• Johannawiktoria

Gravida med BF December 17

Hej finisar! 

Är det någon mer som har plussat och har BF någon gång runt December? Vore roligt att komma i kontakt med er isåfall. Är ganska ensam i min umgängeskrets med att vara preggo! 

Andra gången för mig nu. Fick ett missfall i September förra året och hoppas nu såklart att allting går bra så vi har en liten skatt hos oss tillslut. <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-04 09:40
    NU FINNS EN SLUTEN GRUPP PÅ FACEBOOK I NAMNET " BULLRECEPT ", GÅ GÄRNA MED I DEN. EN GRUPP FÖR OSS SOM ÄNNU INTE GÅTT UT MED GRAVDITETERNA MEN VILL VENTILERA LITE TANKAR OCH DELA GLÄDJE MED VARANDRA.

• Svar på tråden Gravida med BF December 17
  • Jsv17
    aliisa skrev 2017-04-25 12:41:06 följande:

Blöder rött lite då och då sedan i söndags och hade rejäl mensvärk i natt. Så gissar att jag kommer behöva gå ur denna grupp snart. Ska på VUL i eftermiddag, får se sen... Just nu väntar jag bara och försöker tolka vad som händer i kroppen. Sjukt jobbigt.

Jag håller tummarna att det går bra i eftermiddag, som sagt redan många har blödningar i början (inkl mig själv i v.5) och allt är bra.
  • Lillies
    kjempefint skrev 2017-04-25 13:50:39 följande:

jag är med i en fb grupp för decemberbarn om någon vill bli inbjuden

Jag vill gå med! Är det en sluten grupp?
  • aliisa
    Nykär15 skrev 2017-04-25 14:05:12 följande:

Usch vad jobbigt..men ge inte upp än. Vet många som haft blödningar där det gått bra. Jag kommer hålla tummarna för dig sen  när ska du vara där?

Jsv17 skrev 2017-04-25 16:04:16 följande:

Jag håller tummarna att det går bra i eftermiddag, som sagt redan många har blödningar i början (inkl mig själv i v.5) och allt är bra.

Tack snälla! Läkaren sa att hjärtat syntes dåligt och att fostret fortfarande är en vecka för litet jämfört med vad det borde vara. Så han tror tyvärr att det blir missfall, han tyckte att jag skulle sjukskriva mig. Så sorgligt.
  • Samantha85
    Bassej skrev 2017-04-25 11:04:36 följande:

Är i v7 nu, har börjat få ont i höfterna och ländryggen, så har svårt att sova på nätterna. Blir lite bättre under dagen men så fort jag suttit/legat stilla så har det börjat värka...? Någon som vart med om samma ? Igår fick jag även så j*la akut ont i magen, krampade ut i benen och ryggen. Har haft molvärk så länge jag varit gravid, men denna smärtan igår kom från ingenstans och varade i 10 min, övergick i "vanlig" magsmärta sen. Va livrädd för att de var tecken på mf, men kom ingen blödning. Någon som vet vad det kan ha vart ? Är orolig..

Det du känt i benen kan även vara kramp man kan få under graviditeten..det är inte så vanligt att man får det och det brukar inte komma så ofta..jag råkade ut för det en gång under förra graviditeten ..det var som någon högg mig i benet och jag inte kunde resa mig. Var då runt v.16-18 tror jag.. men kommer det ofta och mycket tycker jag du ska kolla upp det så det inte är en propp i benet eller så!
  • Lupus

Hej allihopa!

Jag har en på jäsning som beräknas vara färdig kring lucia. Det skulle verkligen vara skönt att dela tankar mer er nu innan det blivit officiellt och jag går gärna med i Fb gruppen om jag hittar den. ????

• Jilo
    aliisa skrev 2017-04-25 16:36:13 följande:

Tack snälla! Läkaren sa att hjärtat syntes dåligt och att fostret fortfarande är en vecka för litet jämfört med vad det borde vara. Så han tror tyvärr att det blir missfall, han tyckte att jag skulle sjukskriva mig. Så sorgligt.

Låter inte bra, beklagar :((( Kram
  • SofiaBlixt
    kjempefint skrev 2017-04-25 13:50:39 följande:

jag är med i en fb grupp för decemberbarn om någon vill bli inbjuden

Vill gärna bli inbjuden!! Det är en London buss röd i bakgrunden av min profilbild
  • aliisa
    Jilo skrev 2017-04-25 19:35:57 följande:

Låter inte bra, beklagar :((( Kram

Tack! Fick tydligt mf nu på kvällen, så hoppar ur den här tråden. Grattis till er andra och lycka till i fortsättningen!
  • Familia
    aliisa skrev 2017-04-25 19:52:53 följande:
    Tack! Fick tydligt mf nu på kvällen, så hoppar ur den här tråden. Grattis till er andra och lycka till i fortsättningen!
    Beklagar. :(
    Vet hur det känns.
    Ge inte upp. Snart blir det din tur igen.
  • Jsv17
    aliisa skrev 2017-04-25 19:52:53 följande:

Beklagar Vet hur tufft det är...
Svar på tråden Gravida med BF December 17