.

Upplägget två? advokater, många bitrisar, kan vara ett tecken på en frontfigur, Peter, som fiskar in uppdragen och sen får bitrisarna göra jobbet på provisionsbasis. Speciellt när fokus är småmål som LVU, målsägande, brottmål, vårdnadstvister odyl, Men det är bara en misstanke.

De verkar ha kontor i Borås och Malmö också...
    Precis som du säger är frånvaron av medarbetare och vem som är kontaktperson på vilken ort genomtänkt.  

Se att det finns ett bolag till i koncernen Advokatfirma Zeijersborger Office AB, med samma personer bakom och med 3 anställda 2015.

Sannolikt är din beskrivning av upplägget nära sanningen. 

Men ingenting som säger att de inte skulle göra ett bra jobb. Om jag vore TS skulle jag fråga efter referenser, inför ett anlitande. 

• Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2017-03-30 11:53:45 följande:
    Precis som du säger är frånvaron av medarbetare och vem som är kontaktperson på vilken ort genomtänkt.  

Se att det finns ett bolag till i koncernen Advokatfirma Zeijersborger Office AB, med samma personer bakom och med 3 anställda 2015.

Men ingenting som säger att de inte skulle göra ett bra jobb. Om jag vore TS skulle jag fråga efter referenser, inför ett anlitande. 

Fel av mig - det finns en lista på medarbetare för varje kontor. 
  • Kjell2
    Anonym (.) skrev 2017-03-30 11:53:45 följande:

Mycket möjligt att de kommer företräda TS på ett utmärkt sätt Men kan vara värt att lägga tid på att prata med någon referens.
  • abovePolitico2017
    Kjell2 skrev 2017-03-30 08:07:46 följande:
    Snabbkollade i nätverket. Inga omdömen vilket inte betyder någonting

Hemsidan är lite lurig, inga CV på Peter eller medarbetera. Verkar vara många juniora jurister. Är det verkligen en Stockholmsfirma?

Hur fick du tipset?
    Det verkar vara en firma som finns i Sthlm, Göteborg kanske även i Malmö.
    Sökte på nätet så hittade jag info om det.
  • Kjell2
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-30 13:35:43 följande:
    Det verkar vara en firma som finns i Sthlm, Göteborg kanske även i Malmö.
    Sökte på nätet så hittade jag info om det.
    Ja, men jobbar Peter Z där eller har han sin bas i Göteborg och låter juniora jurister sköta det som händer i Stockholm?

Varifrån fick du ditt ursprungliga tips?
  • Anonym (Klient)

Jag har anlitat dem, dock inte Peter utan fick en annan advokat. För mig har dem varit superbra. Engagerade! Fick direkt mail om något hänt och fick alltid snabba svar om jag hade frågor eller liknande. Upplevde att jag fick bra stöd när det var stök om jag skulle få någon rättshjälp eller inte med mera. Bra formulerade brev till tingsrätten o.s.v.

Min tvist är förvisso inte klar ännu, men jag har "vunnit" det interimistiska beslutet. Den advokaten jag har håller inte till i Göteborg dock.

• Kjell2
    Anonym (Klient) skrev 2017-03-30 13:42:03 följande:

Jag har anlitat dem, dock inte Peter utan fick en annan advokat. För mig har dem varit superbra. Engagerade! Fick direkt mail om något hänt och fick alltid snabba svar om jag hade frågor eller liknande. Upplevde att jag fick bra stöd när det var stök om jag skulle få någon rättshjälp eller inte med mera. Bra formulerade brev till tingsrätten o.s.v.

Min tvist är förvisso inte klar ännu, men jag har "vunnit" det interimistiska beslutet. Den advokaten jag har håller inte till i Göteborg dock.

Madeleine eller Kerstin? De enda två andra adovkaterna på firman.

• Kjell2
    Kjell2 skrev 2017-03-30 13:45:35 följande:
    Madeleine eller Kerstin? De enda två andra adovkaterna på firman.
    Fel av mig, Kerstin är enda andra advokaten.

• abovePolitico2017
    Anonym (Klient) skrev 2017-03-30 13:42:03 följande:

Det låter ju bra att man fick hjälp och de var snabba med svar. 
    Var befinner sig din advokat? 
    Jag undrar också vad tar de för timkostnad? Vet du möjligen vad Peter tar för varje timme?
  • abovePolitico2017
    Kjell2 skrev 2017-03-30 13:40:07 följande:
    Ja, men jobbar Peter Z där eller har han sin bas i Göteborg och låter juniora jurister sköta det som händer i Stockholm?

Varifrån fick du ditt ursprungliga tips?

Jag kontaktade Sthlm. Först fick jag mötestid med en av juniorerna men jag anser att mitt fall har gjorts så fall komplicerat så att jag behöver en advokat som är väldig vass, erfaren och framåt samtidigt förstår klientens situation. Därför undrar jag om inte Peter vore den rätta i detta läge? Han reser i väldigt mkt inom landet dessutom har de även börjat med Online-mötes system. 

Men jag behöver höra från folk som har haft personlig erfarenhet med honom.

• Kjell2
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-30 14:05:01 följande:

Jag kontaktade Sthlm. Först fick jag mötestid med en av juniorerna men jag anser att mitt fall har gjorts så fall komplicerat så att jag behöver en advokat som är väldig vass, erfaren och framåt samtidigt förstår klientens situation. Därför undrar jag om inte Peter vore den rätta i detta läge? Han reser i väldigt mkt inom landet dessutom har de även börjat med Online-mötes system. 

