• Johannawiktoria

Gravida med BF December 17

Hej finisar! 

Är det någon mer som har plussat och har BF någon gång runt December? Vore roligt att komma i kontakt med er isåfall. Är ganska ensam i min umgängeskrets med att vara preggo! 

Andra gången för mig nu. Fick ett missfall i September förra året och hoppas nu såklart att allting går bra så vi har en liten skatt hos oss tillslut. <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-04 09:40
    NU FINNS EN SLUTEN GRUPP PÅ FACEBOOK I NAMNET " BULLRECEPT ", GÅ GÄRNA MED I DEN. EN GRUPP FÖR OSS SOM ÄNNU INTE GÅTT UT MED GRAVDITETERNA MEN VILL VENTILERA LITE TANKAR OCH DELA GLÄDJE MED VARANDRA.

• Svar på tråden Gravida med BF December 17
  • Bassej

Är i v7 nu, har börjat få ont i höfterna och ländryggen, så har svårt att sova på nätterna. Blir lite bättre under dagen men så fort jag suttit/legat stilla så har det börjat värka...? Någon som vart med om samma ? Igår fick jag även så j*la akut ont i magen, krampade ut i benen och ryggen. Har haft molvärk så länge jag varit gravid, men denna smärtan igår kom från ingenstans och varade i 10 min, övergick i "vanlig" magsmärta sen. Va livrädd för att de var tecken på mf, men kom ingen blödning. Någon som vet vad det kan ha vart ? Är orolig..

• Frökenolson
    Bassej skrev 2017-04-25 11:04:36 följande:

Är i v7 nu, har börjat få ont i höfterna och ländryggen, så har svårt att sova på nätterna. Blir lite bättre under dagen men så fort jag suttit/legat stilla så har det börjat värka...? Någon som vart med om samma ? Igår fick jag även så j*la akut ont i magen, krampade ut i benen och ryggen. Har haft molvärk så länge jag varit gravid, men denna smärtan igår kom från ingenstans och varade i 10 min, övergick i "vanlig" magsmärta sen. Va livrädd för att de var tecken på mf, men kom ingen blödning. Någon som vet vad det kan ha vart ? Är orolig..

Jag skulle gissa på tarmarna, jag kan få så.

Mycket gaser i magen nu..
  • kaaarinr

Hej på er! Har en fråga.... NÄR började ni kissa mycket? Jag hade MA i januari i år och kan inte minnas när det började.

Nu är jag i vecka 4+3, så fortfarande väldigt tidigt, men kissar inte alls mer än vanligt :( och brösten är bara lite ömma, inte så mycket som sist... så känner inte av några speciella symptom :(

Ska inte progesteronet göra att man går och kissar hela tiden?? Varför gör inte jag det? 

• Jsv17
    kaaarinr skrev 2017-04-25 11:33:41 följande:

Hej på er! Har en fråga.... NÄR började ni kissa mycket? Jag hade MA i januari i år och kan inte minnas när det började.

Nu är jag i vecka 4+3, så fortfarande väldigt tidigt, men kissar inte alls mer än vanligt :( och brösten är bara lite ömma, inte så mycket som sist... så känner inte av några speciella symptom :(

Ska inte progesteronet göra att man går och kissar hela tiden?? Varför gör inte jag det? 

Jag började kissa oftare i typ v.6 men inte alls så där extremt, jag är inte uppe flera ggr på nätterna eller så. Jag vaknar visserligen tidigt och behöver kissa men även det började först v.6 (är i v.9 nu) så tror inte alla blir mer kissnödig i början. I v.5 hade jag inte ett enda symptom förutom lite molvärk och dåligt humör, så försök slappna av, vet att det är svårt, men man får för sig när man läser här att alla känner jätte mkt så där tidigt, men jag tror det är lika vanligt att inte känna så mycket alls.

Grattis till din graviditet!
  • Nykär15
    kaaarinr skrev 2017-04-25 11:33:41 följande:

De flesta får mer symtom efter v 5-6+ när halterna av hormon har kommit upp i nivå, så är inte alls konstigt att du känner så lite nu. Jag kände knappt nåt innan 5+, då började illamående smyga sig på, brösten började ömma runt v 5+6 och nu är jag v 6+6 och kissar 1-2 ggr/natt och har riktigt ömma bröst, trött och känner mig sjösjuk mest hela tiden. Så det kommer smygande, men har alltid dröjt ett tag från plus.  Och vissa känner ju inget heller, kan även variera från grav till grav. Så allt är nog precis som det ska ska du se!
  • aliisa

Blöder rött lite då och då sedan i söndags och hade rejäl mensvärk i natt. Så gissar att jag kommer behöva gå ur denna grupp snart. Ska på VUL i eftermiddag, får se sen... Just nu väntar jag bara och försöker tolka vad som händer i kroppen. Sjukt jobbigt.

• kjempefint

skriv fullständigt namn och beskriv profilbild så kan jag försöka leta upp samt bjuda in på fb

• Nykär15
    aliisa skrev 2017-04-25 12:41:06 följande:

Blöder rött lite då och då sedan i söndags och hade rejäl mensvärk i natt. Så gissar att jag kommer behöva gå ur denna grupp snart. Ska på VUL i eftermiddag, får se sen... Just nu väntar jag bara och försöker tolka vad som händer i kroppen. Sjukt jobbigt.

Usch vad jobbigt..men ge inte upp än. Vet många som haft blödningar där det gått bra. Jag kommer hålla tummarna för dig sen Hjärta när ska du vara där?
Svar på tråden Gravida med BF December 17