• Johannawiktoria

Gravida med BF December 17

Hej finisar! 

Är det någon mer som har plussat och har BF någon gång runt December? Vore roligt att komma i kontakt med er isåfall. Är ganska ensam i min umgängeskrets med att vara preggo! 

Andra gången för mig nu. Fick ett missfall i September förra året och hoppas nu såklart att allting går bra så vi har en liten skatt hos oss tillslut. <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-04 09:40
    NU FINNS EN SLUTEN GRUPP PÅ FACEBOOK I NAMNET " BULLRECEPT ", GÅ GÄRNA MED I DEN. EN GRUPP FÖR OSS SOM ÄNNU INTE GÅTT UT MED GRAVDITETERNA MEN VILL VENTILERA LITE TANKAR OCH DELA GLÄDJE MED VARANDRA.

• Svar på tråden Gravida med BF December 17
  • vasg

Idag är jag HELT däckad. Vet inte om det är Postafenen, förkylningen jag åkte på igår eller graviditeten, troligtvis en blandning av alla tre.. Fryser så jag skakar trots täcke (men ingen feber), snorig, hostig, ont i halsen. Huvudet känns tungt som bara den och det har varit jättesvårt att hålla ögonen öppna hela dagen. Kan inte sjukaanmäla mig för jag har praktik och ingen frånvaro är tillåten utan komplettering (vilket är omöjligt att få till med tanke på hur mycket plugg vi har samtidigt). Idag är inte en bra dag :( Men jag hoppas mitt blåbär mår bra och om en vecka får vi se det <3

• Samantha85
    vasg skrev 2017-05-03 18:32:39 följande:

Idag är jag HELT däckad. Vet inte om det är Postafenen, förkylningen jag åkte på igår eller graviditeten, troligtvis en blandning av alla tre.. Fryser så jag skakar trots täcke (men ingen feber), snorig, hostig, ont i halsen. Huvudet känns tungt som bara den och det har varit jättesvårt att hålla ögonen öppna hela dagen. Kan inte sjukaanmäla mig för jag har praktik och ingen frånvaro är tillåten utan komplettering (vilket är omöjligt att få till med tanke på hur mycket plugg vi har samtidigt). Idag är inte en bra dag :( Men jag hoppas mitt blåbär mår bra och om en vecka får vi se det <3

Åh känner med dig..så kände jag mig igår..har du tagit postafen tidigare? Tänkte det står att man kan bli trött men jag kände att jag knappt kunde hålla ögonen öppna..var tvungen att vara hemma från jobbet..lider med dig att du är tvungen att gå till din praktik. Jag köpte sea bands idag. Det är armband för illamående..tycker med de hjälper en hel del. Ska försöka med bara dem och ha tabletterna om jag verkligen måste..jag kan ju inte sitta och somna på jobbet!
  • vasg
    Samantha85 skrev 2017-05-03 19:06:25 följande:

Åh känner med dig..så kände jag mig igår..har du tagit postafen tidigare? Tänkte det står att man kan bli trött men jag kände att jag knappt kunde hålla ögonen öppna..var tvungen att vara hemma från jobbet..lider med dig att du är tvungen att gå till din praktik. Jag köpte sea bands idag. Det är armband för illamående..tycker med de hjälper en hel del. Ska försöka med bara dem och ha tabletterna om jag verkligen måste..jag kan ju inte sitta och somna på jobbet!

Jag har tagit det tidigare utan problem, men kombinationen blev inte så lyckad.. Får strunta i dem imorgon och ta mig igenom illamåendet istället..
  • vasg
    Samantha85 skrev 2017-05-03 19:06:25 följande:

Har man armbanden på sig hela tiden? Tänker att det är ganska avslöjande :S
  • Nykär15
    vasg skrev 2017-05-03 21:16:20 följande:

Jag kan inte det, skulle bli avslöjad direkt på jobbet bland alla kvinnor :)
  • vasg
    Nykär15 skrev 2017-05-03 21:43:23 följande:

Jag kan inte det, skulle bli avslöjad direkt på jobbet bland alla kvinnor :)

Jaa det är det jag tänker också...
  • Lillies
    michelle1 skrev 2017-05-03 13:57:21 följande:
    Härligt! för jag har försökt få komma in i grupp genom pm men inte lyckats.
    Jag kan försöka lägga till dig om du skickar ett PM till mig, med ditt namn & beskrivning av fb-profilbild :)
  • Lillies
    AnnCharlotteVide skrev 2017-05-03 08:36:26 följande:

Hej ???? jag har bf 28/12. Första. Finns det möjlighet att få vara med i gruppen? Lyckas inte hitta den ???? så mycket frågor ????

PM:a namn & beskrivning av din profilbild på fb så försöker jag ordna det :)
  • Samantha85
    vasg skrev 2017-05-03 21:16:20 följande:
    Ja tyvärr har man de hela tiden så man får hitta några bra långärmade tröjor men vet att de inte kommer bli de lättaste men för mig är de andra alternativen värre..
  • michelle1
    Lillies skrev 2017-05-03 22:22:57 följande:

PM:a namn & beskrivning av din profilbild på fb så försöker jag ordna det :)

Skickat pm till dig med! ????
Svar på tråden Gravida med BF December 17