• Jue

Varför hatar folk Stefan Löfven?

Jag är inte ett dugg insatt i politik och undrar därför vart allt hat kommer ifrån när det kommer till vår statsminister. Vill inte ha det vinklat, utan undrar helt enkelt vad det är vår nuvarande regering gjort som är så förfärligt. Så, vad är eran anledning? 

• Svar på tråden Varför hatar folk Stefan Löfven?
  • Anonym (Lars)

Så intressant att inte en enda hittills har gett ett vettigt, sakligt argument till varför de tycker så illa om honom.

• absalon

Varje svensk statsminister utsätts för sanslösa hets- och hatkampanjer. Extremistgäng på yttre högerkanten utpekade Olof Palme som en sinnesrubbad terrorist i stora dagstidningsannonser och systematiska annonskampanjer.
    Allsköns vänstertokar beskrev Thorbjörn Fälldin som nerdrogad imbecill i "satiriska" tidningsartiklar. Fredrik Reinfeldt  skälldes som "landsförrädare" av extremhögern, sedan han bestämt avvisat varje tanke på samarbete med SD.
    Fisförnäma högerfigurer hånar statsminister Stefean Löfvén för att han tidigare arbetade som svetsare.
    Sekteristiska extremister och deras "samhällskritik" förtjänar inte att tas på allvar. Deras stora - och verkliga - problem är att väljarna inte lyssnar på dem. Tack och lov.

• Anonym (Äsikt)
    Jue skrev 2017-04-08 00:57:05 följande:

Någon i det här forumet som har förmågan att resonera som kan förklara för mig?

På ett sätt har du fått svar trots allt. Du får en tydlig bild av vad det är för människor som hyser åsikten.
  • Anonym (anna heter hon)

Upplever inte att många hatar honom, men de flesta ser honom som en svag statsminister med väldigt dålig retorisk förmåga.

Jag lyssnar inte på honom på samma sätt som jag gjorde på Göran Persson. Han svamlade inte och talade med emfas. Lyssna på Stefans alla floskler. Man häpnar!

Sedan har han ett svårt parlamentariskt läge, men det är inget tvång att arbeta som statsminister.

Dessutom ljuger han så det står härliga till om kostnaderna och konsekvenserna av invandringen.

Han ljuger om vilka det är som sysslar med tafsningar och gruppvåldtäkter och gör det till ett mansproblem, han säger att problemen funnits innan massinvandringen. Ja, det har det. Men nu har det exploderat.

Han ljuger om att det fanns naziflaggor hos SD dagen då Jimmie Åkesson kom in i bilden. Till och med vänsterextrema Expo har sagt att det är en lögn.

Nej, han kan inte hålla ihop ett land och et som räddar honom är högkonjunkturen som inte är hans förtjänst utan något den globala marknadens förtjänst.

• FDFMGA
    Jue skrev 2017-04-08 00:02:04 följande:
    Jag är inte ett dugg insatt i politik och undrar därför vart allt hat kommer ifrån när det kommer till vår statsminister. Vill inte ha det vinklat, utan undrar helt enkelt vad det är vår nuvarande regering gjort som är så förfärligt. Så, vad är eran anledning? 
    Jag skulle tro att hatet mot Löfven är ganska starkt bland apflocken som härjar på internet.

Däremot så hatar knappast folk Löfven, vissa anser att han är en bra statsminister, andra att han är mindre bra eller rentav usel.

Men folk hatar inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Duff)

Tämligen mesig ja-sägare utan egna åsikter och låter saker rulla på i den riktning dom tar.

Fel person på fel plats.

• Casull

För att folk som inte kan sätta sig in i ämnen som berör politik på ett opersonligt sätt och bara vill ha någon att skylla på gör det lätt för sig genom att klaga på den statsledare vi har.

Vi lever i en demokrati och det görs dagligen genomröstningar som är bra och dåliga för Sverige i riksdagen. Och då bär alla partier ett ansvar att rösta på det bästa alternativet. Detta struntar folk i och tror att statsministern besitter någon allsmäktig makt att bara göra som han vill och därför ska hållas helt till svars.
    Detta kallas ignorans.

Ibland undrar man om det inte skulle behövas någon form av begåvnings/allmänbildningstest för att man ska få rösta för många som har rösträtt är inte mer insatta än en 5-åring.

• Anonym (qq)

Det är så att alla politiska ledare alltid har folk som gillar eller inte gillar. Vissa "hatar" (starkt ord som jag inte brukar använda i onödan men tyvärr säger många så) ett politiskt parti och då ogillar man automatiskt alla som är med i det partiet, oavsett hur bra de är som personer. Hade personen varit med i ett parti man gillade, ja då vips, hade man varit mer positiv, Tyvärr är människan ofta så enkelspårig. 

Ibland säger man sig ogilla en person för att den vid ett enda tillfälle sagt något klantigt eller betett sig på ett dumt sätt och är man en offentlig person som politiker är får man passa sig extra noga (typ Romson). (konstigt nog verkar det bara vara SD:are som snarare höjs till skyarna av sina egen när partimedlemmar gjort något som andra tycker var galet , typ järnrörsskandalen) 

Positionen Stadsminister kommer alltid med en viss typ av hat, vem man än är och vilket parti man än tillhör. 

• kvarnfot

Jag förstår inte varför man ska hata honom! Tycker det verkar vara en trevlig kille även om jag inte står för hans politiska åsikter.

Svar på tråden Varför hatar folk Stefan Löfven?