Men jag behöver höra från folk som har haft personlig erfarenhet med honom.

Mycket möjligt att Peter skulle göra ett jättebra jobb för dig men jag blir alltid lite misstänksam på advokat/delägare med många bitrisar. Hur mycket tid har han att lägga ner på ditt ärende? Är det så pass stort och speciellt så en delägare kommer lägga ner full energi på det. För dig är det säkert ett stort komplicerat och viktgt ärende men för en erfaren advokat och delägare kanske det bara är ett i mängden och lämpligt jobb för en bitris

Speciellt om han har huvudbas på annan ort. Du säger själv att han reser mycket och är troligtvis redan fullbokad. Du fick inte ens ett första möte.  Kommer det inte bli att någon junior jurist tar ärendet ditt ärende i praktiken? Vilket kanske är bra. Du kommer få en helt annan fokus.

• abovePolitico2017
    Kjell2 skrev 2017-03-30 14:11:53 följande:
    Mycket möjligt att Peter skulle göra ett jättebra jobb för dig men jag blir alltid lite misstänksam på advokat/delägare med många bitrisar. Hur mycket tid har han att lägga ner på ditt ärende? Är det så pass stort och speciellt så en delägare kommer lägga ner full energi på det. För dig är det säkert ett stort komplicerat och viktgt ärende men för en erfaren advokat och delägare kanske det bara är ett i mängden och lämpligt jobb för en bitris

Speciellt om han har huvudbas på annan ort. Du säger själv att han reser mycket och är troligtvis redan fullbokad. Du fick inte ens ett första möte.  Kommer det inte bli att någon junior jurist tar ärendet ditt ärende i praktiken? Vilket kanske är bra. Du kommer få en helt annan fokus.
    Jag kommer inte att välja på bums. Jag fick en tid hos en junior efter att jag gjorde lite research på juniorn på nätet, kände jag att jag behöver en mer erfaren. Jag ringde igen till firman i sthlm och nämnde det. Då förslog de mig Peter som kommer att ha ett möte med mig imorgon. Jag vet inte än om han kommer att ta mitt case men jag kan hoppas på det. 

Det går också bra om det är en junior med ganska bra erfarenhet som tar det men det är viktigt att hen berättar för mig vilken strategi som ska köras. Samma sak gäller för Peter.

Därför har jag bestämt mig att berätta kortfattat om min situation i dagsläge och fråga honom hur han skulle kunna vända på det. Därför skall jag bestämma mig. Problemet är att jag har ganska ont om tid före huvud förhandlingen.

Har du några rekommendationer? Jag tittade på en Lena Holmgren från försvarsadvokaten som åtar både vårdnadstvist och brottsmål.  
  • Carambolan

Var det du som skrev en annan tråd om vårdnadstvistadvokater, där jag namedroppde Peter Z efter att ha hört om honom på mitt jobb? Jag har i alla fall en kollega som anlitade honom (personligen, inte en biträdande) för en skilsmässa/vårdnadstvist och hon var i alla fall mycket nöjd. Jag kan däremot tänka mig att det inte var ett billigt kalas, delägarna på mitt företag tjänar rätt bra.

• Anonym (Klient)
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-30 14:01:12 följande:
    Det låter ju bra att man fick hjälp och de var snabba med svar. 
    Var befinner sig din advokat? 
    Jag undrar också vad tar de för timkostnad? Vet du möjligen vad Peter tar för varje timme?
    Malmö, men det verkar vara en jurist/junior som övriga i tråden nämner. Hade faktiskt ingen aning om detta när jag anlitade dem. Men min har som sagt varit superbra. Som sagt, väldigt engagerad i mitt fall och jag tyckte hon var toppen på alla muntliga förhandlingar. Lite mindre än 1 600 kr har jag betalat för första mötet, därefter fått små summor att betala lite efter hand vilket känns skönt. Ingen stor klumpsumma när fallet är avslutat.
  • abovePolitico2017
    Carambolan skrev 2017-03-30 15:51:49 följande:

Var det du som skrev en annan tråd om vårdnadstvistadvokater, där jag namedroppde Peter Z efter att ha hört om honom på mitt jobb? Jag har i alla fall en kollega som anlitade honom (personligen, inte en biträdande) för en skilsmässa/vårdnadstvist och hon var i alla fall mycket nöjd. Jag kan däremot tänka mig att det inte var ett billigt kalas, delägarna på mitt företag tjänar rätt bra.

Ju mer jag letar, desto mer ser jag att han har hjälpt väldigt många kvinnor i samband med vårdnadstvist. Kan man tro att han är mer villig att hjälpa ena könet före det andra. 

Det finns sådana advokatfirmor också. Därför undrar jag!
  • Anonym (Xprs)
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-30 20:30:14 följande:

Ju mer jag letar, desto mer ser jag att han har hjälpt väldigt många kvinnor i samband med vårdnadstvist. Kan man tro att han är mer villig att hjälpa ena könet före det andra. 

Det finns sådana advokatfirmor också. Därför undrar jag!

Kan ju också vara så att kvinnor är mer benägna att skriva öppet om sina vårdnadstvister, om det här är uppgifter du fått genom att leta omdömen på nätet.
  • Sussi1983

Jag har haft Peter och hans kollega Sara i en vårdnadstvist och har bara positiva erfarenheter. Kontoret ligger på Kungsholmen och jag fick intrycket av att de är flera jurister som jobbar där. Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Ngn som har erfarenhet med Advokat Peter Zeijersborger?