• Anonym (Arg)

Ungen förstörde min mobil!!

Hej.

I fredags hälsade min sambos syster, hennes sambo och deras 10 åriga dotter på hos oss. De kom hit på eftermiddagen och stannade i ett par timmar. Jag har aldrig gillat hans syster och hennes familj, för att de alltid ska be om pengar till olika saker.

Anyway, vid ett tillfälle så gick jag på toa och min mobil låg då på laddning, i mitt och min sambos sovrum. Den ligger alltid där, ingen har någonsin lyckats ta sönder den. Så nej, det är inte mitt fel att skitungen tog sig in i vårat sovrum, började stöka runt i min garderob och sen hittade min mobil, tog upp den och tappade den i golvet. Den är nu helt förstörd! Skärmen är helt sprucken och den går inte att få igång (det är en iPhone 6).

Hur kan de ens låta sin 10 åriga dotter gå in i vårat sovrum och stöka i min garderob? Och deras kommentar till att hon tappade mobilen löd "Det kan hända alla, du måste inte bli så sur *mitt namn"..

Självklart ska de betala för detta. Har ringt och frågat vad det kommer kosta att laga min telefon och det kommer gå på ett par tusen, något jag INTE tänker stå för. Deras unge tog sönder min mobil och de hade inte koll på henne, klart att de ska betala! Men de hävdar att min mobil är mitt ansvar och att de inte tänker betala något.

Man ska ju för fan kunna lämna sin mobil i sitt eget rum, i sitt eget hem, utan att någon tar sönder den!!

Hur går jag tillväga?! Blir helt galen!!

• Svar på tråden Ungen förstörde min mobil!!
  • Kuddebarn

"Din mobil är ditt ansvar".

Och deras unge är deras ansvar, punkt slut.

Självklart ska de betala. Förstör man någons saker så fattar man själv att man ska betala, utan att någon ska behöva berätta det för en.

Det är samma sak som att om ens hund förstör någon annans saker, eller biter någon annan, så är man ALLTID ansvarig och man SKA betala.

• Schack73

Be din sambo prata med sin syster om det när alla lugnat sig. De kan prata med sitt försäkringsbolag om de har om drulleförsäkring.

• elyse

Det finns nog inget du kan göra. Människor som inte omedelbart ERBJUDER sig att betala för något deras barn förstört befinner sig bortom all logik och går inte att vinna med argument eller liknande.

Ni får träffas utanför ert hem i fortsättningen.

• Anonym (Y)

Be din sambo prata med systern. Självklart ska dom betala, speciellt när det handlar om något så dyrt som en telefon dessutom. Verkligen inte okej att bara försöka vifta bort det, eller säga att det på nåt sätt är ditt fel. Du ska ju inte behöva låsa rum när dom kommer på besök för att skydda dina grejer.

• Anonym (Anonym)

Säger som alla andra, självklart ska dom betala!!! Hade varit en sak om du lämnat telefonen mitt framför näsan på en tvååring liksom. En helt annan när du haft mobilen undanlagd i sovrummet och ungen är 10.

Förstår inte alls deras logik. Deras barn - deras ansvar. Om dom inte betalat hade jag åkt hem till dom och "råkat" tappa någon av deras telefoner i toaletten. Idioter.

• schmetterling

När barn under 12 år orsakar skada brukar det täckas av en ansvarsförsäkring. Ansvarsförsäkring ingår ofta i hemförsäkringen, så föräldrarna får kontakta sitt försäkringsbolag.

Nu är jag ju inne på det rent juridiska vilket väl knappast något man vill ta upp med familjen, men jag skulle också kräva ersättning, och kan det ske via försäkringen är det ju bra.

• Anonym (Snåla jävlar)

Klart som fan dom ska betala. Säg att dom inte är välkomna längre om ni ska stå för kostnaderna som deras barn orsakar. Såna gäster vill ingen ha i hemmet.

• nevermind

Självklart ska de betala!

Om sambon inte står på din sida kan väl han betala då...

Jag hade inte träffat dom igen. De hade inte kommit in i mitt hem. Vilka idioter.

• Queennr1

Slå sönder deras mobil om de vägrar betala av ren dumhet....

Sen kan det ju vara så att de helt enkelt inte har råd att betala och inte heller har nån försäkring men då kan man ju förvänta sig i alla fall en ursäkt. Då får ni ta det på er egen försäkring och kanske i alla fall få dem att ta självrisken.

• Snuttis2

Självklart ska de ersätts dig för telefonen , har de tur kan de gå hjälp via försäkringsbolag! Hade det varit släkt/bekanta hade de inte varit välkomna hem till mig igen efter en sådan diskussion !

Svar på tråden Ungen förstörde min mobil!!