Ungen förstörde min mobil!!
Hej.
I fredags hälsade min sambos syster, hennes sambo och deras 10 åriga dotter på hos oss. De kom hit på eftermiddagen och stannade i ett par timmar. Jag har aldrig gillat hans syster och hennes familj, för att de alltid ska be om pengar till olika saker.
Anyway, vid ett tillfälle så gick jag på toa och min mobil låg då på laddning, i mitt och min sambos sovrum. Den ligger alltid där, ingen har någonsin lyckats ta sönder den. Så nej, det är inte mitt fel att skitungen tog sig in i vårat sovrum, började stöka runt i min garderob och sen hittade min mobil, tog upp den och tappade den i golvet. Den är nu helt förstörd! Skärmen är helt sprucken och den går inte att få igång (det är en iPhone 6).
Hur kan de ens låta sin 10 åriga dotter gå in i vårat sovrum och stöka i min garderob? Och deras kommentar till att hon tappade mobilen löd "Det kan hända alla, du måste inte bli så sur *mitt namn"..
Självklart ska de betala för detta. Har ringt och frågat vad det kommer kosta att laga min telefon och det kommer gå på ett par tusen, något jag INTE tänker stå för. Deras unge tog sönder min mobil och de hade inte koll på henne, klart att de ska betala! Men de hävdar att min mobil är mitt ansvar och att de inte tänker betala något.
Man ska ju för fan kunna lämna sin mobil i sitt eget rum, i sitt eget hem, utan att någon tar sönder den!!
Hur går jag tillväga?! Blir helt galen!!